MotoGP 2013: Gran Premio Iveco de Aragón

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vänta bara!

Crutchlow om sina chanser hos Ducati: "I believe my 100% will be good enough to challenge at the front"

:hihi

Ja, jag ser onekligen fram emot hans kommentarer efter första testet på nya hojen, det finns nog anledning att förvänta sig bevingade citat i stil med Haydens "-Jag vet inte vad de betalar honom (=Stoner), men det är verkligen inte för mycket!"! :)

Hmmm, undrar om skivan med spanska nationalsången går varm under podieceremonierna?

Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Man börjar kunna spanska nationalsången nu, den växer på en!

Vänta bara till nästa race, du såg väl WUP:en? Då får du höra den Italienska nationalhymnen, var så säker! ;)

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Pre race tip:

JL
MM
DP
VR

Hoppas:
DP
VR
JL
MM dnf, enbart för spänningen.. :) Han får gärna vinna titeln men det ska va tight!

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Man kan ju undra vad Rabat håller på med, skiter fullständigt i sin teamkamrat som fightar om VM titlen.

Reddings kontring på Pols omkörning var sjukt underbar att se.

Sen måste Kallio lära sig att starta och kvala bättre.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vet inte om Valentino är så jättesugen på att ta det där 4:e plats rekordet! Dax att ta klivet upp på pallen igen, tror jag!

1. Jlo
2. MM
3. VR

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Va fan sysslar mm med, honda och peddo lär inte vara nöjda med den manövern!

Edit: nu när jag ser reprisen ser det ut som att det inte var kontakt så peddo gör helt enkelt ett misstag!

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nja, mm lär inte kunna klandras i den vurpan. Funka tc? Verkar skumt...

Editerade mitt inlägg efter att jag sett reprisen från olika vinklar men vid första anblick såg det ut som att det var kontakt!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nja, mm lär inte kunna klandras i den vurpan. Funka tc? Verkar skumt...

Jag tror att vi precis fick problemet med lutningsvinkel och edge grip handfast demonstrerat inför våra ögon. För att hänga med behöver förmodligen den lätta och korta Pedrosa lite mer lutningsvinkel vid samma hastighet och då räcker inte gummit till när det ska accelereras igen. Så tolkar jag i vart fall att highsidern kom så tidigt ut ur kurvan, precis vid förmodat pådrag...

Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag tror att vi precis fick problemet med lutningsvinkel och edge grip handfast demonstrerat inför våra ögon. För att hänga med behöver förmodligen den lätta och korta Pedrosa lite mer lutningsvinkel vid samma hastighet och då räcker inte gummit till när det ska accelereras igen. Så tolkar jag i vart fall att highsidern kom så tidigt i kurvan, precis vid förmodat pådrag...

Tidigt den kom ju sent i kurvan.

Edit:

Vilken fight om tredjeplatsen det blev, lite 250 över det hela sista varvet.:):):)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Snacka om att bita sig själv i svansen Jlo! Ge bort ledning missar Jlo enligt mig viktiga moment som kan/kunde få positiva konsekvenser längre fram i rejset. Att se Jlo ge bort ledning till MM trodde jag aldrig jag skulle se :(

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum