Motionärsklass i roadracing!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 406671
Teamlicens? Check!

Anmälning? Check!

Betalt anmälningsavgiften? Check!

Miljömatta? Check!

Transponder? Check!

Verktygslåda light? Check!

RAL6024-färg? Check!

Vita siffror 140 mm? Check!

Teamflaggor? Check!

Personlig utrustning? Check!

Det är någonting som jag glömt, men kommer fan inte på det…

http://speedstercup.se/post/87385709352/seniorlicens-check-teamlicens-check

Du räknade inte upp hoj i din checklista. :hihi

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Ja, tack Morris. Det är kul läsning.
Jesper Hubner är grymt duktig, hans tider med ER6:an matchar ju mångas tider i klasser med betydligt vassare material.

Skulle vara kul att veta vad alla körde med för däck i speedster?
Och som RR:Benny undrar, blev det några problem med fartskillnader?

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Var ger det här tävlingsmässigt.. En duktig junior på en budgethoj som tvingas leka med 1000 cc premium hojar som har 3 gånger mer effekt. 70 hk mot 210 hk med tractionscontrol och superbromsar.
Han borde kört en zx 6 i rookie eller sst 600. Det är där som utvecklingen / utmaningen finns för en ung förare med ambitioner. Där kommer verkligen förarskicklighet fram med såpass ''jämna'' hojar.

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1980 SR500 med sidvagn / 1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258
Var ger det här tävlingsmässigt..

Tja, det var kul för de som körde och för oss som tittade (kolla in leendena i Parc ferme-videon).
Så det har nog stort värde för att locka fler till sporten.
Och det bevisade att talang vinner över teknik. Hvergang.

Summa summarum: fler leende förare ger rr en framtid och därmed tävlingsmässighet.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Var ger det här tävlingsmässigt.. En duktig junior på en budgethoj som tvingas leka med 1000 cc premium hojar som har 3 gånger mer effekt. 70 hk mot 210 hk med tractionscontrol och superbromsar.
Han borde kört en zx 6 i rookie eller sst 600. Det är där som utvecklingen / utmaningen finns för en ung förare med ambitioner. Där kommer verkligen förarskicklighet fram med såpass ''jämna'' hojar.

F-n slant med fingrarna igen....och det går inte att "avgilla".

Tävlingsmässigt ger det väl pga exakt det du tar fram en hel del, eller? Underlägset material utan annat sin egen skicklighet och han vinner...två heat på raken om jag förstått det rätt? Racing eller hur.
Tekniskt, underdog som ändå vinner!

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr

Hubner är elit förare, Vad jag hörde fick han inte "ihop" budgeten för denna säsong och det här var enda sättet för han att överhuvudtaget få tävla alls denna säsong!!

Men grabben är riktigt vass :)

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Hubner är elit förare, Vad jag hörde fick han inte "ihop" budgeten för denna säsong och det här var enda sättet för han att överhuvudtaget få tävla alls denna säsong!!

Men grabben är riktigt vass :)
Det är han verkligen. Jag har själv sett honom i action. Det var därför jag tyckte att sst 600 hade passat eftersom där finns seriöst motstånd på ett likartat hojmatrial.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Det är han verkligen. Jag har själv sett honom i action. Det var därför jag tyckte att sst 600 hade passat eftersom där finns seriöst motstånd på ett likartat hojmatrial.

Hur länge kan han larva runt i Speedster innan han tvingas uppklassning? Såntdär förstör bara det roliga för de riktiga amatörerna.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping