MotoGP 2013: GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini @Misano

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Men ändå inte helt överens ändå... Jag vill påstå att Rossi's ALDRIG kan betyda "Rossi his". Rossi's kan bara betyda:
1. ägande typ "Rossi's car"
2. förkortning för "Rossi is..."

Eller? Du kan väl inte någonsin förkorta bort hi i his med en apostrof?
Jodå det kan man visst.
Enligt ex. 1 ovan har jag fått lära mig - i Brisbane Boys College under en jävligt hård mr. Dickey (jo, han hette så) - apostrofen faktisk ansågs ersätta h och i. Nå väl, språkhistoriskt korrekt eller ej, så blir det alltid rätt om man "tror" på det och placerar s och ' i enlighet med denna regel.
För det är rätt knepigt att få till utan någon tumregel.
Vad är skillnaden mellan "the boy's bikes" och "the boys' bikes" ?
Du vet säkert men väldigt många vet det inte...skrämmande egentligen:D

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Som att se färg torka...

Irriterad på espargaro som bara ställer till det med sin tjuvstart för ffa Rossi som iof sig inte hade varit med bättre slutet ändå men kan ha gett oss några fräcka moves på hondorna initialt!

Undrar om inte Lorenzo är snäppet mer vågad än MM som med sin skadehistorik ändå krämar på fullt från första böj?
Han hade säkrat segern efter varv två för man vet att han inte gör misstag liknande det MM gjorde om han får vara ostörd i ledning.

DP är nog en bruten man efter detta då han helt enkelt inte vågade göra det som MM gjorde på honom.

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Trodde faktiskt Rossi skulle ta Pedrosa mot slutet eftersom han brukar bli starkare och starkare längre in i racen....men idag va känslan tvärt om

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jodå det kan man visst.
Enligt ex. 1 ovan har jag fått lära mig - i Brisbane Boys College under en jävligt hård mr. Dickey (jo, han hette så) - apostrofen faktisk ansågs ersätta h och i. Nå väl, språkhistoriskt korrekt eller ej, så blir det alltid rätt om man "tror" på det och placerar s och ' i enlighet med denna regel.
För det är rätt knepigt att få till utan någon tumregel.
Vad är skillnaden mellan "the boy's bikes" och "the boys' bikes" ?
Du vet säkert men väldigt många vet det inte...skrämmande egentligen:D

Jo, att det betyder pojkens resp. pojkarnas cyklar vet jag nog... men något stöd för att Rossi's skulle kunna betyda Rossi his hittar jag inte

http://oxforddictionaries.com/words/apostrophe#apostrophes_showing_possession

http://www.grammarbook.com/punctuation/apostro.asp

Och hur skapar du en mening där ...Rossi his... ingår????

Vad visste mr Dickey egentligen?:D

Smagatusk

Guest
Undrar om inte Lorenzo är snäppet mer vågad än MM som med sin skadehistorik ändå krämar på fullt från första böj?
Han hade säkrat segern efter varv två för man vet att han inte gör misstag liknande det MM gjorde om han får vara ostörd i ledning.

Om jag hörde rätt körde MM med det hårdare framdäcket och fick väl pga det vänta några varv innan han kunde vrida om.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om jag hörde rätt körde MM med det hårdare framdäcket och fick väl pga det vänta några varv innan han kunde vrida om.

Han nämnde också, i post-race intervjun, att han hade problem med full tank.
Därför han klotade på WUP'en och därför han tappade tid mot JLo i början av racet.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Håller med gode kommentators Lion på Viaspratt idag. Där nämns återigen Pedrosa som kört Repsol Honda i ett hundra år och varit påläggskalvarnas påläggskalv och återigen ska behöva se sig frånåkt av en MGP rookie som kör fullblodet på Misano för första gången! Demoraliserande tror jag gode kommentatorn sade. Och ja, vad annars kan det vara! Att karriärdrömmen totalhavererar i direktsändning på bästa sändningstid snart lika försvinnande fort som en decemberlöning måste snart börja visa sig utåt, eller är grabben gjord av stål? Stor eloge såklart över att han hängde MM en stund och gjorde en match :tummenupp

