MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

Smagatusk

Guest
Kanske för att det svänger? Klart han bromsade...

MM passerade den deln hur många gånger denna helgen? Ändå vurpade han när det inte gällde något, han körde sektionen helt ensam under WU. Det fanns funktionärer ute för hans och andras säkerhet.
HRC skulle kunna lämnat ut telemetrin om den nu visade att MM minsann var försiktigare än under andra varv.

Ja, han bromsade för att han skulle svänga. Jag utelämnade den delen för att den är så jävla självklar men tack för att du påpekade det. Hade han bromsat annorlunda om han hade sett flaggan?

Han vurpade när det inte gällde något, ja. Och? Han vurpade INTE när han satte banrekordet. Cal kraschade några sekunder innan. Olyckor händer oavsett.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tycker man ser rätt tydligt på ombordklippet att flaggan dyker upp i synfältet väldigt sent och det kan ju vara så enkelt att han bromsar lite annorlunda än vanligt när han får syn på den och därför kraschar.

Notera även föraren som kommer bakom Marquez ner mot kurva 8 på helikopterbilderna (en Ducati?). Den ser inte ut att ha lägre fart än Marquez.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Halkflaggan är ju ute med så han kan ha gått i något skit efter Cruchlow med.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mjo, det är en del i vad han kanske måste fundera på - varför så rikligt med framhjulsläpp redan innan han börjat köra rött? ;)
Han har ju varit i backen flera gånger under helgen. Så både kroppen, självförtroendet, och möjligtvis även hojen var nog inte på topp idag.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ja, han bromsade för att han skulle svänga. Jag utelämnade den delen för att den är så jävla självklar men tack för att du påpekade det. Hade han bromsat annorlunda om han hade sett flaggan?

Han vurpade när det inte gällde något, ja. Och? Han vurpade INTE när han satte banrekordet. Cal kraschade några sekunder innan. Olyckor händer oavsett.
Slå av 5% och han kan köra och vinka till publiken.
Banrekordet slog DP, inte MM.
Olycker händer ja, men gulflagg finns av en anledning.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Han kanske missade smc-kursen också eftersom han vurpade.
Du är löjlig. Vems ansvar är det att uppmärksamma flaggposteringen tycker du? Kan man förvänta sig att blivande världsmästaren hinner med att slänga en blick mot flaggposteringarna när han kör själv?

Det finns inget "missade att se flaggan", det är aldrig en ursäkt.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
P€RRA;5881737 skrev:
Om det nu fanns något skräp på banan hade den sänkningen inte hjälpt
Såg aldrig någon sanering. Om det nu var skräp, hade inte telemetrin enkelt kunnat fria MM?
Edit: Kollade reprisen på Cals krasch och den sker tidigt så ja det kan finnas spill, men kanske inget större då Duccen klarar det. MM är väl inte ens första hojen att passera efter Cals krasch.

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det blir mycket enklare att läsa din inlägg om du lägger det du citerar först och sen din kommentar :)
Nä, nu tror jag Du är biten av något rabiessmittat Perra - det var ju Du som skulle ha mig till att skriva före det citerade i vintras!!

Jobbar vi nu riktigt hårt kan vi säkert addera några sidor till denna tråd genom att scanna gamla inlägg, hänvisa till obskyra regler i Nettiketten och bråka på varandra rent allmänt ;)

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
idiotiskt att ladda på WU under gulflagg så man torpederar en redan kvaddad hoj och där funktionärerna måste kasta sig undan
WU är sista chansen att testa att allt är OK för race och måste ske i racetempo.
Folk som kastar sig längs banan sabbar andras WU men de strävar naturligtvis efter att minimera störningarna genom att fortast möjligt komma förbi gulflaggor.
Har då första klotgubben spillt vätska eller annan skit på banan åker andra lätt av - men det blir ingen som förstår racing upprörd över.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag minns en tävling på Åsen där jag och 8 andra fick ett straff för att vi under race satt snabbaste varv under gulflagg. Det var dessutom halkvarningsflagg ute under samma period. Efter att gulflaggen gått ut gick ytterligare tre förare omkull och de fick INGET straff!
Jag skrev en vädjan till SVEMO där jag påpekade att innan gulflaggen kom ut på varv 3, så var det sedvanligt grötigt och därför inga snabba tider, och efter gulflaggssituationen började ett duggregn som sänkte varvtiderna och därför var det inte så konstigt att jag kunde sätta mitt snabbaste varv under gulflagg. Jag påpekade dessutom att eftersom jag stått på hjulen, och varken kört på eller hotat att köra på någon, så hade jag inte brutit någon regel. Jag menade dessutom att de som VERKLIGEN skulle ha ett straff var de förare som ramlat, då de bevisligen kört in i gulflaggssituationen för fort, just för att de ramlat! Denna vädjan hörsammades inte (am I surprised???? NoT!)

Och detta står jag för! Kör man in i en gulflaggsituation (som dessutom är varnad för halkrisk) och ramlar, då har man gjort fel. Det kan man ALDRIG snacka bort!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår