Motionärsklass i roadracing!

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Det kommer nytt folk. Vi är iaf tre, ev. fyra som kommer prova på lite nästa säsong :yoparty

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Var rädd att jag skulle behöva bli sist med tanke på farten hos vissa, men det verkar som t o m jag kommer få några stycken att köra om nästa år... ;)

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hehe, sist över mållinjen är ju liksom inte sist. :fakta
Iaf inte om någon har fått för sig att köra jordfräs.

Men ska bli kul med mer folk i Speedster, men ni får allt visa lite respekt mot oss veteraner och inte hålla på och varva oss! :crash

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Nog för att jag tänkt åka gammal traktor, men tänkte försöka lämna plogen i depå. :D

Fast man vet ju aldrig när andan faller på...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nog för att jag tänkt åka gammal traktor, men tänkte försöka lämna plogen i depå. :D

Fast man vet ju aldrig när andan faller på...

hur gammal traktor? Mitt gamla skrälle brukar ju vara källan till mycket förnöjelse på morgonen. :hihi

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Osäker, men har för mig den är från medeltiden runt 2000 eller så. Tack och lov har den redan gått en säsong i klassen så den borde hitta runt de flesta åkrarna själv...

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
...

Men ska bli kul med mer folk i Speedster, men ni får allt visa lite respekt mot oss veteraner och inte hålla på och varva oss! :crash

Precis! Vi kan ju sitta i depån och skrocka och ta oss för magen och säga att "Vi, serru, vi var ju med ända från staaarten på den här serien. Vi veeet hur det här går till." med dryg dialekt.

Sedan får vi försöka att hitta ursäkter som att "Ni sitter ju på förgaaasarhääästar!" och "Så där respeeektlöööst körde vi inte på den gamla goda tiden, då höll vi liiinjen och höll aaavstånd och bjöd in till kuuul körning!" när vi (jag...) blir stekta i starten, kokta i kurvorna och rökta på rakorna...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Precis! Vi kan ju sitta i depån och skrocka och ta oss för magen och säga att "Vi, serru, vi var ju med ända från staaarten på den här serien. Vi veeet hur det här går till." med dryg dialekt.

Sedan får vi försöka att hitta ursäkter som att "Ni sitter ju på förgaaasarhääästar!" och "Så där respeeektlöööst körde vi inte på den gamla goda tiden, då höll vi liiinjen och höll aaavstånd och bjöd in till kuuul körning!" när vi (jag...) blir stekta i starten, kokta i kurvorna och rökta på rakorna...

Jag gör väl redan det? :crash
Såntdär fusk som att ha generator och sånt på hojen! :mad: :4skrika

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1

Låter som en bra plan!

Beest

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Honda
Från Svemos senaste protokoll:

"Följande Speedster-Cup-förare ska 2015 byta tävlingsklass och
välja en av Rookie-klasserna att köra i:
- Anders Jangby
- Lars Johan Lindh
- Dennis Lindholm"

Kul säger jag! Ni har kört riktigt bra alla tre i år!

http://www.svemo.se/imagevaultfiles/id_9165/cf_44/roadracing_protokoll_nr_10_2014-09-27.pdf

:3freak
Jag fick ett e-post med en rekommendation att ställa upp i en Rookie klass 2015.
Hade iofs redan tänk det... men
så värst tvingande verkade det inte. :rolleyes:

Speedster Cup #7 - > Rookie #??

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
:3freak
Jag fick ett e-post med en rekommendation att ställa upp i en Rookie klass 2015.
Hade iofs redan tänk det... men
så värst tvingande verkade det inte. :rolleyes:

Speedster Cup #7 - > Rookie #??

Revkommendation / skall. Har svemo svårt med begreppen? :lol

Lycka till i Rookie! Jag kanske hänger med så småningom...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin