Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Pedrosa är en hård kille...(Nästan i klass med Kevin S.)
Det är väl precis det han inte är?

När andra förare reser sig upp och lämnar sandfållan utan några större skador har stackars Pedrosa åtta benbrott och tre hjärnskakningar. Hade han haft lite bättre fysik hade han kanske haft en MotoGP-titel stackarn.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Plötsligt tyckte alla hojmänniskor i världen att Roadracing är farligt...:va Roadracing är farligt, har alltid varit, kommer alltid att vara. Konstigt att folk inte inser det förrän nu.

Det är väl precis det han inte är?

När andra förare reser sig upp och lämnar sandfållan utan några större skador har stackars Pedrosa åtta benbrott och tre hjärnskakningar. Hade han haft lite bättre fysik hade han kanske haft en MotoGP-titel stackarn.

Älskar din avatar :D

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Hade han haft lite bättre fysik hade han kanske haft en MotoGP-titel stackarn.

Peddot är en lillskit som inte tål stryk!! :fakta

Nää..nu ska jag inte vara taskig. :)

Men lite tunn är han allt, både fysiskt och rent stridsmässigt. Se bara hur det gick när han skulle strida lite med Simoncelli. Han kanske skulle ha gjort som vanligt och vikt in bakom. :rolleyes:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Du som har koll borde vet att HRC redan innan Simoncelli hunnit få av sig sitt skinnställ kallade in honom för uppsträckning i HRC-trucken.

Hej på dig !

HRC kanske hade koll på bådas telemetri omg, och visste att Simoncelli var den större boven av de båda bovarna. Vem vet ?
Inte vi iaf. Och inget som vädrats offentligt av HRC heller så vitt jag vet. Tror inte Gnomeo slapp korsförhör heller ärligt talat. Killen borde ju tänka till innan han börjar fajtas med Tyson typ. Han av någon borde ju veta att hans kropp är gjord av papier mache`.

Simoncelli har nu visat att han inte är att leka med. Satt sig i respekt helt enkelt. JLo stog stilla och fick glidtackla Dovi i värsta Glenn Hysèn stilen för att försöka hänga på. Han borde passa sig en aning nu.

JLo lär komma igen dock. Förr eller senare. Så han får tänka ut nya sätt att sätta dit Simoncelli nu. I stort sett hans bravad att Simoncelli fick Ridethrough för en race incident lik ngt som många många andra varit inblandade i innan. Utan att få ngn bestraffning.

Som sagt, Pedrosa som ställde till det betydligt mer mot Hayden, enligt min mening, blev också spankad av HRC och han tvingades slicka Haydens rumpa offentligt efteråt. Resultat=Första pilot. Hayden, Tack för kaffet.

Vill minnas att HRC behandlade Colin Edwards likadant. Gjorde en bragd med bojsänke till hoj och tog WSBK titeln åt dom. Sen fick han stora falukorven istället för en GP styrning. Kan ha fel men har för mig det. Rätta mig ngn isf.

Dovi lär ryka all världens väg och jag sätter en slant på att Simoncelli ligger bäst till för den sitsen om han fortsätter kvala och rejsa några tiondelar efter stoner och Gnomeo hela säsongen.

Sporten behöver en badboy och lite karisma efter att Vale har blivit vuxen. Simoncelli kommer perfekt in i handlingen här. Större delen av GP griden är ju som katolska internat pojkar för fan. Tragiskt för sporten. Som skulle tappa än mer intresse och tittare utan såna här händelser. Det tror jag samtliga kan hålla med om. Även Simoncelli hatarna.

MC sport utan kontakt, brutala omkörningar och hat känslor mot medtävlarna är ju helt utan underhållningsvärde tycker jag. Vore ju som att studera en trackday för pojkscouterna annars. Vem fan vill se det ?

Äntligen händer det ! Kan ju bli som när det var som bäst igen.
Med Schwants, Rainey och Roberts. Mkt känslor där. Och bra racing.

Behövs dynamiska relationer i motorsport för att underhålla och därmed löna sig. Tänker på t ex Rainey-Roberts, Rossi-Max, Damon hill-Skomakarn m fl, m fl

Fan vad långt det här inlägget blev. Antar att ämnet berör :D

Peace out !

MC Doktorn

Guest
Så lorenzo är en föredetting nu efter helgens race ?:va

- har lyckats jättebra tidigare = check
- presterade inte lika bra i helgen = check
- fick inte samma uppmärksamhet som tidigare race = check

:banana

Lorenzo är Titelförsvarare och dessutom leder han VM tack vare hårbollen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
När andra förare reser sig upp och lämnar sandfållan utan några större skador har stackars Pedrosa åtta benbrott och tre hjärnskakningar.
Alltså en hård rackare. :yoparty

Pedrosa ger inte upp och klarar dessutom av att komma igen. Trots att han är så liten, klen och ofta skadad är han ev av dem som kan köra ifrån Rossi, Lorenzo och Stoner fair and square. Ligger trea i tabellen trots helgens vurpa med benbrott.

Madhonda skrev:
Peddot är en lillskit som inte tål stryk!!

Bra analys där. :rolleyes:

Skälet till att somliga ogillar Pedrosa så intensivt hitta vi i samma primitiva försvar som får en del tjejer och killar att bete sig förjävligt mot klasskompisar som är småväxta och blyga. Inte för att de någonsin skulle tillstå det förstås. Han är ju bara så....liten och tråkig. Och dum. Och liten.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Alltså en hård rackare. :yoparty

Pedrosa ger inte upp och klarar dessutom av att komma igen. Trots att han är så liten, klen och ofta skadad är han ev av dem som kan köra ifrån Rossi, Lorenzo och Stoner fair and square. Ligger trea i tabellen trots helgens vurpa med benbrott.

Bra analys där. :rolleyes:

Skälet till att somliga ogillar Pedrosa så intensivt hitta vi i samma primitiva försvar som får en del tjejer och killar att bete sig förjävligt mot klasskompisar som är småväxta och blyga. Inte för att de någonsin skulle tillstå det förstås. Han är ju bara så....liten och tråkig. Och dum. Och liten.

Jo, sen får du ju inte glömma att Pedrosa är liten, småväxt och liten. Sen är han ju inte speciellt stor heller =) :rullandeu

MC Doktorn

Guest
Peddot är en lillskit som inte tål stryk!! :fakta

Nää..nu ska jag inte vara taskig. :)

Men lite tunn är han allt, både fysiskt och rent stridsmässigt. Se bara hur det gick när han skulle strida lite med Simoncelli. Han kanske skulle ha gjort som vanligt och vikt in bakom. :rolleyes:

Jag tyckte det var riktigt klent av föredettingen #46 som highsidade på Mugello 2010 i 270 att han inte tejpade ihop sin öppna underbensfraktur med skenor av kolfiber och forsatte att köra.
Sen att han klagar på fibromyalgin i axeln för sina kassa resultat känns väldigt omanligt :rolleyes:

Han borde lära sig av hårda män som sandstream & Co som kör Rookie med nageltrång och tandvärk utan att klaga.:banana

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Han borde lära sig av hårda män som sandstream & Co som kör Rookie med nageltrång och tandvärk utan att klaga.:banana
App app app! Jag ställde in förra året på Anderstorp pga tandvärk och penicillin :gnissla

Grabbarn i MotoGP skulle käka mig till frukost!
(Betvivlar iofs att Butter skulle orka mer än ett lillfinger...)

Jag tycker att man kan diskutera förare som tjänar miljoner och ha vissa krav på dem oavsett vad det gäller utan att själv behöva vara lika bra. Du skulle ju inte ha mycket att säga till om inom läkaryrket om du inte fick prata om sånt som andra kan bättre, eller hur?
Större delen av GP griden är ju som katolska internat pojkar för fan.
Skulle inte förvåna mig om Butter gör en "Sjöberg" om 10-15 år och pratar ut om alla ensamma stunder i joggingspåret med Puig... :näsblod

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Om nu Simoncelli vill köra tufft bör man inte bete sig som han gjorde i Misano (Barbera)! När han blir utsatt för samma behandling som han själv utövar, då verkar tuff körning inte vara ok.

Hur skall han ha det?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
För mig som inte minns vad som hände på Misano mellan de två, kan någon berätta?
Egentligen samma sak som han gjorde mot Pedrosa i helgen på Le Mans:

Simoncelli ligger bakom Barbera på väg in i en lång höger. För att komma förbi skiter han helt enkelt i att bromsa. Men eftersom han har alldeles för hög fart klarar han inte av att hålla spåret och trycker helt enkelt bort Barbera på sin utsida i helt fel spår. Sånt som andra förare inte gör eftersom de har moraliska bromsar som förhindrar dem att bete sig antisocialt på banan. Psykopater och människor med narcissistisk personlighetsstörning har inte sådana bromsar, utan skiter i om andra människor råkar illa ut när de armbågar sig fram. För Simoncelli är moral och ansvar alltid förbundet med prima facie – det är ok för honom att bryta mot moraliska regler om han kan vinna något på det. En skitstövel helt enkelt. Må hända förklädd till charmig italienare, men likväl en skitstövel.

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag är svensk.
Jag ger mig in i diskussionen och sen ut.
tyckte från början att det var självklart att Sic gjorde rätt.
Sen tyckte jag detsamma.
Sen detsamma.
Sen började jag vela.
Nu tycker jag att det var rakt av en Race Incident.

However tycker jag som stollarna på BBC, att de hellre skulle gett ett tidstillägg, istf ride through. Eftersom det senare är oåterkalleligt.
Med det tidigare kunde man ha efterjusterat, om tveksamheter kvarstod.

Jag gillar inte Lollipop.
Det ville jag bara i förbifarten ha sagt.

Sen undrar jag om Pedrosa har druckit för mkt eller för lite mjölk?
Visst ger det starka ben, men kan det inte bli så att man blir så benhård att man blir skör vid impact om man dricker för mycket?

EDITERAR, eftersom ingen sagt nåt efter allt mitt svammel...
Jag trodde och kanske lite hoppades på allas vårat penntroll den här säsongen.
Tyvärr verkar hans kapacitet gå åt helvete hela tiden.

De flesta hockeymålvakter håller med mig när jag säger att en del av ens hela fantastiskhet (kolla upp) bygger fan på tur.
Vissa mopedister också...
Pedro Gåsöndro har inte haft nån vidare tur, jag hade gärna sett honom högt, kanske som segrare.

Gillade Sterner förr, men kan inte handskas med divalater.
Nu hoppas jag bara att det blir jämnt och att inte den där klubban vinner.

Ska inte störa mer.
Tack.
j

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA