Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kontrovers!

Lika fult som Rossi på Gibernau och man var väl inte förvånad direkt... :)

Grymt imponerande av Pedrosa dock!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Uppenbart att temperaturen spelade stor roll för utgången med tanke på hur mycket sämre varvtiderna blev och man såg hur stora problem Lorenzo hade med greppet fram.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Dörren var öppen, och Viaplay funkar även från sjuksängen på Danderyd:)

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
MM är min nya favvo! men har VR varmast om hjärtat! Där fick JL så han teg:banana:fyllisar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan ju inte säga annat än att Spanien dominerar i GP.

Moto3.
Spa, Spa, Tys

Moto2.
Spa, UK, Spa

MotoGP
Spa, SPa, Spa

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror inte MM ska gå å festa i Yamma-lägret ikväll. :D

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vaddå fult, är man så jävla dum att man öpppnar dörren på vidgavel, eller ja, porten närmare bestämt i det här fallet, välkommen in liksom, dörren är öppen när han vet att han har en hormonstinn 20 åring flåsandes i arslet ja då får jlo fan skylla sig själv, ungefär som när man vet att jehovas knackar på, precis, du öppnar inte alls hur mkt dom än knackar på!

Kontrovers!

Lika fult som Rossi på Gibernau och man var väl inte förvånad direkt... :)

Grymt imponerande av Pedrosa dock!

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vaddå fult, är man så jävla dum att man öpppnar dörren på vidgavel, eller ja, porten närmare bestämt i det här fallet när han vet att han har en hormonstinn 20 åring flåsandes i arslet ja då får jlo fan skylla sig själv, välkommen in liksom, ungefär som när man vet att jehovas knackar på, precis, du öppnar inte alls hur mkt dom än knackar på!
Visst är Lorenzo alldeles för långt ut till höger och öppnar dörren men jag gillar inte omkörningar som går ut på att man knuffas. Vi tycker olika helt enkelt, jag anar att du ogillar Lorenzo en del också. ;)

Det som gör Marquez omkörning ful i mina ögon är också att den linje han tar in i kurvan omöjliggör för båda att klara kurvan.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Marquez agerar som en framtida mästare, utan respekt och med do or die mentalitet. Imponerande!

Lorenzo menade att M1:an är underlägsen Hondan och jag tycker det är pinsamt att Yamaha inte lyckats få fram en seamless växellåda än.

Utöver MMs omkörning var det ett riktigt trist race.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
daniz skrev:
Intressant att MM ber om ursäkt och att Lorenzo inte kommenterar omkörningen.

Vad snackar du om? Såg du inte förarintervjuerna?

Lorenzo medgav ju att han lämnade dörren lite öppen och att MM då tog chansen. Det verkade ju ändå som att han tyckte det var ok.
Det lät på honom som att han visste att han gjorde ett misstag och det straffade sig. Men han kommer igen nästa race. Jag tyckte i alla fall att det var stort av honom, han hade ju i princip kunnat skälla ut MM. Men men, vi får väl se vilket efterspel det får.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det som gör Marquez omkörning ful i mina ögon är också att den linje han tar in i kurvan omöjliggör för båda att klara kurvan.
När jag tittar på repriserna ser det helt klart ut som att Lorenzo ser Marquez men väljer att svänga in ändå. Hade han inte gjort det hade de aldrig stött ihop.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hatar inte lorre men som jag skrev, sparkar du upp dörren i sista kurvan för mm som lorre gjorde är det äl klart som fan att mm tar chansen, vad skulle han göra, köra upp jämsides och signalera för jlo att: -du lorre, fan va brett spår du tog där, kunde kört om dig men jag ville inte vara taskig typ, är vi kompisar eller? Själv tycker jag det är racing när den är som bäst, du har en världsmästare och en som vill bli världsmästare som fajtas om andraplatsen, fajten innehöll ingridienser som tilltalar mig ivf, raffinerad körning, närkontakt etc etc från två grymma förare som gör allt för att vinna:tummenupp jag vet inte riktigt vad du gillar för racing?

Visst är Lorenzo alldeles för långt ut till höger och öppnar dörren men jag gillar inte omkörningar som går ut på att man knuffas. Vi tycker olika helt enkelt, jag anar att du ogillar Lorenzo en del också. ;)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan nog räkna med att det inte kommer ges Marquez något extra utrymme i framtiden.

BJgRNluCMAEVTWj.jpg

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hatar inte lorre men som jag skrev, sparkar du upp dörren i sista kurvan för mm som lorre gjorde ör det äl klart som fan att mm tar chansen, vad skulle han göra, köra upp jämsides och signalera för jlo att: -du lorre, fan va brett spår du tog där, kunde kört om dig men jag ville inte vara taskig typ, är vi kompisar typ! Själv tycker jag det är racing när den är som bäst, du har en världsmästare och som vill bli världsmästare som fajtas om andraplatsen, fajten innehöll ingridienser som tilltalar mig ivf, raffinerad körning, närkontakt etc etc från två grymma förare som gör allt för att vinna:tummenupp jag vet inte riktigt vad du gillar för racing?
Fast även om dörren var öppen så kunde han inte köra om utan att vara osjysst eller?
Jag gillar tight racing utan påkörningar - Pedrosa och Lorenzos sista varv på Brno förra året är ett typexempel på det. Jag gillar Marquez som fan och har gjort länge men han ligger lite för ofta på fel sida gränsen för vad som är sjysst anser jag.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM