MotoGP 2012 - Valencia

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
H-vete vilken avslutning.

Topp 3 idag
3. Nakasuga - fiffan va bra.
2. Peddo - Takes guts to trade pole for slicks!

1. :Bugar Marquez :Bugar
Det ska juh faan inte gå!!1!1! :3freak
Så OTROLIGT imponerande! Starten är sanslös.
Åsså knuffar han till Aegerter helt i onödan... :va :crash

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad hände?
En massa förare gick in i Depån under loppet.
Efter 3 varv Barbera, 4 varv Aoyama, Stoner, Dovizioso, Abrahams, 5 varv Rossi, Rolfo, Ellisson, Espargaro,6,7, 8 Corti , Edwards
Som jag uppfattar MotoGPs Analysis(.pdf)
(Ber om ursäkt för det var fel varv och felstavat och andra missar)
Började det hagla, snö, regna?
Eller det demonstration mot Dorna?
Eller?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vad hände?
En massa förare gick in i Depån under loppet.
Efter 3 varv Barbera, 4 varv Aoyama, Stoner, Dovizioso, Abrahams, 5 varv Rossi, Rolfo, Ellisson, Espargaro,6,7, 8 Corti , Edwards
Som jag uppfattar MotoGPs Analysis(.pdf)
(Ber om ursäkt för det var fel varv och felstavat och andra missar)
Började det hagla, snö, regna?
Eller det demonstration mot Dorna?
Eller?

Dom hojade på regndäck men det torkade upp mer/fortare än vad dom trott, så dom gick in och bytte till hojar med slicks.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
proxy.jpg

r600x600.jpg

stoner10.jpg

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ducati har mycket att jobba med, av vad som skrivs och sägs att döma verkar det lågt i tak bland teknikerna och åtskilligt med heliga kor att dissikera under vintern. Prezioso är förmodligen en del av den kulturen och det vore nog klokt att låta någon annan ta över styråran med omedelbar verkan.

Hoppas att Lorenzo och Hayden är fit for fight efter sina vurpor så vi får en hyfsad värdemätare av nuläget inför 2013 till veckan:)
Prezioso har fått en annan roll inför 2013.
Lorenzo ska vara OK redan.

MC Doktorn

Guest
MotoGP 2012 är till ända som ett av de tråkigaste åren mycket tack vare CRT hojarna och att det har varit så givet vilka som kommer stå på pallen.
Detta har gjort att Lorenzo har kunna köra safe fast Pedrosa varit den snabbaste senaste hälften av säsongen.

Den förare som imponerat mest på mig i år är faktiskt Pedrosa.
Det race man minns bäst tycker jag är racet på Brno då det var kamp ända in på mållinjen där Pedrosa var vassast.

Marques är nog den friska fläkt som GP världen behöver för att spetsa till intresset i klassen.

Men ffa tänker man på Casey som kliver av Mgp med äran i topp med 2 MotoGP titlar som fick sin säsong 2012 förstörd av skador.
Han kämpade ända in i det sista trots en ganska allvarlig skada och vinsten på Philip Island var beviset att han lägger av på topp trots skadan.
Man anade ett ganska stort vemod efter racet när han körde sitt sista varv på Valencia ?

Hoppas han ångrar sig :).

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
En av de tråkigaste säsongerna men också den säsong som haft den jämnste toppen - sju vinster för Dani, sex vinster för Jorge och fem vinster för Casey.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Själv tyckte jag MotoGP racet var en av de mest underhållande det här året! Underbart att se proffessionella förare köra under underliga förhållanden! :tummenupp

Jag såg fram mot att se intervjuven med Nakasuka på 2:a plats, men de hoppade över honom? :confused:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Min" Viaspratt sändning körde iallafall intervjun på sedvanlig engelska o Nakasuka svara på Japanska därefter en "spökröst" som tolka till Japanska till engelska!! Nakasuka sa bl.a att detta är hans livs upplevelse :tummenupp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kul med Aki Ajos första trippelseger i GP!! Att ett team från Norden plockar alla podieplatserna är stort!! :yoparty :rock

aki.jpg

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Imponerande av Pedrosa ... starta sist och på bredställ ... och sedan ösa på loppet igenom trots ledning på 20+ sekunder!!!

Dock tråkigt att se att Lorenzo med utlöst "airbag"-skinnställ såg ungefär så tjock ut som jag gör normalt i mitt skinnställ utan airbag :va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nakasuga blev dessutom pappa tidigt i morse. Stor dag för honom och jag gillade när han körde ifrån hypade Crutchlow. :)
Ellison har jag aldrig gillat och idag var han i vägen för Lorenzo vilket förstörde dagen för min del, nära att han goofade sig med Pedrosa också. Skönt att se gnällpellen nästa år.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...