MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

Såg aldrig någon sanering. Om det nu var skräp, hade inte telemetrin enkelt kunnat fria MM?
Edit: Kollade reprisen på Cals krasch och den sker tidigt så ja det kan finnas spill, men kanske inget större då Duccen klarar det. MM är väl inte ens första hojen att passera efter Cals krasch.

Räcker ju med att det är skit(olja, vatten, bromsvätska el. vad som helst)där Han sätter bromsen el. strax efter, dom andra har väl annat spår.

Han står inte på öronen var och varannan dag heller så det är ju inte sannolikt att han just denna bromsning skulle överköra, troligare att något inte var som det skulle med banan.
 
WU är sista chansen att testa att allt är OK för race och måste ske i racetempo.
Folk som kastar sig längs banan sabbar andras WU men de strävar naturligtvis efter att minimera störningarna genom att fortast möjligt komma förbi gulflaggor.
Har då första klotgubben spillt vätska eller annan skit på banan åker andra lätt av - men det blir ingen som förstår racing upprörd över.
Så nu leker du tomte igen och dumma Dorna utdelar bestraffningar som är onödiga? Så bra för dig, nu kan du fortsätta ogilla dem för mer än införandet av 4-takt och tillåtandet av TC. För alla andra förstår ju inte racing... Kan du inte kliva av dina höga hästar snart?
 
Last edited:
Ifrågasatte relevansen i antydningen, dessutom har jag inte antytt det du skriver heller för det spelar så klart ingen som helst roll för ens prestation på banan vilket ju alla redan förstått.
Min kommentar var på inget sätt riktad mot ditt inlägg - citerade bara för att få en anknytning till inlägg med skvaller och gissningar om rejsgubbars sexuella preferenser som år efter år poppar upp i nygamla men alltid lika korkade tappningar.
 
Hur var det nu du sa att Stenmark hade sagt: "Hä löns int å förklar för den som int begrip"?
Du kanske har märkt att Steve och Julian inte ringer dig om åsikter i frågor rörande racing, och att det fortfarande utbildas kring flaggor både för förare och funktionärer?
 
Du kanske har märkt...
Vi försöker igen:
Du har tidigare berättat att du är väl hemmastadd i Fjällvinden och därför vet exakt hur Ingemar uttryckte sig. Bluffade du? Fått en släng av svår senilitet? Eller supit bort sista fungerande delen av hjärnan?
Om inte, var snäll och påminn om vad IS sa!
 
Jag minns en tävling på Åsen där jag och 8 andra fick ett straff för att vi under race satt snabbaste varv under gulflagg. Det var dessutom halkvarningsflagg ute under samma period. Efter att gulflaggen gått ut gick ytterligare tre förare omkull och de fick INGET straff!
Jag skrev en vädjan till SVEMO där jag påpekade att innan gulflaggen kom ut på varv 3, så var det sedvanligt grötigt och därför inga snabba tider, och efter gulflaggssituationen började ett duggregn som sänkte varvtiderna och därför var det inte så konstigt att jag kunde sätta mitt snabbaste varv under gulflagg. Jag påpekade dessutom att eftersom jag stått på hjulen, och varken kört på eller hotat att köra på någon, så hade jag inte brutit någon regel. Jag menade dessutom att de som VERKLIGEN skulle ha ett straff var de förare som ramlat, då de bevisligen kört in i gulflaggssituationen för fort, just för att de ramlat! Denna vädjan hörsammades inte (am I surprised???? NoT!)

Och detta står jag för! Kör man in i en gulflaggsituation (som dessutom är varnad för halkrisk) och ramlar, då har man gjort fel. Det kan man ALDRIG snacka bort!

Det låter som TL inte riktigt hade koll i ditt fall.
Straff för snabbaste varv under gulflagg, det har jag aldrig hört talas om. Det måste vara handlingen inte farten som ska bedömas.

Men krascha under gulflagga på det stället där annan förare gått omkull så har man svårt att snacka bort såvida det inte är vätskor på banan. Så var det på den gamla goda tiden i varje fall.
 
Jag minns en tävling på Åsen där jag och 8 andra fick ett straff för att vi under race satt snabbaste varv under gulflagg...
Stod vid depåräcket och kollade det racet. Det vi alla undrade var varför racet inte rödflaggades? Det var tragiskt att se hur många som gick omkull på samma ställe (inbromsningen till Ejes) utan att tävlingsledningen gjorde något.

Ejes var ju ökänt ett tag för hur halt det kunde vara i inbromsningen och även om folk tog det försiktigt så gick de i backen.
 
Så jävla grymt av Lorenzo att bita tillbaka, o så bläää av Dani att precis kunna ta sig fram men inte om. Marq har aldrig varit en favorit men nu börjar det bli svårt att inte tycka om honom. Sist men inte minst Bautista är än en gång inte lika hungrig som Rossi... honom borde de byta ut på studs. :rock
 
... Det måste vara handlingen inte farten som ska bedömas.

Men krascha under gulflagga på det stället där annan förare gått omkull så har man svårt att snacka bort såvida det inte är vätskor på banan. Så var det på den gamla goda tiden i varje fall.

Så förklarades det iaf när jag tog förarlicens på bil.
Man vill se att förarna saktar ner och tar hänsyn till (alla)gulflagg.

Om man klotar eller inte borde inte spela roll.
-Full fart förbi gulflagg vare sig man klarar situationen eller inte borde bestraffas.
-Sakta ner förbi gulflagg vare sig man klarar situationen eller inte borde inte bestraffas.

Som P€RRA skrev så tycker jag det är konstigt att inte MC'n bakom Marquez som kör lika fort (iaf till Marquez klotar) inte får straff. :va

Mina 2 "icke-licens-på-hoj" cent... :)
 
Så jävla grymt av Lorenzo att bita tillbaka, o så bläää av Dani att precis kunna ta sig fram men inte om. Marq har aldrig varit en favorit men nu börjar det bli svårt att inte tycka om honom. Sist men inte minst Bautista är än en gång inte lika hungrig som Rossi... honom borde de byta ut på studs. :rock

Ang Dani så sa han i postrace intervjun att han använt för mycket däck för att komma ikapp.
Det bara spann när han lade på gas och gled in i kurvorna under broms.
Han var mest missnöjd med sitt kval och starten i sig.
 
Så jävla grymt av Lorenzo att bita tillbaka, o så bläää av Dani att precis kunna ta sig fram men inte om. Marq har aldrig varit en favorit men nu börjar det bli svårt att inte tycka om honom. Sist men inte minst Bautista är än en gång inte lika hungrig som Rossi... honom borde de byta ut på studs. :rock

Fast varför byta ut Bautista som faktiskt presterar så pass att han är med i topp. Vad ska man byta till? En ny Ben Spies som bra blir sämre och sämre med tiden?
 
Som P€RRA skrev så tycker jag det är konstigt att inte MC'n bakom Marquez som kör lika fort (iaf till Marquez klotar) inte får straff. :va
Kanske så enkelt att det är svårt att hitta folk som kan bedöma när världseliten kör på 100% och när de kör på t.ex. 90%, men någon som kraschar kan enklare sägas ha kört fortare än vad omständigheterna medgav.
 
Kanske så enkelt att det är svårt att hitta folk som kan bedöma när världseliten kör på 100% och när de kör på t.ex. 90%, men någon som kraschar kan enklare sägas ha kört fortare än vad omständigheterna medgav.
De borde kunna se på telemetrin vilka hastigheter förarna har när de passerar en gulflagg. Jag utgår då ifrån att den informationen är tillgänglig för race direction.
 
Det är kul med någon som vågar köra om på utsidan nedför korkskruven - det är bara idiotiskt att ladda på WU under gulflagg så man torpederar en redan kvaddad hoj och där funktionärerna måste kasta sig undan. Tänk vad som hänt om funkisen träffats?
Han såg den ju inte. Jag har missat gulflagg på en Aprilia 125a så det borde vara fullt möjligt att göra det på en GP-hoj. Är väl ingen som sagt att man bara får köra en viss varvtid på WUPen? (Bortsett från under gulflagg alltså)
 
Grymt starkt race av regerande mästaren (därmed kungen av MotoGP)! Även om Marquez fortfarande ser ut att ta över tronen när säsongen är slut så visar gårdagens race att Lorenzo fortfarande är kvar i titelkampen.

Det är inga tvivel om vilka tre som gör upp om VM-titeln i år, det är ett som är säkert.
 
Han såg den ju inte. Jag har missat gulflagg på en Aprilia 125a så det borde vara fullt möjligt att göra det på en GP-hoj. Är väl ingen som sagt att man bara får köra en viss varvtid på WUPen? (Bortsett från under gulflagg alltså)
Det är fullt möjligt att han inte såg den, men det är likväl hans skyldighet att vara uppmärksam på och följa flaggsignaler.

Sedan kan man ju fråga sig varför inte MotoGP använder blinkande lampor som flaggsignaler (som i F1), omöjliga att missa. Att stå och (enbart) vifta med flaggor luktar 70-tal.
 
Han såg den ju inte. Jag har missat gulflagg på en Aprilia 125a så det borde vara fullt möjligt att göra det på en GP-hoj. Är väl ingen som sagt att man bara får köra en viss varvtid på WUPen? (Bortsett från under gulflagg alltså)

Fortfarande ingen ursäkt. Läsa reglerna. Ansvaret ligger på förarna.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top