MotoGP 2011 - Silly Season

Englands största mc tidning vet väl mindre än du om deras egna race och förare! Det är bara att gratulera till att du har bättre insyn!
 
Det var dessutom på Brno och Misano som Rossi körde. Det var citat från Silvano Galbusera som Gazzetta Dello Sport skrev att den feedback som Rossi gav var bättre än Toseland och Crutchlow, Rossi körde Toselands hoj.

Englands största mc tidning vet väl mindre än du om deras egna race och förare! Det är bara att gratulera till att du har bättre insyn!
Fast Sandis hänvisar till en intervju med Crutchlow som jag också sett/läst. Fast Crutchlow kanske ljög?

Rossis tid på Brno var ngt snabbare än Crutchlows men då på kvaldäck. Crutchlow hade pole och satte snabbaste tid på Brno innan Rossi testade.
 
Last edited:
Fast Sandis hänvisar till en intervju med Crutchlow som jag också sett/läst. Fast Crutchlow kanske ljög?

Han pratade om det i kommentatorsbåset med Toby Moody och Julian Ryder också. Det Rossi hade tillfört var att en ändring i mappningen så att wet-parametrarna användes vid låga varv. Det fixade en stor del av körbarhets/däckhållbarhetsproblem som Crutchlow och Toseland upplevt och påpekat genom säsongen.

Den stora skillnaden var väl att Rossi kunde mer peka på hur det skulle lösas, och inte bara hur problemet upplevdes.
 
Jag tror som Tocar att Rossis input på R1an är klart underskattade.
 
Han pratade om det i kommentatorsbåset med Toby Moody och Julian Ryder också. Det Rossi hade tillfört var att en ändring i mappningen så att wet-parametrarna användes vid låga varv. Det fixade en stor del av körbarhets/däckhållbarhetsproblem som Crutchlow och Toseland upplevt och påpekat genom säsongen.
Har för mig att det var där jag hörde det men jag har även läst intervjun som Gustav hänvisar till.

Men Tocar har läst spekulationer i en engelsk tidning så vi har nog fel allihop :rolleyes:
 
Har för mig att det var där jag hörde det men jag har även läst intervjun som Gustav hänvisar till.

Men Tocar har läst spekulationer i en engelsk tidning så vi har nog fel allihop :rolleyes:

Här är intervjun:

http://motomatters.com/interview/2010/09/16/cal_crutchlow_teleconference_transcript_.html

Cal Crutchlow: Yeah, I'll be truthful about it. Everybody says, especially the Italian press, Valentino turned the bike around and then we went to win on it. But that's not necessarily the case because Valentino Rossi wasn't riding the bike. And yeah, he helped out definitely. His setup was completely different to mine because he's taller. Yeah, he's similar weight, but he rides the bike completely different. But for me, what he did do was he really, really helped with setting of the bottom of the engine, just opening the throttle the first 15 percent. He put a wet map adjusted in the bike and just used that just to make the bike a lot smoother and less aggressive.


Cal Crutchlow: No. As I said, he only did that one wet map off the bottom of the engine, it's the first 15 percent, and yeah, I've used it ever since. But the bike still does the same stuff, it just helps with the softness of coming off the corner. But it was a lot easier for Valentino Rossi to come in and say for it to be changed. And then, the guys sort of listened, and then changed it straightway.
 
Har för mig att det var där jag hörde det men jag har även läst intervjun som Gustav hänvisar till.

Men Tocar har läst spekulationer i en engelsk tidning så vi har nog fel allihop :rolleyes:

Spekulationer:D , om du hävdar att det Mat Oxley skriver är billiga spekulationer så är du ute på djupt vatten.
Om du inte vet så har han skrivit bok om/med Rossi, i princip alla kommentatorer vänder sig till honom för att få fakta om vad som händer i Motogp världen och övriga serier, han är personlig vän med Rossi.

Så om han pratar med Rossi, så stämmer nog det bättre än vad Cal&company själva säger utåt för att inte förlora ansiktet.

