EBS
The one and only
Dom bästa i landet har inget problem med att ta sig om 6 sekunder långsammare förare, Och vi som kör 1.12 har bättre rutin på att bli omkörda av kamikaze piloterna än vad Speedster folket kommer ha av att bli omkörda av oss.
Vilken grupp kör du i på bandagar/ Race antar jag?
Där finns det oftast några elitförare som är med och tränar/kör, Själv tycker jag det är en fröjd att bli omkörd av Gull,Backman,duerlund och dom andra hårda grabbarna,
Men visst vill du köra speedster på din fullkittade fullblodshingst och stångas med föl be my guest
Vill du ha lite racevana/startträning kan jag rekommendera steg6 i April där blir det en blandad kompott med förare som presterar allt ifrån 1.07 och uppåt i två grupper.
Tanken är väl att den långsammare gruppen denna helg även är klientelet som ska ställa upp i Speedster cup i framtiden och jag tror inte du kommer platsa i den gruppen.
Du kan mycket väl ha rätt i att det är lättare för oss att bli omkörda än för någon som håller 1.20-tider. Det håller jag med om.
Ja jag kör Race. Tycker ändå att det är skillnad på en bandag kontra en tävling där ett gäng förare ligger och jagar. Att få draghjälp uppskattar jag på träning, kanske inte riktigt lika mycket på tävling.
Fullkittad och fullkittad, kraschkåpor, PC V och ett de-cat rör är inte mycket till fullkittning. Men jag förstår din poäng.
Jag kommer att ta min licens med SMC Sport i April, så det är mycket möjligt att jag ändrar min uppfattning efter att ha kört den dagen. Den som lever får se!
Tycker ändå inte att man ska "skrämma" bort nya snabba bandagsförare från att köra Speedster bara för att dom lägger snabba tider. Vi har ju ett stort problem i att folk stannar kvar på bandagar och inte går vidare till tävling för att det går för fort i R1000/R600. Även folk som kör 1.13 - 1.14-tider.