Kolla antalet pole från 2001 (längst ner). Verkar Rossi bli bättre eller sämre på att kvala, tycker du?Att Rossi kvalar sämre än han kör race är väl inget nytt? Så har hela hans karriär sett ut om jag minns rätt.
Kolla antalet pole från 2001 (längst ner). Verkar Rossi bli bättre eller sämre på att kvala, tycker du?Att Rossi kvalar sämre än han kör race är väl inget nytt? Så har hela hans karriär sett ut om jag minns rätt.
Radare, Laidbacks påstående var ju att Rossi kvalar sämre än han rejsar, kikar man på denna sida finns det väl visst fog för att han gjort det tidigare i karriären om man jämför polen respektive racevinster säsong för säsong? http://www.race-database.com/driver/career.php?driver_id=vross1Kolla antalet pole från 2001 (längst ner). Verkar Rossi bli bättre eller sämre på att kvala, tycker du?
Min logik? Mindre tillgängligt bränsle lika med mindre effekt.
Sorry, det var inte så jag menade. Ska förklara lite senare i dag även om jag är övertygad om att du vet precis vad jag menar och bara ska larva dig.Har han mindre bränsle också, trodde alla prototyper hade 21 liter.
Så vad menar Hayden, Cal och Rossi när det säger att deras motorer måste köras "leaner"?Hade Rossi haft nerskruvat effektuttag hade det synts på toppfartsregistreringarna.
Men det är praktiskt möjligt att en fysiskt större förare ger ett aerodynamiskt sett bättre paket och därmed högre topphastighet.Det är teoretiskt omöjligt att ett fordon med sämre cw-värde & lägre effekt kan uppnå en högre toppfart än ett i övrigt identiskt fordon med lägre cw-värde och högre effekt..
Så vad menar Hayden, Cal och Rossi när det säger att deras motorer måste köras "leaner"?
Minns du inte de jättestora bakom-sadeln-kåpor man av detta skäl åkte med förr?
Rossi har väl sagt att han tar ut benet för att han enbart tycker det känns bra. Har varit prat om att luftmotståndet skall göra det lättare att bryta ner hojen inför kurva, frågan är ju hur mycket luftmotstånd som egentligen uppkommer
Så klart har ingen nerskruvat effektuttag under kval/träning. Ska man jämföra JL och VR avseende toppfarter relaterade till bränsleförbrukning så får man analysera racen. Gissar att om där finns nån skillnad så finns den i andra halvan av ett lopp.
Och jag gör likadant, tar ut benet enbart för att det känns bra. När jag kör lite längre sträckor.
Det är helt enkelt d-t obekvämt i längden att sitta ihoptryckt med benen på fotstöden.
Så jag tar omväxlande
dinglar med benen
står upp och kör
dinglar ut och sedan drar upp benet, dinglar ut och sedan drar upp osv upprepat några gånger
Och jag gissar att många av SH läsare också skulle tycka det känndes skönt ta ut benet
då och då om de satt inpressade i / på en MotoGP hoj.
Ju längre ben man har, dessto skönare att dingla ut då och då.
Och idag är väl VR bland de längre i MotoGP?
Och det här att inte sitta stilla har jag lärt mig av en kollega på jobbet. Han fick blodpropp i ett ben på flyget till Newyork. Och den USA semestern blev inte vad varken han eller hans barn hade tänkt sig. Så när jag flyger, alltid plats vid gången och uppe och rör mig minst varannan timme. Och sitta still på hojen vid lite längre åkturer, nä, nä.
MotoGP-förarna gör det för att räta på benen? Ursäkta, men:Och jag gör likadant...gissar att många av SH läsare också skulle tycka det känndes skönt ta ut benet då och då om de satt inpressade i / på en MotoGP hoj.
Att klaga på sin storlek, vikt bla bla känns som förlorarens bortförklaringar istället för att fokusera på det man själv kan åstadkomma för att bli bättre.
Ja en sak är iaf säker, så där ser det inte ut i Ducatigaraget...
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|