Moto GP klart för Viasat

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Frågan är hur man gör på dom tävlingar som krockr med F1, kollar man nästa års provisoriska kalendrar är det 4 tävlingar som krockar:
26th July Great Britain Donington Park
30th August Indianapolis Indianapolis
13th September San Marino Misano
18th October Australia Phillip Island

Riktigt surt då jag misstänker att F1 har högsta prioritet.

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Honda CBR1000RR
Är det klart att BBC tar MotoGP i England? Isf, vilken kanal?
Eftersom jag redan har en massa BBC-kanaler via Canal Digital så borde de kunna få fram den också.

Gissar att det är en massa här som har Canal Digital. En gemensam framstöt??

Ja...!!

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Valet att kapitulera inför MTG och Kinnevik AB eller Live Streama MGP gratis på nätet blev just en ikke fråga.. :tungan

Varifrån streamar du det gratis?

Canal Digital påstår att de har dessa kanaler, dock inte nödvändigtvis alla via parabol, men det borde snarare vara en liten teknisk fråga, än en politisk, eftersom de tydligen har kanalerna i sitt utbud.
http://www.canaldigital.se/Utbud/Alla-kanaler/

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Varifrån streamar du det gratis?

Canal Digital påstår att de har dessa kanaler, dock inte nödvändigtvis alla via parabol, men det borde snarare vara en liten teknisk fråga, än en politisk, eftersom de tydligen har kanalerna i sitt utbud.
http://www.canaldigital.se/Utbud/Alla-kanaler/

Som sagt tidigare i tråden: myp2p.eu
Funkade bra för mig förra året när jag var på resande fot.

Fattas nu bara att Viasat hyr in Budda med någon polare som ska sitta och glappa som ett dåligt bakhjulslager!

Ps. Oscar, du har väll snart lobbat ihop till ett gratis abonnemang nästa år Ds.

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Frågan är hur man gör på dom tävlingar som krockr med F1, kollar man nästa års provisoriska kalendrar är det 4 tävlingar som krockar:

Vid de ställen datumen krockar brukar det ju alltid vara vid helt andra tidzoner, så det brukar ju aldrig krocka.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Finns lite överallt, men jag ska ta ett allvarligt snack med min programsäljare på Canal Digital ang att väva in den nya viasat motorcanalen på smidigaste sätt.

Jag har mailat dem. De ska svara inom 48 h sa returmailet ...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
FORMULA 1 ING MAGYAR NAGYDIJ 2009 (Budapest) 24 - 26 Jul
SAMMA TIDSZON

FORMULA 1 ING BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps) 28 - 30 Aug
OLIKA TIDSZON

FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2009 (Monza) 11 - 13 Sep
SAMMA TIDSZON

FORMULA 1 CHINESE GRAND PRIX (Shanghai) 16 - 18 Oct Nattrace???
SAMMA TIDSZON????

Håller med!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Viasat talar hela tiden om ett avtal gällande MGP och nämner på ett ställe att under ett grand prix körs MGP, 125cc och 250cc men det finns väl inga garantier att supportklasserna kommer att visas! Sen befarar jag att racekrockar med F1 får livesändningen med MGP stryka på foten illa kvickt.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det är provisoriska kalendrar.
De senaste3 åren har inte sändningarna krockat.

Viasat har ju 2 kanaler till som de kan sända GP i OM det skulle krocka en helg.
Jag hoppas verkligen att du har rätt! Golf och Fotbolls-kanalerna får de gärna använda, de intresserar mig icke!

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Går det inte att titta Live via motoGp.com lr

annars får man lika bra tanka ner via en torrent och stramea till Ps3:an upp på 42 tummaren

Lite O.T men ändå inte.
Någon som har provat att köra motogps live sänding i ps3ans egna browser?.
Den ska ju klara flash och tydligen så har dom en sådan HD sändning så det
borde ju gå.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
jag tror motogp-racen kommer sändas på tv6 likt F1, då når dorna sin "publik". viasat motor är för allatidsträningar osv

Utdrag från Viasat: http://www.viasatsport.se/content/view/12862/1/

Kommer jag fortfarande kunna se Champions League och Formel 1 på TV6?
Vi kommer även i fortsättningen att visa en Champions League-match i veckan på TV6. Men de bästa matcherna kommer att visas i Viasat Fotboll. Eftersom vi nu skapar Sveriges enda renodlade fotbollskanal är det naturligt att ge tittarna det bästa i den kanalen.
När det gäller Formel 1 kommer vi även fortsättningsvis att visa kvalen i direktsändning på TV6. Dessutom kommer vi att visa ett program med höjdpunkterna från loppen i TV6. Däremot flyttar vi över direktsändning av loppen till Viasat Motor, där vi satsar hårdare än tidigare på våra F1-sändningar med närhet till loppen, fler reportage och bättre sändningar.
Vi bygger Sveriges bästa och mest renodlade sportkanaler, och höjer kvaliteten på sändningarna för att du som tittare ska få en ännu bättre sportupplevelse. Vi har köpt in fler exklusiva sändningsrättigheter som till exempel STCC, Moto GP, Champions Hockey League, Svenska basketligan m m. Vi har förnyat rättigheterna för Formel1 och Champions League. Vi har också värvat några av Sveriges bästa experter och studioankare som Ola Wenström, Sladjan Osmanagic och Glenn Strömberg att analysera och kommentera sändningarna. För att kunna göra den satsningen måste vi göra den i betal-TV.

Jag har idag endast Viasat Sport 3, vilken kanal får jag istället?
Viasat Sport 3 ersätts med Viasat Motor, eftersom Viasat Motor har mest gemensamt med Viasat Sport 3.

Detta kan vara en räddning för oss med boxer.

Kan jag få tillgång till de nya kanalerna?
Kanalerna finns tillgängliga för Viasats parabolkunder, i Com Hems, Tele2s och Canal Digitals kabel-TV-nät, i Telias och Bredbandsbolagets IPTV-utbud samt i ett antal mindre kabelnät, så kallade SMATV-nät. Däremot finns ingen av kanalerna i dagsläget i det digitala marknätet, på grund av den begränsade kapacitet som finns där. Vi har fått tillstånd att sända en Viasat Sport-kanal i det digitala marknätet, och planen är att denna kommer börja sända från och med årsskiftet.
För beställning, ring 0200-219 219 eller vänd dig direkt till din TV-operatör.

Kan vi ha tur och detta blir Viasat Motor?????

Det verkar alltså så att dom kommer ha all direktsändning på betal kanal och eftersändninger, korta klipp på 6an och kan tänka mig om det kolliderar att dom visar det ena på den ena kanalen. Men detta suger ganska fett......

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Vi har fått tillstånd att sända en Viasat Sport-kanal i det digitala marknätet, och planen är att denna kommer börja sända från och med årsskiftet.

Kan vi ha tur och detta blir Viasat Motor?????
Det handlar nog inte bara om tur här. MotoGP har önskat bred täckning och inte betalkanal i andra länder, F1 har liknande. STCC är säkert med på det också.

Jag tycker det verkar lovande.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Det handlar nog inte bara om tur här. MotoGP har önskat bred täckning och inte betalkanal i andra länder, F1 har liknande. STCC är säkert med på det också.

Jag tycker det verkar lovande.

Ops här gäller det visst att avvakta lite och se vad som händer. Tänkte beställa Viasat-sportpaketet redan igår, men får nog vänta lite med att ringa comhem.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC