oops164
Smed
I så fall är det ändå fel att utdöma ett straff för en enskild incident och med en bestraffning som aldrig annars tillämpas. Jag tycker det sänder fel signaler till förarna, inte minst Simoncelli, samt urholkar tilltron till regelverk/domare iom. godtyckligheten.
För vårdslös körning kan de i princip besluta vad som helst.
Han hade ögonen på sig och gör en sån sak.
De kunde lika gärna diskat honom, nu fick han några pinnar ivf.
Nu har jag nog sett alla klipp som tuben inbjuder till, men kan fortf. inte förstå hur folk får det till att Sic är den som kör in i Pedrosa
Visst, Sic kör en riktig rökare på yttern, men han håller sitt spår ända tills Dani kör in i hans knä, inte ens då faller Sic utan viker in knät mot cykeln för att ge mer plats. Dani & andra sidan "känner sig trängd" och rätar upp cykeln varpå han kör in i Sic's bakhjul. Hade Dani bara insett att han blev omkörd och bromsat lite tidigare så hade han ju kunna hålla sitt spår på innern medans Sic hade gjort 800-erans värsta omkörning..
Ne, Sic är först in i böj och ligger först när dom börjar vika ner. Må hända att han på rent bandagsspråk "snor hans spår", men det är Dani som kör in i Sic! Ni som inte håller med är f-n blinda
För övrigt är straffet rena hånet om man ser till Rossi torpedering av Stoner. BBC's kommentatorer sa det klockrent för övrigt.. En RT går aldrig att ta tillbaka, men ett tidspåslag kan man alltid komma fram till i efterhand då man sett och jämfört telemetri etc.
[YOUTUBE-ID]4kWAvnlfAdQ[/YOUTUBE-ID]
Och du ska köra racing med så dålig syn!!!!
Har jag som sagt att han kört in i Pedrosa, däremot att han orsakar hans krasch!
Pedrosa reser inte upp cykeln förrän Simon kastar sig helt jävla vårdslöst in framför Pedrosa och touchar sitt knä i Pedrosas framhjul!
För mig kunde han lika gärna blivit diskad.
Last edited: