Dra inte muttern så du skiter på dig nu
Nejdå
Normalt ska ju brickan mellan förgasaren och insuget sprida ut krafterna och förhindra att det blir någon hävarmseffekt på fästöronen, men min var visst gammal och porös och hade smulats sönder på ena sidan så när jag drog åt där fanns det ingenting som tog emot under fästörat utan det hade inte tagit stopp förrän fästörat nådde cylindern... Drog faktiskt inte särskilt hårt, men plötsligt så vek sig det kinesiska alufuliumet
Men nu funkar det igen!
Tillverkade en tjock stålbricka som precis täcker förgasarens fästyta. Vore väl fan om något öra kan utsättas för någon märklig hävarm nu
Drog ihop brickan med förgasaren och det knäckta fästörat med rikligt med kemisk metall emelan, lät det härda någon timme, städade upp lite av det överflödiga spackelkladdet och monterade sedan förgasaren på nytt. Här ser man även min snygga *host* lösning på luftfiltrets infästning...
Sen försökte jag ånyo starta moppen men den var stendöd. Kollade allt än en gång, gnista finnes, bensinen flödar friskt, alla sladdar sitter där se ska... I min frustration testade jag att byta tillbaka till det gamla tändstiftet (har nyligen bytt till ett nytt och fräscht som funkat hur bra som helst under samtliga provturer hittills), tro fan att moppen startade på första kicken
Den får väl ha sitt sura gamla stift då, om det nu ska trilskas när den får nya fina doningar
Sen var det provtur
https://www.youtube.com/watch?v=GwpZqytCetw
Det här är på plan mark, i uppförsbacke håller den runt 45-50, nerför accar den tills jag slutar gasa och det gör jag vid ca 65 på mätaren har jag noterat som mest och det var fan läskigt