Du som har koll borde vet att HRC redan innan Simoncelli hunnit få av sig sitt skinnställ kallade in honom för uppsträckning i HRC-trucken.
Hej på dig !
HRC kanske hade koll på bådas telemetri omg, och visste att Simoncelli var den större boven av de båda bovarna. Vem vet ?
Inte vi iaf. Och inget som vädrats offentligt av HRC heller så vitt jag vet. Tror inte Gnomeo slapp korsförhör heller ärligt talat. Killen borde ju tänka till innan han börjar fajtas med Tyson typ. Han av någon borde ju veta att hans kropp är gjord av papier mache`.
Simoncelli har nu visat att han inte är att leka med. Satt sig i respekt helt enkelt. JLo stog stilla och fick glidtackla Dovi i värsta Glenn Hysèn stilen för att försöka hänga på. Han borde passa sig en aning nu.
JLo lär komma igen dock. Förr eller senare. Så han får tänka ut nya sätt att sätta dit Simoncelli nu. I stort sett hans bravad att Simoncelli fick Ridethrough för en race incident lik ngt som många många andra varit inblandade i innan. Utan att få ngn bestraffning.
Som sagt, Pedrosa som ställde till det betydligt mer mot Hayden, enligt min mening, blev också spankad av HRC och han tvingades slicka Haydens rumpa offentligt efteråt. Resultat=Första pilot. Hayden, Tack för kaffet.
Vill minnas att HRC behandlade Colin Edwards likadant. Gjorde en bragd med bojsänke till hoj och tog WSBK titeln åt dom. Sen fick han stora falukorven istället för en GP styrning. Kan ha fel men har för mig det. Rätta mig ngn isf.
Dovi lär ryka all världens väg och jag sätter en slant på att Simoncelli ligger bäst till för den sitsen om han fortsätter kvala och rejsa några tiondelar efter stoner och Gnomeo hela säsongen.
Sporten behöver en badboy och lite karisma efter att Vale har blivit vuxen. Simoncelli kommer perfekt in i handlingen här. Större delen av GP griden är ju som katolska internat pojkar för fan. Tragiskt för sporten. Som skulle tappa än mer intresse och tittare utan såna här händelser. Det tror jag samtliga kan hålla med om. Även Simoncelli hatarna.
MC sport utan kontakt, brutala omkörningar och hat känslor mot medtävlarna är ju helt utan underhållningsvärde tycker jag. Vore ju som att studera en trackday för pojkscouterna annars. Vem fan vill se det ?
Äntligen händer det ! Kan ju bli som när det var som bäst igen.
Med Schwants, Rainey och Roberts. Mkt känslor där. Och bra racing.
Behövs dynamiska relationer i motorsport för att underhålla och därmed löna sig. Tänker på t ex Rainey-Roberts, Rossi-Max, Damon hill-Skomakarn m fl, m fl
Fan vad långt det här inlägget blev. Antar att ämnet berör
Peace out !