Morfar rammade den stulna MC:n.............

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Iofs, men det beror ju lite på vad man har att leva för också. Kanske dom är uppväxta i total misär, vad har du då att leva för? Oj, vad djup jag blev.. Måste sluta att skriva då jag har druckit en grogg.. :tungan

Groggen framkallar mången sanning!

Utan händer ingen grogg....:3freak ...måste nog sova.

Gonatt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du är alltså pro-dödsstraff för stöld av annans egendom? Rejalitytjeck månne?

Dödsstraff, kan en privatperson utdöma sådant verkligen? Jag tror snarare det lyder under brottsbalken om en civil dödar en annan, i alla länder på hela jorden. Sedan kanske det klassas som nödvärn i vissa fall men det är en annan femma.
Apropå reality check alltså. ;)
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Brukar inte ge mig in i debatt utan att läst hela tråden, men hur fan tänker ni som tycker morfar gjorde en ok grej. Helvete killen kunde ju dött!! För en stulen cross. Nej hoppas morfar får svidande böter och gärna någon månad på kåken.

Och nej.. jag tycker inte det är ok att stjäla hojar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
hur fan tänker ni som tycker morfar gjorde en ok grej.

Jag tänker som så att det är viktigare att få tillbaka sin egendom än att ta hänsyn till den som tagit den, sedan är jag ju lite av materialist så jag kanske ät partisk för egendomen i detta fall.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Nu har jag inte läst hela tråden men... hur gick det för morfar?

Med tanke på hur effektivt det svenska rättsystemet är så lär morfadern vara död innan fallet tagits upp. :glömdet

Förövrigt förstår jag varför gubben regagerade som han gjorde, men det rättfärdigar det inte. Lite som Chris Rock säger om O.J. Simpson:" I'm not saying he shoulda killed her, but I understand."
 
Last edited:

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Har bara läst artikeln och första 3 sidorna här på forumet om händelsen.
Men är det bara jag som tänker instinktivt: var verkligen uppsåtet att frontalkrocka med mcn eller var uppsåtet att få tjuven att köra av vägen eller ner i dike/vägräcke? Känns ju som att frontalkrock är 100 gånger värre än att köra av vägen och då tycker jag dem är lika goa kålsupare båda två.

Den ena bryter sig in och snor en hoj oprovocerad.
Den andre gör så tjuven kör av vägen när han är provocerad.
Tycker det borde vara liknande straffskala där med tanke på omständigheterna.

MEN: Om frontalkrocken var meningen = hur dum får man vara/bli?!?
Om mc köra av vägen var meningen = förklarligt iaf, om än risky eftersom det i detta fall blev krock :confused:
 
Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
killen på den stulna crossen skulle ha det. Hoppas morfar kommer undan lidrigt
 

leffa33

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
östersund
Hoj
honda cbr600f -99
Rätt eller fel... jag känner ingen sympati för killen som nu får tillbringa avsevärd tid på rehab. Efter att själv ha bott i området är det tämligen uppenbart det enda sättet att få in vett i skallen på de ungdomar som har svårt att skilja på ditt och mitt är att banka in det. Troligen lärde han sig inte mycket men han lär inte störa andra på ett halvår. Hyr in morfar som konsult till polisen!

Jag fattar inget:confused: ,det kan väl inte vara värt att nästan döda en kille bara för en mc,visst blir man less när man blir av med sina saker men att prova att döda nån för lite pengar
 

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6
Självklart ska vi köra på någon som har stulit en mc och sedan hugga av honom högerhanden. Är det lika kul när någon kör på en oskyldig människa? Frågan är hur kul det är när någon kör på dig för att de TROR att du kör omkring på en stulen hoj. Trist att genomsnittsmedlemmen på Sh inte tänker längre än näsan räcker. Min uppfattning är att de som gapar högst över hur dåligt rättssystem och låga straff vi har i Sverige är de som har sämst koll på hur det verkligen ligger till. Förmodligen samma människor som gråter floder när de blir stoppade för fortkörning (som är ett mycket allvarligare brott än stöld avseende skada som kan drabba oskyldiga medtrafikanter) och minsann ska göra allt för att inte bli straffade för sitt (vad de själv anser) "skitbrott".
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Brukar inte ge mig in i debatt utan att läst hela tråden, men hur fan tänker ni som tycker morfar gjorde en ok grej. Helvete killen kunde ju dött!! För en stulen cross. Nej hoppas morfar får svidande böter och gärna någon månad på kåken.

Och nej.. jag tycker inte det är ok att stjäla hojar.

Själv bryr jag mig ju definitivt mer om mina leksaker än om skithögar som springer runt och snor folks saker utan minsta hänsyn för mitt eller ditt. Eller du tror att det var en engångsföreteelse, tillfället gör tjuven? Grabben bröt upp ett garage, snodde två motoriserade leksaker och drog ut på glädjefärd med det ena. Utan tillsägelse så lär han ju inte direkt bättra sig (antagligen börjar han med värre grejer efter ett tag om han aldrig lär sig konsekvenserna av sitt handlande), och då tycker jag i alla fall att det är bättre att han blir tillsagd på skarpen såhär i början än att han får härja fritt och ställa till ännu mer djävulskap för samhället. Kan folk inte bete sig som folk ska de inte vistas bland folk heller. Dumhuvuden som han ska ha stryk och så är det bara. Han har ingen rätt att göra livet surt för sina medmänniskor, bara för att han själv vill ha kul.
Hellre en straffad idiot med brutna ben än en ostraffad brottsling på fri fot.

Sen kan man ju tvista om huruvida morfadern verkligen var säker på att det var tjuven på hojen eller om det ens var grabbens hoj, men å andra sidan: Hur ska rättsväsendet över huvud taget någonsin kunna döma någon om man måste vara 100% säker i alla fall? Jag menar, inte ens om man ser en människa begå ett brott kan man ju vara säker på att få tag i rätt kille när man väl anhåller honom. Vem vet, han kan ju trots allt ha en enäggstvilling eller dubbelgångare... Ibland får man chansa och gå på de bevis som finns. Cykeln hade just blivit stulen och så kommer det en grabb farande på den. Risken är ganska stor att han har väldigt mycket att göra med stölden.
 
Last edited:

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Ingen empati alls, i min värld skulle man klivit ut och skallat ner kille OCH tjejen bara för att riktigt markera att det inte är ok.. Ge fan i andras saker hur svårt kan det vara? Har 2 polare som blev av med sina hojjar utanför Scandinavium mitt på dan en söndag förra sommaren medan de käkade på Macedonken.. heelt cp!

Fan blir så less att man inte ens kan lämna MCn på gatan framför lägenhet mitt inne i stan för att det springer runt så jävla många klåpare.. nu är det ju iallafall en mindre man slipper se sig över axeln efter. Är man så tuff så man kan stjäla får man räkna med en suv i magen...

(mkt hat här känner jag men har en ny granne med en lite jävla pudel som skällt oavbrutet i 5 dar så det kan ev. påverka...)
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
..jag håller med lite - det svenska rättssamhället är så tandlöst att det tyvärr är fri lejd för det mesta för herr tjyvén, är man nog härdad och kall så verkar det inte vara några problem att halka undan lagens långa arm.

Att ramma en hoj med bil är väl magstarkt, ett gediget kok stryk hade kanske varit mer på sin plats.

Det är bara så att en del får aldrig lära sig hyfs och respekt för din medmänniska hemifrån, oavsett hur pissig uppväxt man har så ursäktar inte det att man snor allt som inte är formligen fastbultat för att som i det här fallet ut och nöjesåka.

Stryk skall det vara, och ordentligt av den varan.

/J
 

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6
Jag förstår att det är många känslor som sätts i svallning när det gäller något som för många här är ens käraste ägodel men jag tycker ändå det är bra om man försöker skilja på känslor och tanke.

Bushido skrev:
"Ibland får man chansa och gå på de bevis som finns."

Förstår att du känner så men fundera på hur du själv hade känt om du hade suttit häktad för mord (som är ett grövre brott än stöld och då borde det väl dessutom vara ÄNNU viktigare att få någon fälld för brottet? Eller?). Det är skit att folk går fria som uppenbarligen är skyldiga men vad är alternativet? Anarki eller kanske en diktator som styr med järnhand och gör som han vill?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det var helt rätt..han borde ha backat över den ett par ggr...Det handlar ju om värdelöst skräp som inte fyller någon som helst funktio i vårt samhälle. Det är vanlig barlast som vårt redan rätt hårt lastade samhälle borde dumpa som den säck med skit dessa människor är. INGEN behöver dessa skitmänniskor till något alls.

Brukar inte ge mig in i debatt utan att läst hela tråden, men hur fan tänker ni som tycker morfar gjorde en ok grej. Helvete killen kunde ju dött!! För en stulen cross. Nej hoppas morfar får svidande böter och gärna någon månad på kåken.

Och nej.. jag tycker inte det är ok att stjäla hojar.

Det värdelösa skitmänniskan kommer inte att stjäla fler hojar, det är ju förenat med livsfara. Tom hans sketna ghettohjärna kan koppla ihop orsak verkan och räkna på risken. Om han nu hade dött...vad fan hade det förändrat ? Hade vårt samhälle blivit av med något värdefullt eller med någon av ens ringa värde ? Förmodligen bara med en värdelös belastning...

Löste det problemet?


Tycker synd om barnbarnet som, beroende på ålder, med lätthet kan ta på sig ansvaret för det rättsliga efterspelet mot hans/hennes morfar!

Hur gick det för flickan? Vilken AKTIV del hade hon i detta?

Mvh!
// Niklas

En skitmänniska ute mindre som stjäl andras saker. Med lite tur med bestående men som gör att han aldrig mer kan t ex köra en MC och då kan han heller inte stjäla en.

En skitmänniska som utgör ett varnande exempel för han sskitkompisar som nu inser att med lite otur kan deras parasitsvinerier sluta med ivaliditiet.

En morfar som kan se sig själv i spegeln och säga "jag gjorde fan åtm NÅGOT medans vårt impotenta rättsystem inte förmår det".

På andra sidan en skitmänniska som ligger i smärtor och ånrar att han stulit.

Jag tycker att det är en rätt bra balansräkning...
 
Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Ödmjukhet

Verkar inte finnas gott om ödmjukhet här på SH.....

Jag skulle vilja vara en sån fin kille men...
Hur mycket skit gör inte det svinet mot andra.Deras lidande då.
Detta gäller alla brott.Tex rånoffer som inte vågar gå ut på flera år.Förövaren får 1år kanske(har väll rånat 10 eller mer).
Offret sitter inne vågar inte gå ut(fan att folk ska behöva va rädda att bara vara ute,helt sjukt) barnen får handla m.m..m.m.m.m.m.m.
men j-a skitkärring kanske inte ska va ute efter 16.00,får fan skylla sig skälv.
Hon kan ju alltid ringa polisen :D :D :D :D :D
Ahh orka .
Hacka lite på min stavning nu.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top