MotoGP 2013: GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini @Misano

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Enligt motogp.com finns det två stycken Rossi i högsta klassen:

bbcz.png

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har bara svårt att förstå varför inte GP hojarna kör med de bästa däcken som finns?
Det låter konstigt!!!

Därför att man vill ge CRT hojarna en chans att hänga med. De har ju andra fördelar som mer bensin osv. Däcken de andra kör på är ju inte sämre per definition utan bara "hårdare".

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Intressant att Lorenzo dominerade WUP så totalt och då är det ingen som skriver om det. Marquez kraschade när han försökte svara.
Blir intressant i eftermiddag.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Därför att man vill ge CRT hojarna en chans att hänga med. De har ju andra fördelar som mer bensin osv. Däcken de andra kör på är ju inte sämre per definition utan bara "hårdare".

Det är väl knappast så att icke-CRT vill köra på de mjukare däcken, förutom möjligtvis på kvalet.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Känns som det tidiga palltipset i veckan fortfarande är hett

1.Jlo
2.MM
3.VR

Varje gång jag ser Doohan på plats får jag detta race som en flash..

( Där skulle liiite bättre kunskaper i engelska varit till fördel för gode Criville :p )

https://www.youtube.com/watch?v=1c21VFgvkVY

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vad ska man säga, imponerande kört av lorre!

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Ändå en isolerad fjärdeplats. Akterseglad av sin teamkompis och den lilla spanska föraren vars förmåga är ständigt ifrågasatt av Rossis beundrare. Växellådan var fin, men...

Men .... Yamaha har inte lyckats tillverka en hoj som passar Rossis körstil. Allt detta har vi läst på SH :fakta

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ändå en isolerad fjärdeplats. Akterseglad av sin teamkompis och den lilla spanska föraren vars förmåga är ständigt ifrågasatt av Rossis beundrare. Växellådan var fin, men...

se så "duktig" jag var, berömde ju lorre för sin grymma körning idag (även om jag är ett STORT rossi-fan), att din favoritförare smith inte körde in på en bättre placering än en 11-plats behöver du inte ta ut på oss andra, han blir nog tia nästa race så vi gläds med dig och med smith, seså, kryp ner i soffan, logga ut från sporthoj, ta en macka och lite varm choklad så kommer det nog att kännas bättre när du slipper att släppa ut ditt hat mot oss förhatliga rossi-fans!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
se så "duktig" jag var, berömde ju lorre för sin grymma körning idag (även om jag är ett STORT rossi-fan), att din favoritförare smith inte körde in på en bättre placering än en 11-plats behöver du inte ta ut på oss andra, han blir nog tia nästa race så vi gläds med dig och med smith, seså, kryp ner i soffan, logga ut från sporthoj, ta en macka och lite varm choklad så kommer det nog att kännas bättre när du slipper att släppa ut ditt hat mot oss förhatliga rossi-fans!
Ha ha! Vilket trams. Jag är helt likgiltig inför Smith. Men nog är det ovärdigt att du jämför honom med Rossi – för Rossi menar jag?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Äh, enda glädjen Radare har i livet är när Rossi misslyckas så kapitalt på racen att han inte ens kommer på pallen.
Vi andra kan istället glädjas över hans fjärdeplats! :banana

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Intressant att Lorenzo dominerade WUP så totalt och då är det ingen som skriver om det. Marquez kraschade när han försökte svara.
Blir intressant i eftermiddag.
Nej, det kändes nästan onödigt att kommentera prestationen, efter den uppvisningen måste oddset för L ha varit rekordlågt:) Lorenzo verkar ha hittat rollen som Robocop igen, rycker till sig en lucka direkt och mal därefter ner medtävlarna genom sina felfria, jämna och med metronomisk precision levererade varv. Synd om Pedrosa, hans omkörning av Marquez var snygg men pojken biter tillbaka med en bitchslap bara några kurvor senare. Och Rossi ca 0.5s per varv långsammare än Lorenzo, ungefär som det sett ut hela säsongen - lite närmare Hondorna denna gång.

Men tyvärr blir det lite tristare lopp med denna utveckling, HRC-bataljen var nog det mest uppfriskande, faktiskt :)

Men .... Yamaha har inte lyckats tillverka en hoj som passar Rossis körstil. Allt detta har vi läst på SH :fakta

Ja, även de icke lika insatta medierna verkar ju dela den uppfattningen, att ingen berättat det för gubben själv? http://www.crash.net/motogp/news/195754/1/rossi_bags_front_row_start_targets_podium.html

Att karln inte begriper sitt eget bästa, loggar in på SH och läser dagens spekulationstråd innan han uttalar sig i media? Tänk, inte ens växellådor kan de bygga själva, öda en massa tid, energi och pengar på trams... ;)

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...