Jag var en av oss som tävlade i speedster i söndags. Det var min första tävling och 7e gången jag överhuvud taget kör på bana med hoj.
Jävlar va kul det var! Efter en träning som gick skitdåligt lyckades jag få till nerverna inför kvalet. Bättrade mitt personbästa med nästan 4 sekunder. Slutade på en 12e plats i race 2 med en bästa varvtid på 1,21. Är sjukt nöjd med det!
Dessutom fick jag uppleva den fina stämningen i depån, allt trevligt folk, hjälpsamma funktionärer som trots att de fått ett väldigt tråkigt besked, ändå höll upp humöret för att vi skulle få en bra dag!! Tack till er alla!
Varvtidsmässigt så kunde man dela in vårt startfält i typ 3 delar;
3-4 förare körde riktigt fort, sen var det ett mellanfält av förare som fajtades kring typ 1,15-1,19-tider, och sen var det vi långsammare som fajtades kring 1,21-1,23-tider.
Jag var en av de som blev varvad av Hubner och Lavi. Trots stor hastighetsskillnad i kurvorna kändes det varken läskigt eller farligt. Dessutom var det kul att på nära håll få se hur jävla fort det går att köra...
Att få för sig att begränsa effekten i speedster till typ 50hk tror jag bara kommer få ännu färre att börja köra RR. Det som fick mig att börja tävla var att jag kunde ta min vanliga banhoj, en billig gixxer750, och börja tävla med den. För oss långsamma handlar det inte om materialet vi kör på, begränsningen ligger hos oss själva. Därför känns det bra med väldigt fria regler som gör att man kan köra med typ vilken hoj som helst. Man ska inte känna att man behöver byta ut den man redan har.
Förra året hade jag inte en tanke alls på att tävla 2014, utan det var enkelheten att anmäla sig till speedster som fick mig att testa...och jag kommer definitivt ställa upp i fler lopp!
Mvh
Johan, #21
Bara mina tankar om det hela.