MotoGP 2012 - Valencia

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Vi kommer att sakna honom 2013. Fan att han bestämmer sig för att sluta men å andra sidan, varför hålla på med något som man inte brinner för 100%?

Önskar killen allt gott i framtiden med familj och nya utmaningar. :Bugar

Kommer verkligen sakna hans körning hans bredställ och hans innerlinjeslickande med framhjulet
däremot inte sakna han som person ryggdunkande på andra förare på träning m.m.
Tror däremot att han kanske ev hade ngn tår i ögonen efter racet var över o han vinkade farväl. såg så ut i alla fall......

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Lite kuriosa fast vette sjutton om det krävs kod licens eller liknande !!

Live 2012 FIM MotoGP Awards Ceremony ..

http://www.youtube.com/user/MotoGP

(Vinjetten rullar för fullt nu o jag e iallafall ingen prenumerant så kanske ... )

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Var årets mest underhållande, så en ok avslutning på en i övrigt medioker säsong. Hatten av för Pedrosa, en förare som växt i mina ögon. Ska bli kul att se vad han kan hitta på till nästa år.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Han måste ha haft någon typ av problem.
.....
Valentino Rossi (Ducati Team) 10th
“It’s really a shame that the last race with Ducati finished this way. Things went well this morning in the wet warm-up, and in similar conditions, it would have been possible to do a nice result. Instead, this half-and-half situation was truly difficult. In the end the right choice was to use the slick tyres, but my bike on the grid had a very different setting from the other one, so I didn’t feel like switching. With the rain tyres, I felt fine at first, but then when it was necessary to switch, the situation became more complicated. There was a thin dry line, but I couldn’t put the bike where I wanted and as soon as I would go off that line, it was very risky. I could only try to finish. I would have liked to finish these two years with Ducati better. They were two difficult seasons, but I nonetheless leave behind many people that I enjoyed working with, and with whom it was nice to go racing.”

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Rätt ok race, Nakasuga förvånar inte..
375701_10150991556719821_2112406262_n.jpg

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Självklart är han bra. Men när satte Rossi det rekordet och med vilken hoj? När satte Nakasuga detta rekord?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Yamahan Nakasuga körde på, vet du hur modifierad den var?
Jag menar vad är en EWC-hoj
Väldigt imponerande hur som helst men kan vara kul att veta.:)

Kats körde för YART, med deras endurance-hoj. I EWC får man trimma motorn motsvarande som i Superbike. Effekten låg troligen ganska lika som i WSBK. Suzuka 8-timmars är ett av årets mest prestigefyllda race, fabriksteamen satsar ganska stora resurser på att vinna där.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5676955 skrev:
Var det inte tvärtom eller blandar jag ihop vem som låg vart? Vilken placering hade Cal när han kraschade?

Först körde Cal ikapp Nakasuga men sedan drog Kats ifrån Cal ett tag. Efter det passerade Cal som uppenbarligen körde över sin överhypade förmåga och kraschade medan Kats tog en andraplats så nog körde han ifrån Cal på slutet alltid. ;)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rätt ok race, Nakasuga förvånar inte..

Aldrig hört talas om killen så nog förvånade det mig. :va
Men bara positivt, killen kan helt klart köra! :tummenupp
Lär väl inte vara allt för långt borta för honom om en yamma blir "ledig" igen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nakasugas placering lär ju ha känts sådär lagom kul för Spies. :gnissla
Han hade bara kraschat så det var nog bättre så här. ;)

Han kommenterade själv på twitter.

Ben Spies ‏@BenSpies11
Obviously wish it was me but great job to my crew and nakasuga, it was all about survival today!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jättekul att Nakasuga kom 2:a men han blev omkörd och distanserad med 37 sekunder av en kille som startade i depån och dessutom tog det lugnt på slutet. I ett normalt race under torra förhållanden hade han fått vara glad för en topp 10 placering. Hans kvaltid var 3 sekunder efter Pedrosas, med 4 CRT framför sig.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Först körde Cal ikapp Nakasuga men sedan drog Kats ifrån Cal ett tag. Efter det passerade Cal som uppenbarligen körde över sin överhypade förmåga och kraschade medan Kats tog en andraplats så nog körde han ifrån Cal på slutet alltid. ;)
Jag anar ett visst förakt för Cals prestationer i år :hihi

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
P€RRA;5677120 skrev:
Jättekul att Nakasuga kom 2:a men han blev omkörd och distanserad med 37 sekunder av en kille som startade i depån och dessutom tog det lugnt på slutet. I ett normalt race under torra förhållanden hade han fått vara glad för en topp 10 placering. Hans kvaltid var 3 sekunder efter Pedrosas, med 4 CRT framför sig.

Utan liknelser för övrigt så var det väl så Rossi fick sin pallplats i år.:hihi (jag kunde inte låta bli)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...Cal som uppenbarligen körde över sin överhypade förmåga och kraschade...
Men det är väl lite förenklat och skulle innebära att även Lorenzo körde över sin förmåga och att alla som kraschar kör över sin förmåga. Det kan man ju konstatera, men det får ju lustiga konsekvenser om man använder den logiken på alla förare i alla miljöer.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Men det är väl lite förenklat och skulle innebära att även Lorenzo körde över sin förmåga och att alla som kraschar kör över sin förmåga. Det kan man ju konstatera, men det får ju lustiga konsekvenser om man använder den logiken på alla förare i alla miljöer.

Nu är jag ingen äkta resultatbitare men jag minns tydligt att både Stoner och Lorenzo kraschade friskt de första GP-säsongerna, Rossi hade också ett rykte som kraschkung vill jag minnas.

Använder man detta som åsiktsramp kan man ana att Crutchlow kommer ta titlar, Bradl inte och att Marquez troligen kommer krascha järnet nästa säsong.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping