Ja, det kan nog onekligen bli lite underligt det där.Om det under sesången bli så många uppklassade i rookie 1000 att den klassen helt plötsligt har 15-20 startande.
Då måstd man väl ändå dela den klasser från sbk?
Finns någon sådan option?
Ja, det kan nog onekligen bli lite underligt det där.Om det under sesången bli så många uppklassade i rookie 1000 att den klassen helt plötsligt har 15-20 startande.
Då måstd man väl ändå dela den klasser från sbk?
Finns någon sådan option?
Ett grundproblem är ju att Rookie och SBK kör i samma heat, men det ändras förhoppningsvis till nästa år om vi får fler startande. Om Rookie körde eget heat så ligger de flesta mellan 1.10 och 1.13 på Åsen vilket känns helt ok.
Tror PeteR1 skojade lite...
...
Problemet med att folk är alldeles för ojämnt snabba löses väll rätt enkelt med att börja race-dagen med heat i små grupper. Sedan har man en snabb grupp, en medel grupp och långsam grupp.
Enkelt, och vem som helst som har licens kan dyka upp och tävla lite.
Tack! Skönt när nån förstår...
Det förslaget gillar jag. Men det bygger ju på att betydligt fler än de 13 som skrivit upp sig i den här tråden kommer. Annars lär jag alltid bli först och sist i den långsamma gruppen...
Vi får helt enkelt ge oss ut på korståg för roadracingens bevarande!
Det ska du få konkurens om ...Det förslaget gillar jag. Men det bygger ju på att betydligt fler än de 13 som skrivit upp sig i den här tråden kommer. Annars lär jag alltid bli först och sist i den långsamma gruppen...
1. Jonas Frid, Västerås, KTM RC8
2. Agile, Linköping, Valfri lånad skrothög (Gärna en ER5a eller nåt bara för att visa att det GÅR)
3. Håkan Rudenvik , Täby ,Yamaha R6 1999
4. Sandfållan, Degerfors, Endast för att köra om Agile på yttern i depåböj
5. Robin Lundberg, Huddinge, CBR600RR -08
6. Pelle Lundberg, Huddinge BMW S1000 RR -10
7. Hadez, Sollentuna, GSX-R 1000 K9
8. PeteR1, Karlstad, Yamaha R1 -05 eller Kawasaki ER-6n -08
9. Emil Bollö, Vallentuna, GSX-R 1000 K7
10. Juha Huhtanen, Mölndal ZX10R - 2011
11. Daniel Fahlgren R6 -07 (när möjlighet finns).
12. Reinhold "Ragge" Erzmoneit, Göteborg, CBR 1000RR -10
13. Dennis Lindholm, Fagersta, Cbr600rr-05
14. Juan "7an" Apell, Karlskrona, RSV Mille -03
Lite på skoj och lite på allvar.
Jag tror att Speedster Cup ska försöka föra lite digitalt väsen under våren. Om någon på listan ovan vill vara med på den mycket inofficiella Speedster Cup-sajten som jag håller på att bygga upp är ni välkomna att fylla i detta formulär: https://speedstercup.wufoo.com/forms/jag-tankte-nog-kara-i-speedster-cup-i-ar-2014/
Första stapplande stegen hittar du på http://speedstercup.se
Tänk på att sajten ser bäst ut på en mobiltelefon.
Men, viktigast av allt: jag tycker att SH är den viktigaste kanalen för alla diskussioner om motorcyklar och motorcykelsport i Sverige. http://speedstercup.se är inte istället för SH. Aldrig. http://speedstercup.se är snarare sajten man kan visa upp för sina icke-SH-kompisar.
Lite sugen att prova ett eller några race....
Härligt med en twin till!
Hrm... Min ER-6n då?
FIFAN vad detta verkar nice! Kom igen alla med en gammal förstagenerations R1:a stående i garaget; UT och PANGA!!!
FIFAN vad detta verkar nice! Kom igen alla med en gammal förstagenerations R1:a stående i garaget; UT och PANGA!!!
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |