MotoGP 2011 - Silly Season

Frågan är om Swedie kan köpa en kugghjulsdriven kamaxeldrivning till sin RSV4 factory eller har den det orginal?
Om kittet finns kvar kan han köpa det men han lär inte få använda det i någon svensk Superbike-klass då de bygger på IDM-reglementet och det är betydligt snävare än WSBK där man får byta det mesta.

Varför detta tjatande om Aprilias kamdrivning i sillyseasontråden för Motogp?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4968412&postcount=299
 
Last edited:
lite mer om Kallios sorti.

Pramac team principal Paolo Campinoti made clear it had been Kallio's decision to stop.

"I would never like to find myself in these situation, but when a rider asks you to not run because he cannot give 100% for the Team, you don't think to do any more than accept his gesture of sincerity.

We had accepted his request and I would like, on behalf of the Pramac Racing Team and our partners, to thank Mika and wish him a wonderful future full of happiness and success. "


mer om detta: http://www.crash.net/motogp/news/164348/1/mika_kallio_confirms_motogp_exit.html

Kanske en gammal nyhet, men Turken Kenan S. får visa vad han går för i Moto2 :tummenupp

http://www.crash.net/motogp/news/164055/1/moto2_kenan_sofuoglu_to_race_at_estoril_valencia.html
 
Last edited:
Iofs. lite 2010 nu.. Men åker Spies fortf. på en Tech 3 eller har han fått lite bättre saker bakom kåporna?
Till Laguna Seca fick han den senaste elektroniken/mjukvaran. Han har inte tagit ut sin sjätte motor ännu så man spekulerar i om han väntar på att få den nyaste versionen till de två sista racen.
 
Hur har Crutclow "gnällt" i "Rossi-historien"? Han svarar på direkta frågor om hur stor input Rossi haft och han svarar att han gjorde en bra grej med mappningen som de sedan använder. Hur kan det vara gnäll?

Angående Aprilian så har ju reglerna skrivits om så att de inte får köra med kamdrev from nästa år...

Hej !

Gnället består i att Cal tycker media är så elaka mot honom. Han "gnäller" om att de tycker det är rossi`s input som fått hojen att bli mer lättkörd och därmed fått Cal att prestera bättre sen dess=han känner att hans kredibilitet som toppförare och hans kapabilitet att ställa in sin egen hoj optimalt är ifrågasatt.

Tosser hanterade detta mkt snyggare iom hans kommentarer om Rossi`s input.

Jag har både sett och läst intervjuer där jag tycker Cal gnäller om detta iaf. Sen är det en definitionsfråga vad som är gnäll och inte.

Sen adderar jag hans tramsgnäll i målfållan häromsistens till detta.
Du satte ju huvet på spiken själv. Varför gnäller killen ? Det var redan klubbat om kamdrivningen. Det borde nog Cal veta.....
Plus att han kan köra ifrån Aprilian ibland :confused:.....

Enligt min egen högst subjektiva bedömning är han en gnällspik som jag har bestämt att jag inte gillar. Clear enough ???

Jag tillägger också att det är bra med sådana förare i MGP. Det kan rädda sömniga 14 mannagrider med ojämnt material från att bli bakfylle-tv. Cal är en äkta tjurskallig racer så det blir nog underhållande när han ska bli både Rossifierad och förnedrad av andra i början. Tror Cal kommer ge allt och lite till.

Ett klart lyft för MGP som underhållning !
 
Snacket nu är att Dorna erbjudit någon slags finansiell eftergift för Pramac för att de inte ska gå ner till endast en förare nästa år. Capirossi skall vara klar sedan tidigare, enligt många, men nu tror man att även Toni Elias kommer få chansen i Pramac Ducati.

Repsol ska även öppna upp plånboken vilket ger Dovizioso en styrning brevid Pedrosa och Stoner.

Eftersom Dovizioso inte hamnar i Gresini finns där en plats ledig brevid Simoncelli, en plats som man tror Aoyama får.
 
Burgess kommer med Rossi till Ducati:
http://motomatters.com/news/2010/10/20/burgess_confirms_he_and_crew_will_move_t.html

Rykten också om Elias till LCR och De Puniet till Pramac:
http://motomatters.com/news/2010/10/20/burgess_confirms_he_and_crew_will_move_t.html#comment-12903
I've mentioned this a few times in passing. I'm collecting some data on the final throes of silly season (Elias to LCR, instead of Pramac, De Puniet to Pramac, the Honda HRC situation), and will put a piece up on this soon.

Och mer som pekar på Aoyama och Simoncelli hos Gresini:
http://motomatters.com/news/2010/10/20/burgess_confirms_he_and_crew_will_move_t.html#comment-12906
you took moody's tweet up wrong...it was 3 repsol Hondas dp cs ad and 2 gresini bikes MS and AH=Aoyama and the yamaha's will be sponsered by Air Asia.

Moody's tweet
"For those asking: 3 man Repsol CS DP AD & 2 man Gresini. MS HA. Air Asia Yamahas. All discussed last Friday morning"
 
En passning till Stoner?

As for how competitive Rossi would be on the Ducati, Burgess was confident that he and Rossi would soon get the bike up to speed. It was clear that the bike was already competitive, Burgess told Abrams, and the issues he saw could be solved relatively easily. "If we had that issue with Valentino it'd be fixed in 80 seconds," Burgess said.

:D
 
En passning till Stoner?

As for how competitive Rossi would be on the Ducati, Burgess was confident that he and Rossi would soon get the bike up to speed. It was clear that the bike was already competitive, Burgess told Abrams, and the issues he saw could be solved relatively easily. "If we had that issue with Valentino it'd be fixed in 80 seconds," Burgess said.

:D

En annan skaplig passning till Stoner från intervjun:

What about all the front end trouble the riders have had all year?
“Are they having front-end trouble?.....
 
En passning till Stoner?

As for how competitive Rossi would be on the Ducati, Burgess was confident that he and Rossi would soon get the bike up to speed. It was clear that the bike was already competitive, Burgess told Abrams, and the issues he saw could be solved relatively easily. "If we had that issue with Valentino it'd be fixed in 80 seconds," Burgess said.

:D

Fast Stoner har väl vunnit 3 av de 4a senaste? Det är väl resterade förare han syftar på? Eller är det bara framändan de pratar om och inte de urusla resultaten från satelit duccarna?
Hur som helst ska det bli väldigt kul att se om Rossis input kan hjälpa sateliterna nästa år. :)
 
En passning till Stoner?

As for how competitive Rossi would be on the Ducati, Burgess was confident that he and Rossi would soon get the bike up to speed. It was clear that the bike was already competitive, Burgess told Abrams, and the issues he saw could be solved relatively easily. "If we had that issue with Valentino it'd be fixed in 80 seconds," Burgess said.

:D

Tycker ni klipper och tolkar det lite som ni vill ha det jag.

det tycker jag med, det som sandis postar är ju taget ur sitt sammanhang.
"I see these things wobbling around. When I think, clearly, if we had that issue with Valentino it’d be fixed in 80 seconds, but some riders don’t like the hardness of the bike, because they don’t get the feel."
 
Stackars Randy som på grund av Dorna's vilja att flytta upp Elias till MotoGP igen, verkar få se sig om efter en styrning hos Pramac istället för att köra vidare i LCR. Jag tycker Randy förtjänar bättre efter sin säsong i år där han visat att han faktiskt kör riktigt bra stundtals. Nu blir det kanske en slumrande tillvaro i Pramac teamet 2011 istället...

Pramac verkar vara den bästa biljetten ut ur MotoGP dom sista åren. Intressant statistik...

2010
Kallio OUT
Espargaro OUT

2009
Canepa OUT

2008
Guintoli OUT

2007
Barros OUT
Hoffman OUT

2006
Cardoso OUT

2005
Rolfo OUT

2004
Hodgson OUT



Kan vi månne lägga till detta i listan efter 2011???
2011
Capirossi OUT
DePuniet OUT
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top