rookie
www.mixpix.se
Jag är bara så extremt glad att jag inte delar åsikter med speciellt många som skrivit i denna tråden... I övrigt är det mest sandlådenivå...som vanligt...
Väldigt mycket ledskador den killen ådrog sig, lär ju aldrig kunna gå ordentligt på dom benen igen. Synd att han inte dog bara.
mer än hälften här på SH gör mer eller mindre en hel del olagligheter, även om eran moral säger att det är ok så är olagligheter det ändå. ska vi straffa er med döden eller men för livet?
och kom inte o säg att du aldrig gjort nåt som brutit mot lagen nångång.
Heja Morfar. En dyngskalle mindre som varken snor hojar eller rånar o trakasserar våra barn på ett tag. Varje morgon när jag går förbi vårt garage o husvagn är jag orolig att nå'n brutit, förstört eller stulit något IGEN. En tidsfråga tills de är inne i nuvarande bil också. Hoppas det är ont om smärtlindring på sjukhuset.
Neeeeej! Nu tänker du helt fel! Alla hojåkare är gudar som gör allt rätt! Allt i lagen de bryter mot är det egentligen lagen som är fel på! Mao allt som andra gör mot en hojåkare skall bestraffas med nakcskåt! Allt som en hojåkare bryter mot då är det fel på lagen o samhället!!!
PS Om nån inte fattar så är allt ovanstående ironi DS
Precis.
Tingvall eller vad han nu heter fick pris för att hanses trafikarbete är så bra men det dör och skadas mer i trfiken nu.
Bra att du är en sån som inte gick mot röd gubbe när det begav sig.
Använder cyckelhjälm m.m som förövrigt är negativt om man tänker i folk hälsoperspektiv.
Håller 90 på motorväg när den är tom.
Brottom nu.Roomservice på TV(
mer än hälften här på SH gör mer eller mindre en hel del olagligheter, även om eran moral säger att det är ok så är olagligheter det ändå. ska vi straffa er med döden eller men för livet?
Aru köra för fort jämför du med att Stjäla från andra människor, som om de skulle vara lika allvarliga brott ?! ??
Kritisera straffskalan, helt ok, inte brottslingarna!!!
Det är just det som är problemet. Jag tycker inte heller att det är någon big deal att köra i 250 på motorvägen, och gör därför det ibland, men om jag accepterar att vem som helst får vara domare och bödel så är det ju enligt samma resonemang helt ok att langa ut fotanglar framför mig då. Det står förstås var och en fritt att tycka att det faktiskt är ok också, kanske har jag förbrukat min rätt att leva, men jag tycker inte det.Aru köra för fort jämför du med att Stjäla från andra människor, som om de skulle vara lika allvarliga brott ?! ??
hmm låt oss se, nån brassar 250 på motorvägen, big deal?
Orkade inte citera allt....
Kritisera straffskalan, helt ok, inte brottslingarna!!!
Vilken planet kommer du ifrån?
Rätt eller fel, så länge inte samhället straffar samt beskyddar (läs: låser in dom som behöver låsas in), så kommer folk ta saken i egna händer. Svårare är det inte
Nu måste jag lägga mej i denna tråd faktiskt... vaddå inte kritisera brottslingarna ?? skämtar du eller ?
Aru köra för fort jämför du med att Stjäla från andra människor, som om de skulle vara lika allvarliga brott ?! ??
hmm låt oss se, nån brassar 250 på motorvägen, big deal?
Nån idiot bryter sig in hos dig och stjäl hoj och lite andra värdesaker du förlorar säg lågt räknat 50k på det med ett hyffsat jobb är det fortfarande 3 månaders lön som gått upp i rök.
För en småbarnsfamiljs betyder det att det inte blir nå julklappar etc till barnen ingen semester eller nånting.
Detta sker många gånger varje dag i sverige, laglydiga merborgare faller offer för grovt kriminella som knappt straffas överhuvudtaget, tvärtom det daltas och gullas.
Vilket brott är allvarligast och vem förtjänar att få händerna avhuggna ?
Dessutom grejen är ju den att med hårda straff så skulle det inte begå så mkt brott det som va hela grejen me min förra tråd typ försöka få idioterna att förstå vad som händer om du faktiskt åker på ett kännbart straff när du begår ett brott !?!
Tex vägverket säger ju att de får ner antal fortkörare i trafiken då de höjt böterna till astronomiska summor pengar, hur vore det att någon gång straffa de riktiga kriminella ?
Fattaru ?
Angående brottskalan....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar