njelger
Guest
jag ställde frågan till DIG silly girl...
Ja, du ställer många frågor och attackarerar mångas åsikter.
Det är visst din stil.
Men att komma med något eget?
Kom igen fegis, du klarar det. Många har gjort det före dig.
jag ställde frågan till DIG silly girl...
Det är visst din stil.
du har tydligen inte huvudet mellan dina axlar kompis...
Det är visst din stil.
För övrigt verkar din "stil" vara personangrepp vilket du redan gjort ett par ggr i denna tråd. Inte speciellt konstruktivt och det tillför inte något värde till tråden.
Men kom in i matchen. Detta är ett forum. Man debatterar olika åsikter och synpunkter.
Men det står jag för.
"Fegis" & "Pucko" är inte så hemskt farliga va?
Tror inte någon skulle dra det till domstol.
Vem har gjort detta enligt dig? Tar man inte en ståndpunkt när man säger att morfar har fel?Kom i matchen själv, "kompis". Klart man debatterar. Men att hela tiden säga "du har fel - och du har fel - och morfar" utan att ta en egen ståndpunkt tycker jag är fegt.
Klart det inte är farligt men det blir bara en sådan sandlådenivå på hela diskussionen och man kommer lätt iväg från ämnet som vi gjort nu. Men det var kanske det som var din intention. Personangrepp är någon tex barn tar till när argumenten börjar tryta.
Excel hade kallat detta en cirkelreferens. PM:a mig om du vill nåt mer.
Hej det var en väldigt lång tråd det här.
Kanske kan man hoppa in å framföra sin åsikt utan att ha läst alla inläggen.
Om morfar hade kört på någon oskyldig med likadan hoj... kanske dig.
Om vårt samhälle hade lagar som medgav utrymme till vedergällning
av privatperson på alla MC åkare de tycker skall straffas.
Skulle det inte bli jobbigt att åka i trafiken då?
Nej, där sitter inte huvudet, "kompis".
Undra hur mycket en "aktiv" hojjtjuv kostar samhället under ett år? Räcker 1 miljon kronor? (förstörda hojjar, polisutredningar, domstol m.m.)
De kostnader en hojtjuv orsakar är materiella skador på hojjar, lås, garage o. dyl, samt eventuella skador efter olyckor. Kostnaderna för polisutredningarna upgår till de enstaka minuter det tar att ta emot anmälan och skicka ut ett papper till försäkringsbolaget. Mer gör de inte. Domstolskostnaderna blir således också obefintliga.
Jag har själv varit ute och letat när tantens hoj blev stulen i somras, och hade vi hittat tjuven så hade han förhoppningsvis fortfarande inte kunnat gå
Hade bara Farbror Blå gjort sitt jobb (fått resurser nog att göra det?) så hade folk inte känt sig lika frustrerade och tvugna att ta saken i egna händer. Tyvär så ser man väl bara att det inte lönar sig ekonomiskt att jaga tjuvar vars kostnader ändå täcks av de bestulna själva (genom försäkringar). Man missar helt att man samtidigt underminerar befolkningens förtroende till samhället, och det är DET som vi ser fler och fler exempel på.
Tänk om, schvänk om. Nu var det inte så.
Allt stod inte i artikeln så han kan mycket väl varit 100 % säker på sin sak.
Skulle vilja höra hur en diskussion gick om någon avsiktiligt frontalkrockat en Mc pga grova hastighetsöverträdelser
De kostnader en hojtjuv orsakar är materiella skador på hojjar, lås, garage o. dyl, samt eventuella skador efter olyckor. Kostnaderna för polisutredningarna upgår till de enstaka minuter det tar att ta emot anmälan och skicka ut ett papper till försäkringsbolaget. Mer gör de inte. Domstolskostnaderna blir således också obefintliga.
Jag har själv varit ute och letat när tantens hoj blev stulen i somras, och hade vi hittat tjuven så hade han förhoppningsvis fortfarande inte kunnat gå
Hade bara Farbror Blå gjort sitt jobb (fått resurser nog att göra det?) så hade folk inte känt sig lika frustrerade och tvugna att ta saken i egna händer. Tyvär så ser man väl bara att det inte lönar sig ekonomiskt att jaga tjuvar vars kostnader ändå täcks av de bestulna själva (genom försäkringar). Man missar helt att man samtidigt underminerar befolkningens förtroende till samhället, och det är DET som vi ser fler och fler exempel på.
Skulle vilja höra hur en diskussion gick om någon avsiktiligt frontalkrockat en Mc pga grova hastighetsöverträdelser
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|