Slå upp Mat Oxley så kanske du fattar vilken storhet han är:)
 
Spekulationer:D , om du hävdar att det Mat Oxley skriver är billiga spekulationer så är du ute på djupt vatten.
Om du inte vet så har han skrivit bok om/med Rossi, i princip alla kommentatorer vänder sig till honom för att få fakta om vad som händer i Motogp världen och övriga serier, han är personlig vän med Rossi.

Så om han pratar med Rossi, så stämmer nog det bättre än vad Cal&company själva säger utåt för att inte förlora ansiktet.

Slå upp Mat Oxley så kanske du fattar vilken storhet han är:)

Du är bra på att lova saker å andras vägnar....

Jag sticker ut hakan och säger att sanningen ligger någonstans mittimellan. Rossi varken uppfann en ny R1-2010WBSK på en eftermiddag eller gjorde ingenting. Han hjälpte säkert till, men Cal har varit med bra under resten av säsongen med. Tåssland är ju nya Xaus, krasch efter krasch...
 
Mat Oxley vet vi vem det är men det intressanta är ju att du anser att hans andrahandsinformation skulle vara mer trovärdig än Cal Crutchlows förstahandsinformation.

:foliehatt

Rossi gjorde en hel del förändringar i inställning på hojjen. Men, jag har svårt att tro att Rossi har en aning (eller ens bryr sig) om vilka förändringar Crutchlow faktiskt använder. Alltså, om Rossi inte vet vilka förändringar Crutchlow behöll, och Mat Oxley får sin information från Rossi, kan vi dra slutsatsen att den enda trovärdiga källan för information här faktiskt är Crutchlow själv. :krama
 
Nu tror jag iofs Oxley mest pratat med teampersonal och folk runt omkring teamet vilket ju gör det hela ännu svårare att värdera.
Crutchlow sitter säkert och ljuger. :5sure
 
Har för mig att det var där jag hörde det men jag har även läst intervjun som Gustav hänvisar till.

Men Tocar har läst spekulationer i en engelsk tidning så vi har nog fel allihop :rolleyes:

Ja tocar verkar var väldigt säker på sin sak på extremt många områden. Kanske en multitalang ?
 
Simon och Terol ska ha signat för Aspar. Simon ett ett-årskontrakt för Moto2 och Terol ett två-årskontrakt där det blir 125 nästa säsong för att sedan ha möjlighet att se vilken klass han ska köra 2012
 
Englands största mc tidning vet väl mindre än du om deras egna race och förare! Det är bara att gratulera till att du har bättre insyn!

Sånt där har alltid varit kvalificerat skitsnack...... har man mista koll på hur man ställer in en hoj så vet man att det skilljer hur mycket som helst mellan två förare:D
 
Såg en intervju av Steve parish med Tosserland.
Tosser sa att Rossi är välkommen att köra hans hoj när han vill.

Han tyckte det var inspirerande och minsta lilla input från en kille som rossi kan ge en 10del här och där. Det är skillnaden mellan 1a och 3e led på griden.

Crutchlow börjar bli mitt nya hatobjekt faktiskt.
Såg ni intervjun i målfållan efter att Max kissade honom på benet halva loppet ?

Cal stog och gnällde om att man borde se över reglerna=aprilia har tekniska fördelar, och gestikulerade om att Det va omöjligt att köra om Max för att aprilian plockade några längder ut på rakorna.

Kanske han har glömt bort att det gick alldeles utmärkt att spöa camier och även max ibland. Både på kval och i race.

Och så nu det här rossi historien.
Gnäll gnäll gnäll.

Men det är ju därför GP är kul. Man måste ju ha några att hata också. och ännu roligare blir det ju om hatobjekten är snabba också. Blir liksom mer spännande.

Sen så börjar man ju hata lin Jarvis och Yamaha nu också. Snacka om gnälliga pojkar. 2011 kommer man ju hålla på Rossi mer än vanligt. Hur det nu är möjligt.

Så, hoppas det går åt helvete för dig Cal ! Och Yamaha !

:yoparty
 
Hur har Crutclow "gnällt" i "Rossi-historien"? Han svarar på direkta frågor om hur stor input Rossi haft och han svarar att han gjorde en bra grej med mappningen som de sedan använder. Hur kan det vara gnäll?

Angående Aprilian så har ju reglerna skrivits om så att de inte får köra med kamdrev from nästa år...
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top