MotoGP 2012 - diskussioner

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
ser onekligen jäkligt tunt ut! saknaden av Sic blir astronomisk när jag ser den där listan. intressantast att följa nu ser Bautista ut att vara. jag tror Alvaro snabbt hittar rätt på Gresini Hondan och fortsätter att utmana i toppen :tummenupp

Hoppas åxå på Bautista. Tycker han jobbade sej upp bra på suzukin i slutet (skit att de drog sej ur).
Vad tror vi om Dovi då kan han utmana om pallen på tech3:an eller är han på väg utför? Tycker ändå han är duktig men han saknar väl det där sista i fart.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad tror vi om Dovi då kan han utmana om pallen på tech3:an eller är han på väg utför? Tycker ändå han är duktig men han saknar väl det där sista i fart.
Beror mycket på hur mycket support han och Tech 3 får från Yamaha. Yamaha har ju sagt att alla fyra hojar kommer vara likvärdiga när säsongen startar, vilket är rimligt då det är första generationen, och gör Dovi bra resultat så är det ju intressant för Yamaha att ge honom bra support.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
2012 MotoGP grid - officially announced:

1. Casey Stoner - Repsol Honda
2. Dani Pedrosa - Repsol Honda
3. Jorge Lorenzo - Factory Yamaha
4. Ben Spies - Factory Yamaha
5. Valentino Rossi - Ducati Marlboro
6. Nicky Hayden - Ducati Marlboro
7. Cal Crutchlow - Tech 3 Yamaha
8. Andrea Dovizioso - Tech 3 Yamaha
9. Colin Edwards - Forward Racing (Suter-BMW CRT)
10. Hector Barbera - Pramac Ducati
11. Karel Abraham - Cardion AB Ducati
12. Alvaro Bautista - San Carlo Honda Gresini
13. Anthony West - Speed Master (?-Aprilia CRT)
14. ? - Gresini Racing (FTR-Honda CRT)

14 st än så länge, ser inte bra ut. Tillkommer gör LCR - Honda med 1. Känns som att motoGP tappar sin status iom CRT.

Det tillkommer väl en del utöver den listan? En del säkra (har signade förare), en del obekräftade.
15. LCR, som sagt
16. James Ellison - Paul Bird Motorsport (CRT, bekräftat)
17. Danilo Petruci - IODA Racing (CRT, bekräftat)
18. Yonny Hernandez - BQR (FTR - Kawasaki CRT)
19. ? - BQR (Inmotec CRT)
20 och 21 ? - Mapfre Aspar (Suter CRT)
22 och 23 ? - Team Laglisse (Suter - BMW CRT)

Källa:
http://www.motomatters.com/analysis/2011/11/09/2012_motogp_rider_list_latest_update_aft.html

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
Det tillkommer väl en del utöver den listan? En del säkra (har signade förare), en del obekräftade.
15. LCR, som sagt
16. James Ellison - Paul Bird Motorsport (CRT, bekräftat)
17. Danilo Petruci - IODA Racing (CRT, bekräftat)
18. Yonny Hernandez - BQR (FTR - Kawasaki CRT)
19. ? - BQR (Inmotec CRT)
20 och 21 ? - Mapfre Aspar (Suter CRT)
22 och 23 ? - Team Laglisse (Suter - BMW CRT)

Källa:
http://www.motomatters.com/analysis/2011/11/09/2012_motogp_rider_list_latest_update_aft.html

Sa inte Dorna att dem bara ville ha max 22 förare?

Hur blir det för bradl? moto2 eller LCR ?

Aprillias V4 motor skulle väl något team åka på?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bradl klar för LCR.

STEFAN BRADL TO RIDE FOR LCR HONDA MOTOGP TEAM

LCR Honda MotoGP Team is pleased to announce that today the 17th of November 2011 have signed a deal with the new Moto2 World Champion Stefan Bradl competing in the premier class for the following two years.

LCR Team is ready to line up in the MotoGP class for the 7th season thanks to their renewed cooperation with Honda HRC. Once again the former rider Lucio Cecchinello takes on track a young talented rider with the aim to start a new challenge related also to the new technical rules of the premier class (1000cc).

Lucio Cecchinello – Team Manager

"Next year will be very important for the MotoGP; starting from next April the championship will be rich of new technical rules and participants. Together with Honda we have considered several riders and Stefan was one of our candidates. After the test in Valencia we were very impressed by his potential and his determination: Stefan is young and fast and he just clinched the Moto2 World Title so we believe we can grow together with the Team in the next two years. He already knew the technical staff and today I am happy to give him our warmest welcome in the LCR Team!".

Stefan Bradl – Rider

"This is simply fantastic like a dream that comes true! When I tested the RC212V in Valencia I realized that LCR Team is very professional and well organized so I am sure they will do their best to support me: making my debut in the premier class aboard the RC213V is great and I can not wait to get back on track".

The LCR Team is also pleased to present his new Corporate Logo created with a new 3D layout that, starting from 2012, will be displayed in the Team publications and graphics.

Stefan-and-Lucio-L.jpg

LCR-Corporate-Logo-L.jpg

Från Motomatters.com

No. Rider Bike Team
1 Casey Stoner Honda RC213V Repsol Honda
4 Andrea Dovizioso Yamaha YZR-M1 Monster Tech 3 Yamaha
5 Colin Edwards Suter / BMW NGM Forward Racing CRT
8 Hector Barbera Ducati GP12 Pramac Ducati
9 Danilo Petrucci FTR? / Aprilia IODA Racing CRT
11 Ben Spies Yamaha YZR-M1 Yamaha Factory Racing
13 Ant West FTR? / Aprilia Speedmaster CRT
17 Karel Abraham Ducati GP12 Cardion AB
19 Alvaro Bautista Honda RC213V San Carlo Gresini
26 Dani Pedrosa Honda RC213V Repsol Honda
35 Cal Crutchlow Yamaha YZR-M1 Monster Tech 3 Yamaha
46 Valentino Rossi Ducati GP12 Ducati Marlboro
65 Stefan Bradl Honda RC213V LCR Honda
69 Nicky Hayden Ducati GP12 Ducati Marlboro
77 James Ellison FTR? / Aprilia Paul Bird CRT
99 Jorge Lorenzo Yamaha YZR-M1 Yamaha Factory Racing

Unconfirmed
51 Michele Pirro FTR / Honda CBR San Carlo Gresini CRT
68 Yonny Hernandez FTR / Kawasaki BQR CRT
22 Ivan Silva? Inmotec BQR CRT
41 Aleix Espargaro? Aprilia Mapfre Aspar CRT
14 Randy de Puniet? Aprilia Mapfre Aspar CRT
Carmelo Morales? Suter / BMW Team Laglisse CRT
Suter / BMW Team Laglisse CRT

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tveksamt om Bradl kommer att köra med nummer 65. De funderar tydligen på att pensionera Capirex nummer.

Tycker det är lite larvigt, hade varit lite annorlunda om det var tex nummer 34 eller 46.

Keifer lär vara den som blir mest förvånad om det stämmer då dom säger att Bradl är klar för dom för Moto2 nästa år.. :näsblod
Då är de nog väldigt förvånade just nu :D

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kul att Bradl fick den styrningen & hoppas mycket på honom i MGP :tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är det bara jag som just nu ser CRT teamen som dekoration?

Ok om de hade tagit någon riktigt intressant förare från moto 2 t.ex Ianonne eller Marques eller Melandri från WSBK så hade det känts som mer allvarliga försök att slå sig in i eliten! Att låta Edwards utveckla en hoj kan bli bra men det är väl enda ljuspunkten.
Jag är säljare till yrket men kan för mitt liv inte hitta på en "säljpitch" som skulle ge West en plats i GP!

Jag har gärna fel angående CRT men just nu känns det bara som dom kommer bli varvade och vara i vägen!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Var det inte snack om att Ianonne skulle joina med hjälp av Rossi?

Det är Iaonnes pappas team som West ska köra för.

Ok om de hade tagit någon riktigt intressant förare från moto 2 t.ex Ianonne eller Marques eller Melandri från WSBK så hade det känts som mer allvarliga försök att slå sig in i eliten! Att låta Edwards utveckla en hoj kan bli bra men det är väl enda ljuspunkten.
Jag är säljare till yrket men kan för mitt liv inte hitta på en "säljpitch" som skulle ge West en plats i GP!

Jag har gärna fel angående CRT men just nu känns det bara som dom kommer bli varvade och vara i vägen!

Ingen förare på väg upp i sin karriär kommer vilja köra en hoj som man inte kan hävda sig med och bli utbuad av publik och sponsorer mm.

Vet inte hur dom tänker i GP numera? Satelitteamen skulle helt plötsligt vara för nya förare och man fick inte köra för ett fabriksteam första året. Men det blev mest en massa förare på väg ut ur sin karriär som Edwards och Capirossi osv som körde satelitteam. Och nu gör dom CRT så samma förare kan vara kvar ett tag till bara för att vara med men inte kunna vinna något..

Gissar att MotoGP kommer ändra regler snart och det snabbare än dom 5 år som man körde 800cc. Var snack om att hela gridden skulle bli CRT från 2013.

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot

Reglementfördelarna för CRT lär nog formuleras & justeras så att dom kommer att ligga "lagom" efter helprototyphojarna.

Jag tror det kan bli hur bra som helst, med 2 race i racet, och där topp CRT-ekipagen kommer att prestigefightas med de långsammaste av prototyphojarna.

Oavsett så var/är det ett nödvändigt drag att göra med tanke den pågående utarmningen av klassen.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
yes, dom kanske kommer tillbax till 2014..surt är det iaf.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
yes, dom kanske kommer tillbax till 2014..surt är det iaf.
ja tror de va en gnutta ironi du fick till svar (old news)... :tummenupp
sid 12 inlägg 222 & 239...
Du kan inte bara hänga på ducati.it om du ska va me om alla nyheter :tungan

Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Tveksamt om Bradl kommer att köra med nummer 65. De funderar tydligen på att pensionera Capirex nummer.

Tycker det är lite larvigt, hade varit lite annorlunda om det var tex nummer 34 eller 46.

Då är de nog väldigt förvånade just nu :D

De har ju redan pensionerat #34.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ingen förare på väg upp i sin karriär kommer vilja köra en hoj som man inte kan hävda sig med och bli utbuad av publik och sponsorer mm.
Jag tycker du överdriver lite. CRT blir trots allt en ekonomiskt realistisk möjlighet för ganska många att köra MotoGP. Kanske kan de bästa CRT-förarna utmana de långsammare helprototyp-förarna och i så fall blir ju CRT relevant. Jämförbart med de privata teamen under 500-tiden, men troligen mer konkurrenskraftiga.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping