Jag kommer inte att köra speedster, har inte tänkt den tanken ens. Jag vill köra Rookie. Det jag vänder mig emot är att ni viftar bort det här med att köra med PSBK som _Rookie_ i ordets rätta bemärkelse, med några klyschor.
Alternativet är inte speedster för min del, alternativet är ingen start alls...
Klyschor eller inte, det som inte går ihop är att säga att "det är för stor hastighetsskillnad att köra som rookie med psbk-förare" och sen själv hoppa in i en klass där sitsen isåfall kommer att bli
exakt den samma, förutom att man själv tillhör de snabbare och de som blir varvade förmodligen är mindre erfarna och tycker att det är läskigare än de som skulle blivit varvade i rookie/psbk.
Sen ska jag tillägga att jag tror kanske inte att eventuella tidsskillnader kommer att vara det som avgör om Speedster lyckas eller ej, utan snarare hurvida man lyckas hålla det som en motionärsklass.
"Motionär" för mig är när det inte finns någon egentlig "satsning" bakom det hela. Utan kanske mer att man råkar ha en hoj, och råkar tycka att det är kul att köra bana.. och så kör man när man råkar få tid över.
Det kanske inte är sååå viktigt hur fort man kör eller på vilken plats man kommer, man kanske låter bli att chansa på de där do-or-die-omkörningarna som man skulle gjort i ett "riktigt" race. Det är på skoj helt enkelt, alla är välkomna.
Vet man med sig att man vill "satsa" på racing, TÄVLA, och köra en serie, så känns inte Speedster (i mina ögon) som det rätta stället att göra det på.
Det är inte riktat mot dig, utan mer generellt.
Både du och Sandfållan verkar ha någon sorts avsikt att faktiskt tävla, i ordets rätta bemärkelse, och båda verkar känna att Speedster inte är rätt för er. Det tycker jag att ni ska ha cred för, och sen är det såklart olyckligt att Rookie-klasserna i dag verkar hålla en för hög nivå för att vara "rookie".
Om Speedster lyckas hållas på motionärsnivå (typ korpen) så tror jag att det kan bli en succé!
edit: reserverar mig för att jag kan ju ha missuppfattat hela tanken med speedster cup