Jag missade live tävlingen igår och bänkade mig istället framför TVn kl 23.30 för att se reprisen som Viasat Motor så tydligt hade planerat i sin programtablå. Till min stora förvåning valde Viasat Motor att istället för reprisen på MotoGP visa en repris på förra veckans Nascar.
Det har hänt en mig en gång förut att jag har suttit och hållit mig vaken helt i onödan.
Är fortfarande heligt förbannad. Nu har jag bestämt mig, Viasat Motor abonnemanget ska ut ur min TV.
Jag funderar på att köpa streaming-abonnemanget direkt från motogp.com till nästa säsong. Nån som har erfarenhet, fungerar det bra?
För mig har det funkat bra. Det har hänt ett par gånger att deras gamla material serveras från servrar som är skitslöa, eller att någon kodat i nattmössan på deras flash (eller vad de nu har för att spela upp videos) så att det blir helt enormt långa laddtider för att se en halv sekund, men har aldrig haft problem med racen i sig.
Ibland kan det däremot ramla ner på lägre kvalité, vilket kan vara lite småstörande...
Det är ju lite extra smaskigt att man inför racen kan kolla på alla gamla motogprace som gått på den banan med. Plus en hyfsad mängd intervjuer och sånt med förare.