Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Visst, hojen skulle man kunna önska sig mer av men hans talang tycks kompensera för hojens tillkortakommanden helt klart.

Ytterligare en sak som jag tycks vare den ända i världen som funderar på..

Stoner vinner och kör bra på Duccen ena året (ännu bättre åren innan), sen ska Rossi ta över den & då är allt bara skit och hela hojen måste byggas om, helst borde den skrotas.. Ducati har den största budgeten någonsin för dom i GP men trots det verkar alla acceptera att Rossi kör runt på en "fjolårscykel", yeah right..

Är det ett tecken på att Casey är en bättre förare eller att Rossi måste bygga en cykeln som passar honom "like-a-glove" för att vinna? Stoner klarar ju uppenbarligen av att köra fort på både Hondan & Duccen-som-är-så-jefla-kass-att-9a-på-gridden-är-helt-ok-när-Rossi-kör-trots-att-Casey-aldrig-kvala-så-illa :glömdet

PS. Den s.k axelskadan ger jag inte mycket för då C.C gjort precis samma operation, i ett senare skede, utan att gnälla ett ord.

PS2. Nån som har numret till Doohan, Rainey, Lawson eller Gardner? Tro på f-n att dom skulle ställa upp med mer show i GP än vad resten av bottentrasket klarar av! Förare som Barbera, Elias & Capirex är ju rent av pinsamma för sporten, om det ska kallas VM i roadracing.

PS3. Dani kör in i Sic's knä, inget annat :fakta

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Idag blir det startkrasch. Simon i källaren bowlar ut minst två.
Stoner undkommer med blotta förskräckelsen och vinner före Pedrosa som hinner om Simon innan hans "mayhem".
Det blir ett rejält hallabalo efteråt och denna tråden kommer att vara i veckor.
Jag hade nästan rätt iallafall.... :näsblod

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Stoner vinner och kör bra på Duccen ena året (ännu bättre åren innan), sen ska Rossi ta över den & då är allt bara skit och hela hojen måste byggas om, helst borde den skrotas.. Ducati har den största budgeten någonsin för dom i GP men trots det verkar alla acceptera att Rossi kör runt på en "fjolårscykel", yeah right..
• Stoner är en mer unik förare än Rossi.
• Ducati har inte störst budget. Marlboro betalar Rossi, inte Ducati.
• Ducatin är speciell.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ytterligare en sak som jag tycks vare den ända i världen som funderar på..

Är det ett tecken på att Casey är en bättre förare eller att Rossi måste bygga en cykeln som passar honom "like-a-glove" för att vinna? Stoner klarar ju uppenbarligen av att köra fort på både Hondan & Duccen-som-är-så-jefla-kass-att-9a-på-gridden-är-helt-ok-när-Rossi-kör-trots-att-Casey-aldrig-kvala-så-illa :glömdet

PS. Den s.k axelskadan ger jag inte mycket för då C.C gjort precis samma operation, i ett senare skede, utan att gnälla ett ord.

PS2. Nån som har numret till Doohan, Rainey, Lawson eller Gardner? Tro på f-n att dom skulle ställa upp med mer show i GP än vad resten av bottentrasket klarar av! Förare som Barbera, Elias & Capirex är ju rent av pinsamma för sporten, om det ska kallas VM i roadracing.

PS3. Dani kör in i Sic's knä, inget annat :fakta

Hehe, kul inlägg. :tummenupp

Tror personligen att Duccen är ganska kass i sammanhanget (historiskt ögonblick när JAG sa det). Stoner är en överjävlig förare som faktiskt lyckades bemästra den även om jag börjar så smått ogilla hans tjurighet och divalater nu...

Rossi är ju rätt jäklig på att få hojar att funka bra, hoppas han lyckas även med duccen. Sen så hoppas jag ducce värvar Simoncelli också nu när Honda vill bränna honom på bål.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alla som hävdar att Simoncelli lämnar tillräckligt med utrymme för Pedorsa att klara kurvan lurar sig eftersom ni tittar på bilderna bakifrån. På de bilderna ser man inte hela kurvan och vart förarna är på väg i förhållande till den. Det utrymme som man ser i bilderna till vänster om förarna, deras höger, är yta som de redan har eller precis passerar. Man ser inte tangeringspunkten/apex dit de är på väg.

