Morfar rammade den stulna MC:n.............

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Enligt hela denna långa tråden, så verkar ca 80% tycka att det är helt ok önska döden för diverse brottslingar..... jag hoppas ni kommer ihåg vad ni skrivit när olycktråden tyvärr kommer igång igen.......
Med samma synsätt så är det mao helt ok att gå in i minneslunden och spy galla, då flera tyvärr har omkommit vid icke lagliga hastigheter.


Man vet om man ska skratta eller gråta..... :censored
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Ger man sig in i leken får man leken tåla!! Hade han inte stulit den så hade det aldrig hänt...
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Så...öga för öga o allt vad som nu sägs här...

"Morfar" lär åka dit på nåt i stil med "försök till dråp" (jag e ingen jurist, jag vet inte) eller iaf nåt som enligt SVENSK LAG är värre än stöld! Så enligt öga för öga tänket så skall väl killens morfar då oxå ta lagen i egna händer o straffa "morfar"?

Eller?

Det kanske finns en vits med ett rättssystem (även om det givetvis har brister)? Fundera aningens längre så kanske diskussionen blir lite bättre?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
mer än hälften här på SH gör mer eller mindre en hel del olagligheter, även om eran moral säger att det är ok så är olagligheter det ändå. ska vi straffa er med döden eller men för livet?
och kom inte o säg att du aldrig gjort nåt som brutit mot lagen nångång.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
mer än hälften här på SH gör mer eller mindre en hel del olagligheter, även om eran moral säger att det är ok så är olagligheter det ändå. ska vi straffa er med döden eller men för livet?
och kom inte o säg att du aldrig gjort nåt som brutit mot lagen nångång.

Neeeeej! Nu tänker du helt fel! Alla hojåkare är gudar som gör allt rätt! Allt i lagen de bryter mot är det egentligen lagen som är fel på! Mao allt som andra gör mot en hojåkare skall bestraffas med nakcskåt! Allt som en hojåkare bryter mot då är det fel på lagen o samhället!!!

PS Om nån inte fattar så är allt ovanstående ironi DS
 

Depåfarsan

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducce, Tiger, Huskys 250, XT600E
Heja Morfar. En dyngskalle mindre som varken snor hojar eller rånar o trakasserar våra barn på ett tag. Varje morgon när jag går förbi vårt garage o husvagn är jag orolig att nå'n brutit, förstört eller stulit något IGEN. En tidsfråga tills de är inne i nuvarande bil också. Hoppas det är ont om smärtlindring på sjukhuset.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Heja Morfar. En dyngskalle mindre som varken snor hojar eller rånar o trakasserar våra barn på ett tag. Varje morgon när jag går förbi vårt garage o husvagn är jag orolig att nå'n brutit, förstört eller stulit något IGEN. En tidsfråga tills de är inne i nuvarande bil också. Hoppas det är ont om smärtlindring på sjukhuset.

Jag ger upp, godnatt SH! Hoppas ni vaknar klokare....
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Neeeeej! Nu tänker du helt fel! Alla hojåkare är gudar som gör allt rätt! Allt i lagen de bryter mot är det egentligen lagen som är fel på! Mao allt som andra gör mot en hojåkare skall bestraffas med nakcskåt! Allt som en hojåkare bryter mot då är det fel på lagen o samhället!!!

PS Om nån inte fattar så är allt ovanstående ironi DS

Precis.
Tingvall eller vad han nu heter fick pris för att hanses trafikarbete är så bra men det dör och skadas mer i trfiken nu.
Bra att du är en sån som inte gick mot röd gubbe när det begav sig.
Använder cyckelhjälm m.m som förövrigt är negativt om man tänker i folk hälsoperspektiv.
Håller 90 på motorväg när den är tom.

Brottom nu.Roomservice på TV(
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Precis.
Tingvall eller vad han nu heter fick pris för att hanses trafikarbete är så bra men det dör och skadas mer i trfiken nu.
Bra att du är en sån som inte gick mot röd gubbe när det begav sig.
Använder cyckelhjälm m.m som förövrigt är negativt om man tänker i folk hälsoperspektiv.
Håller 90 på motorväg när den är tom.

Brottom nu.Roomservice på TV(

Jag har gått mot röd gubbe (som tur är dödade ingen mig för det...), jag har kört för fort oxå mm men i övrigt fattar jag inte vad du menar eller vart du vill komma. Utveckla tack! Hoppas room service är bra! :)
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
mer än hälften här på SH gör mer eller mindre en hel del olagligheter, även om eran moral säger att det är ok så är olagligheter det ändå. ska vi straffa er med döden eller men för livet?
och kom inte o säg att du aldrig gjort nåt som brutit mot lagen nångång.

Absolut men fullt medveten om att få ta konsekvens av handlingen oxå
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
mer än hälften här på SH gör mer eller mindre en hel del olagligheter, även om eran moral säger att det är ok så är olagligheter det ändå. ska vi straffa er med döden eller men för livet?
och kom inte o säg att du aldrig gjort nåt som brutit mot lagen nångång.

Aru köra för fort jämför du med att Stjäla från andra människor, som om de skulle vara lika allvarliga brott ?! ??

hmm låt oss se, nån brassar 250 på motorvägen, big deal?

Nån idiot bryter sig in hos dig och stjäl hoj och lite andra värdesaker du förlorar säg lågt räknat 50k på det med ett hyffsat jobb är det fortfarande 3 månaders lön som gått upp i rök.
För en småbarnsfamiljs betyder det att det inte blir nå julklappar etc till barnen ingen semester eller nånting.
Detta sker många gånger varje dag i sverige, laglydiga merborgare faller offer för grovt kriminella som knappt straffas överhuvudtaget, tvärtom det daltas och gullas.

Vilket brott är allvarligast och vem förtjänar att få händerna avhuggna ?

Dessutom grejen är ju den att med hårda straff så skulle det inte begå så mkt brott det som va hela grejen me min förra tråd typ försöka få idioterna att förstå vad som händer om du faktiskt åker på ett kännbart straff när du begår ett brott !?!
Tex vägverket säger ju att de får ner antal fortkörare i trafiken då de höjt böterna till astronomiska summor pengar, hur vore det att någon gång straffa de riktiga kriminella ?


Fattaru ? :tungan
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Aru köra för fort jämför du med att Stjäla från andra människor, som om de skulle vara lika allvarliga brott ?! ??

Orkade inte citera allt....

1) Det är inte brottslingarna som sätter straffskalan!
2) Hur sitter du över lagen som avgör vilket som e värst?

Du har en hemförsäkring? Som typ bilföraren har en trafikförsäkring då du kör in i honom i 250 på motorvägen...

Kritisera straffskalan, helt ok, inte brottslingarna!!!

Men btw...har du sett vad som sker med en hoj som i 250 kör in i en bil? Det e nog ganska relevant för ett HÅRT straff det med....såvida inte mc-föraren dör på kuppen för då e det väl helt ok oavsett vad som händer med bilföraren?
 
Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Kritisera straffskalan, helt ok, inte brottslingarna!!!

Vilken planet kommer du ifrån?

Rätt eller fel, så länge inte samhället straffar samt beskyddar (läs: låser in dom som behöver låsas in), så kommer folk ta saken i egna händer. Svårare är det inte
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Aru köra för fort jämför du med att Stjäla från andra människor, som om de skulle vara lika allvarliga brott ?! ??

hmm låt oss se, nån brassar 250 på motorvägen, big deal?
Det är just det som är problemet. Jag tycker inte heller att det är någon big deal att köra i 250 på motorvägen, och gör därför det ibland, men om jag accepterar att vem som helst får vara domare och bödel så är det ju enligt samma resonemang helt ok att langa ut fotanglar framför mig då. Det står förstås var och en fritt att tycka att det faktiskt är ok också, kanske har jag förbrukat min rätt att leva, men jag tycker inte det.

Ser hellre mer resurser till polis och åklagare att faktiskt utreda stölder, så att fler brottslingar kunde fällas. Den typen av brott kostar samhället en jäkla massa pengar, så jag är övertygad om att det skulle löna sig.

EDIT:
Därmed inte sagt att jag inte känner tillfredsställelse när svinpälsar råkar illa ut, det är mycket känslor inblandat i sånt här.
 
Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Vilken planet kommer du ifrån?

Rätt eller fel, så länge inte samhället straffar samt beskyddar (läs: låser in dom som behöver låsas in), så kommer folk ta saken i egna händer. Svårare är det inte

Har du lässvårigheter kanske du inte ska hänga just här?

Än en gång...(läs långsamt nu...) BROTTSLINGAR skriver inte lagen eller rättsskalan. (E du med så långt?) O vilket stenålderssamhälle vill du vi ska ha där folk tar lagen i egna händer?

Men du e väl född med silverskeden i käften, inga problem så långt du kan se osv. Frågan e väl snarare vilken planet DU är född på?

Nu måste jag lägga mej i denna tråd faktiskt... vaddå inte kritisera brottslingarna ?? skämtar du eller ?
:va

Angående brottskalan....
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Aru köra för fort jämför du med att Stjäla från andra människor, som om de skulle vara lika allvarliga brott ?! ??

hmm låt oss se, nån brassar 250 på motorvägen, big deal?

Nån idiot bryter sig in hos dig och stjäl hoj och lite andra värdesaker du förlorar säg lågt räknat 50k på det med ett hyffsat jobb är det fortfarande 3 månaders lön som gått upp i rök.
För en småbarnsfamiljs betyder det att det inte blir nå julklappar etc till barnen ingen semester eller nånting.
Detta sker många gånger varje dag i sverige, laglydiga merborgare faller offer för grovt kriminella som knappt straffas överhuvudtaget, tvärtom det daltas och gullas.

Vilket brott är allvarligast och vem förtjänar att få händerna avhuggna ?

Dessutom grejen är ju den att med hårda straff så skulle det inte begå så mkt brott det som va hela grejen me min förra tråd typ försöka få idioterna att förstå vad som händer om du faktiskt åker på ett kännbart straff när du begår ett brott !?!
Tex vägverket säger ju att de får ner antal fortkörare i trafiken då de höjt böterna till astronomiska summor pengar, hur vore det att någon gång straffa de riktiga kriminella ?


Fattaru ? :tungan

Nån brassar i 250, kör in i en bil, en familjefar omkommer i bilen och detta förstör inte enbart en hel familjs semester utan hela deras liv. De kan inte bo kvar i huset, mamman står där med 3barn.


Nån jävel bryter sig in hos dig och snor grejer för dig som du skiter fan i för annars hade du gjort det svårare för tjuven att ta dem. men du blir bara arg för det blir man när nån tar nåt från en. lite glad blir du ändå för att du har lite mer plats för lite annat skräp nu. men snubben som snodde dem är lycklig nu o har grejer han inte hade råd med och använder dem med glädje.

Så vilket e värst? fattaru? :tungan

hur som helst är båda fel, men inte ska man döda eller ge nån men för livet för den har felat.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top