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Även en kommentator på motogp.com tjatade en hel del om hur "psychologically important" det var för DP att hålla undan.
Och det hade det nog varit.
Har DP tagit en enda tätt fight mot MM?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kungen levererar, och därmed lever kampen om världsmästartiteln.
Det vore märkligt om Marquez klarar resten av säsongen utan något debacle, och då får vi en rafflande final.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jo, att det betyder pojkens resp. pojkarnas cyklar vet jag nog... men något stöd för att Rossi's skulle kunna betyda Rossi his hittar jag inte

http://oxforddictionaries.com/words/apostrophe#apostrophes_showing_possession

http://www.grammarbook.com/punctuation/apostro.asp

Och hur skapar du en mening där ...Rossi his... ingår????

Vad visste mr Dickey egentligen?:D
Det smärtar mig att tillstå att jag oxå har svårt att hitta något som stöder mr Dickey's :) tes.
Det kan vara så jävligt att jag genomgått en stor del av mitt vuxna liv i en villfarelse planterad av en diktatorisk engelskalärare :3freak
Men å andra sidan; Gubbtjyven fick mig att stava rätt under ett 40-tal år (hittills) så han kanske visste vad han gjorde ändå :D
Ett och annat rapp med rottingen kanske gjorde sitt oxå...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Helgens härligaste citat måste ju komma från Cal iallafall: 'we got invaded by the Germans in the last lap, and thats never a good thing'. Mohahaha!

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Nejdå, inte alls. Det är en helt korrekt användning av apostrof och genitiv s.
Men du är förlåten eftersom det är mycket vanligt att folk med engelska som modersmål inte heller har kläm på ordningen mellan s'et och apostrofen.

Jag förlåter dig. Hur kunde du lyckas massuppfitta det när jag strök under felet?
Det var aldrig apostrofer jag menade.
Radare skrev:
Nej, det står/betyder det inte alls.
Så du påstår alltså att "while Rossi's colleague Valentino Rossi rounded out the top five" inte betyder
"medans Rossi's kollega Valentino Rossi rundade av topp fem".
?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det vore märkligt om Marquez klarar resten av säsongen utan något debacle, och då får vi en rafflande final.
Jo, nog är det dags för MM att vurpa och nolla. Visst är han en lysande förare, men skulle det inte gynna våra intressen bäst om han totalkvaddade sin Honda i nästa race och stukade ena benet (lite)? Känna sig lite mindre odödlig och lagom omskakad.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jo, nog är det dags för MM att vurpa och nolla. Visst är han en lysande förare, men skulle det inte gynna våra intressen bäst om han totalkvaddade sin Honda i nästa race och stukade ena benet (lite)? Känna sig lite mindre odödlig och lagom omskakad.
Får väl vara under kval eller tuffa väderförhållande då. Han leder med 34 poäng med fem lopp kvar att köra. Pojken har ju åkt med bakom konkurrenterna väldigt enkelt i många lopp, under resten av säsongen behöver han inte längre köra om efter halva loppet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kungen levererar, och därmed lever kampen om världsmästartiteln.

Jag har trott att han skulle krascha i vart och vartannat lopp, men han har ju hållit sig ordentligt på banan, spå om inte Bautista torpederar honom så tror jag nog att han kommer fortsätta köra som om han ska krascha när som helst, men ändå komma i mål.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Men ändå inte helt överens ändå... Jag vill påstå att Rossi's ALDRIG kan betyda "Rossi his". Rossi's kan bara betyda:
1. ägande typ "Rossi's car"
2. förkortning för "Rossi is..."

Eller? Du kan väl inte någonsin förkorta bort hi i his med en apostrof?

"Rossi has" också - exempelvis "Rossi's done that before".

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Lorenzo visade verkligen var skåpet skulle stå i går. Imponerande men tyvärr fruktansvärt trist.

Marquez stod som vanligt för underhållningen och utökade sin ledning i totalen :)

Rossi såg väldigt blek ut efter Marquez omkörning. Duger inte! :gnissla

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Mat Oxley
VR struggled with front end. Also said problem is he's bigger than first 3, so his engine runs leaner than theirs to get him to finish line

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!