Kolla på videon och pausa/stega er fram bland bilderna framifrån, precis i början, och hävda sedan att Simoncelli ger Pedrosa tillräckligt med utrymme att klara kurvan...

[YOUTUBE-ID]Alve2XOBCXA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!

Ganska stor skillnad om ett ligament eller alla är av, om skelett är trasigt osv osv. Men visst, är det SAMMA operation med EXAKT samma skador är C.C. uppenbarligen hårdare människa.

Full respekt för axelskador, jag hade 9 månader av mitt liv när jag inte kunde ta ner en kaffekopp i huvudhöjd eller högre (MED HÖGRA ARMEN! skit :mattias) på grund av trasig axel.

Brutna ben är enklare, i med lite titan och så är smärtan största bekymret så det är bah' å' tjöör!

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Han är ju bara så....liten och tråkig. Och dum. Och liten.

Liten...check....

Tråkig...nja han ler ju inte särskilt ofta...

Dum...det får stå för dig...känner honom inte.

Han KAN dock köra hoj...och det är förjävligt om detta kommer att hindra honom från att hindra Lorenzo att ta titeln. Men nu har vi ju Stoner som kanske är på väg mot en andra. Själv skulle jag föredra Pedrosa som världsmästare om jag måste välja någon annan än VR.!!

PS: Jag lägger till att jag skriver med lite ironi och glimten i ögat. Utifall någon tror att jag är en sån som mobbar klena lillskitar på fritiden. ;)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Sorry Gustav. Jag har kollat BBC-sändningen ett par gånger till och tycker fortfarande att Simoncelli ger Butter det utrymme han hade behövt. Man ser tydligt att Butters bakhjul lyfter och hojen blir instabil precis innan kurvan.

Butter gjorde en miss och fick betala ett högt pris, tyvärr.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Hehe, kul inlägg. :tummenupp

Tror personligen att Duccen är ganska kass i sammanhanget (historiskt ögonblick när JAG sa det). Stoner är en överjävlig förare som faktiskt lyckades bemästra den även om jag börjar så smått ogilla hans tjurighet och divalater nu...

Rossi är ju rätt jäklig på att få hojar att funka bra, hoppas han lyckas även med duccen. Sen så hoppas jag ducce värvar Simoncelli också nu när Honda vill bränna honom på bål.

Håller med om vad du säger till 90%.
Jag såg en intervju med Burgess i helgen där han säger att stoner låg alldeles för nära gränsen på hojen för att få den att gå så fort. Och det syntes på alla vurpor sa han.

Han sa också att så vill inte Rossi ha det. Han vill gärna slippa vurpa hela tiden för att hänga med.

Han hade också sympatier med Stoner för att teamet kanske inte alltid gav honom vad han ville. Han fick fortsätta köra på idiot gränsen istället för att utveckla hojen. Vilket Rossi och han nu kan göra.

Det sista du skriver stämmer inte med vad jag läst på nätet på diverse officiella sidor.

Mest Puig som gormar om Simoncelli. HRCs Suppo går så långt så att han tycker Marco gör ett beklagligt misstag. men också att shit happens.

Det är det enda officiella klagomålet eller vad man ska kalla det från HRC jag hittar iaf.

Fausto Gresini, som ju har nästan full HRC support backar upp Marco till 100% på deras officielle website. Han är ju i det närmaste knähund till HRC just nu så jag tror inte han offrar karriär och en jävla massa pengar på att bråka med HRC i onödan för en förares skull.

Tror tyvärr inte på Rossi-Simoncelli i Ducati ännu.
Ett par kontroverser till i år med vurpade hondor så kanske....

Känns tyvärr riktigt segt för Hayden just nu. Han måste nog spotta upp sig en hel del med stadiga pallplatser och kanske en seger för att sitta kvar i ducati gissar jag.

Så kanske där blir en sits ledig för Marco om nu Honda inte plockar upp honom.

Mvh

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Sorry Gustav. Jag har kollat BBC-sändningen ett par gånger till och tycker fortfarande att Simoncelli ger Butter det utrymme han hade behövt. Man ser tydligt att Butters bakhjul lyfter och hojen blir instabil precis innan kurvan.

Jag har också kollat det där klippet ett par gånger och jag tycker också han får plats. Han får dock inte plats med den vinkeln han försöker ta kurvan i men det är ju dömt att misslyckas att ta kurvan så ändå.

Butter går för fort in, han svänger för lite för att klara kurvan och visst, Sic har inte gett honom plats att inte svänga tillräckligt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Pedrosa är inte i sitt normalspår det är helt klart. Det som dock komplicerar bilden och dessutom kompremetterar Simoncelli är att han väljer att placera sig exakt på den enda plats där pedrosa kan ta vägen. Med tanke på Simoncellis tidigare körning och hans attityd kring alla incidenter han är involverad i så väljer han det och skiter i konsekvenserna.
DET är farligt och korkat.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Egentligen samma sak som han gjorde mot Pedrosa i helgen på Le Mans:

Simoncelli ligger bakom Barbera på väg in i en lång höger. För att komma förbi skiter han helt enkelt i att bromsa. Men eftersom han har alldeles för hög fart klarar han inte av att hålla spåret och trycker helt enkelt bort Barbera på sin utsida i helt fel spår. Sånt som andra förare inte gör eftersom de har moraliska bromsar som förhindrar dem att bete sig antisocialt på banan. Psykopater och människor med narcissistisk personlighetsstörning har inte sådana bromsar, utan skiter i om andra människor råkar illa ut när de armbågar sig fram. För Simoncelli är moral och ansvar alltid förbundet med prima facie – det är ok för honom att bryta mot moraliska regler om han kan vinna något på det. En skitstövel helt enkelt. Må hända förklädd till charmig italienare, men likväl en skitstövel.
Vad jag minns var det Barbera som tryckte ut Simoncelli ett antal gånger först, och sedan gjorde Simoncelli samma sak. Det var väl då han kallade Barbera kriminell? :D

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Är det ett tecken på att Casey är en bättre förare eller att Rossi måste bygga en cykeln som passar honom "like-a-glove" för att vinna? Stoner klarar ju uppenbarligen av att köra fort på båda

Ducati vill nog att fler förare än Casey ska kunna köra fort på den.
Yamahan gick knappt att få i mål 2003, annat är det nu.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag har också kollat det där klippet ett par gånger och jag tycker också han får plats. Han får dock inte plats med den vinkeln han försöker ta kurvan i men det är ju dömt att misslyckas att ta kurvan så ändå. Butter går för fort in, han svänger för lite för att klara kurvan och visst, Sic har inte gett honom plats att inte svänga tillräckligt.
Precis så ser jag det också. Butter försöker bita tillbaka från ett felaktigt spår och borde så här i efterhand ha släppt Simoncelli som var före in i kurvan. Nu gav sig ingen av dem och då blev det som det blev. Inte mycket att tjafsa om egentligen så här i efterhand.

Jag tror att om någon annan gjort samma sak som Simoncelli hade de inte fått något straff och det stör mig rejält. Lika för alla borde det vara!

Yamahan gick knappt att få i mål 2003, annat är det nu.
En sanning med modifikation av två anledningar:
1. Yamaha hade 3 förare i topp tio i totalen 2003 (7:a, 9:a och 10:a)
2. Jag har för mig att Yamaha pytsade in betydligt mer pengar och folk när Rossi kom (precis som Ducati gör nu).

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
2. Jag har för mig att Yamaha pytsade in betydligt mer pengar och folk när Rossi kom (precis som Ducati gör nu).

Men så är det ju i de flesta materialsporter nuförtiden, det är trots allt ingen "gathoj" man använder utan "prototypracing"!

Och med mycket pengar, kreativa människor som bygger, och en duktig förare som kan utvärdera vad som händer och inte händer så blir det mesta en vinnare!

Både förare och maskin.

/KentW

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Pedrosa är inte i sitt normalspår det är helt klart. Det som dock komplicerar bilden och dessutom kompremetterar Simoncelli är att han väljer att placera sig exakt på den enda plats där pedrosa kan ta vägen. Med tanke på Simoncellis tidigare körning och hans attityd kring alla incidenter han är involverad i så väljer han det och skiter i konsekvenserna.
DET är farligt och korkat.

Hej igen !

Finns risk du tror jag hackar på dig särskilt nu, Men det är helt fel.
Vi vädrar ju bara synpunkter åt olika håll.

Det sista stycket du skriver tycker jag suger ordentligt och det uttalas från depån mest från en liten skara, Mest Spanjorer,(JLo, Barbera, Elias, Puig m fl) och några andra, som är rädda för att Simoncelli börjar bli elakt snabb. Man kan ju tydligt se att det är den gamla 250 bataljen som fortsätter här i GP nu. Härligt !!!

När Rossi och vissa andra meriterade förare beklagar sig försiktigt över Simoncellis manöver, köper jag inte det riktigt. De har alla gjort samma grejor själva. Spel för galleriet helt enkelt.

Slutligen angående attityd till farlighet och skita i konsekvenserna,
UFC är världens snabbast växande sport och börjar bli en gigantiskt världsomspännande sport med otroligt hårt tränande atleter. Jag älskar det själv.

Det är ungefär som med RR. Det är inte ofarligt, till och med skitfarligt ibland. Men ändå står tusentals och åter tusentals på kö och vill in.
Och hundratals miljoner vill se det live och på TV.

Säger det ej er säkerhets ivrare inte ngt alls ?

Dax att kliva ur tingvall-bubblan och inse hur folk fungerar i verkligheten !

Tack och hej tills vidare !

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kanske ska tillägga att 2003 var det en bedrift att komma topp tio då de var hela 26 förare som tog poäng den säsongen. Inte som nu när det räcker att ta sig imål före Elias för att vara topp tio.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Precis så ser jag det också. Butter försöker bita tillbaka från ett felaktigt spår och borde så här i efterhand ha släppt Simoncelli som var före in i kurvan. Nu gav sig ingen av dem och då blev det som det blev. Inte mycket att tjafsa om egentligen så här i efterhand.

Ser faktiskt ut som att Butter tappar lite av kontrollen precis strax före Simocelli kommer invikandes. Kanske lite för hög fart, lite för mycket broms, hojen börjar protestera.

Helt klart inte b a r a krullspaggens fel.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Hej igen !

Finns risk du tror jag hackar på dig särskilt nu, Men det är helt fel.
Vi vädrar ju bara synpunkter åt olika håll.

Det sista stycket du skriver tycker jag suger ordentligt och det uttalas från depån mest från en liten skara, Mest Spanjorer,(JLo, Barbera, Elias, Puig m fl) och några andra, som är rädda för att Simoncelli börjar bli elakt snabb. Man kan ju tydligt se att det är den gamla 250 bataljen som fortsätter här i GP nu. Härligt !!!

När Rossi och vissa andra meriterade förare beklagar sig försiktigt över Simoncellis manöver, köper jag inte det riktigt. De har alla gjort samma grejor själva. Spel för galleriet helt enkelt.

Slutligen angående attityd till farlighet och skita i konsekvenserna,
UFC är världens snabbast växande sport och börjar bli en gigantiskt världsomspännande sport med otroligt hårt tränande atleter. Jag älskar det själv.

Det är ungefär som med RR. Det är inte ofarligt, till och med skitfarligt ibland. Men ändå står tusentals och åter tusentals på kö och vill in.
Och hundratals miljoner vill se det live och på TV.

Säger det ej er säkerhets ivrare inte ngt alls ?

Dax att kliva ur tingvall-bubblan och inse hur folk fungerar i verkligheten !

Tack och hej tills vidare !

UFC är grejor de!! Inga jävla spanjaker som gråter i tv =) Där fightas man med armar som är trasiga :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC