Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Har det regnat nåt race denna säsongen?
Ja, på LeMans. Minns inte om det var något mer race.Har det regnat nåt race denna säsongen?
Och tar man även med de två styckena före så blir det ännu mer nyanserat.Lite mer nyanserat om bränsleförbrukningen, från David Emmett på www.motomatters.com
Jorge'bike was set up to demonstrate the 64 degrees of lean he achieves.
P€RRA;5896312 skrev:Ja, på LeMans. Minns inte om det var något mer race.
P€RRA;5896315 skrev:Och tar man även med de två styckena före så blir det ännu mer nyanserat.
Min spontana reaktion är att det inte ser speciellt märkvärdigt ut.
P€RRA;5896312 skrev:Ja, på LeMans. Minns inte om det var något mer race.
Så du tror att jag jämförde Jorge Lorenzo med...mig själv?Min spontana reaktion är att det skulle va kul med en bild på lutningsvinkeln när du själv kör som jämförelse.
Lorenzo snabbast men intressantast var kanske att han hade sex varv under 1.50 medan Marquez och Pedrosa bara hade ett var.
Frågan för racet blir dock om Lorenzo kommer kunna hålla undan på bakrakan..
Nu såg jag bara Pedrosa komma upp i 332 vid ett tillfälle hur snabb va Marquez? Lorre typ 226?
Nu såg jag bara Pedrosa komma upp i 332 vid ett tillfälle hur snabb va Marquez? Lorre typ 226?
Grafiken visade att DP hade 65 graders lutningsvinkel i korkskruven på Laguna Seca i år. Nu vet jag inte om den är doserad och bidrar med en felvisning på leanometern, men det är det högsta värde jag har sett i alla fall.
Kommentatorerna på MotoGP pratade nästan enbart om lutningsvinkel och gick upp i falsett när mätaren visade 61 grader. Sen tjatade de om att kontaktytan är som ett kreditkort, 48 gångerVerkar som att Dorna är ute på ett litet mission vad gäller lutningsvinkel. Först denna photo session med Lorenzo, sedan "lutningsvinkelmätare" i bild på varenda ombordbild...
De har hintat om att det kommer någon ny typ av grafik på racet där man ska kunna jämföra mellan olika förare.Jag har nån dvd från typ 2002 om MotoGP där dom också lutar hojarna och mäter vinkeln mm. Var typ samma vinkel som nu. Så kanske bara är dags för en ny liknande dvd igen.
Du som är polare med Cal kan väl skicka en tweet och kolla hur han menarTog inte med det eftersom det inte var särskilt nya argument i diskussionen utan samma "gnäll" som förut.
Allvarligt talat så förstår jag inte Cals referenser till Lorenzo riktigt eftersom han är kortare än Lorenzo och väger saftiga ett kilo mer. Det får mig att tro att en betydligt större anledning till hans problem med förbrukningen är att han inte är lika mjuk av och på gas som Lorenzo och att han fladdrar runt mer i inbromsningar osv.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|