MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
Iden med lurar,är bra. Behöver inte vara en röst utan mer som en mistlur som signalerar, Brööööl

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Dani Pedrosa är nog den främste MOTO-GP piloten som suttit på de allra bästa materialet, men trots det aldrig kommer att bli världsmästare.
Det har alltid varit "nån" som kommit i vägen under åren som gått.

/KentW

Jag skulle iofs ranka Max Biaggi före Dani, åtminstone så här långt i karriären. Båda vann ju i 250 flera gånger, men Max känns ändå som ett snäpp vassare om man ser till helheten.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag skulle iofs ranka Max Biaggi före Dani, åtminstone så här långt i karriären. Båda vann ju i 250 flera gånger, men Max känns ändå som ett snäpp vassare om man ser till helheten.

Mamola, Biaggi, Gibernau och kanske också Pedrosa, gudomliga roadracing riders som var nära men aldrig nådde riktigt ända fram till kungatiteln.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Lorenzos team firade med att klippa sig lite galet.

Kul att han får stå överst på pallen efter en fight..

Bifogat

• uploadfromtaptalk1378157516700.jpg
    uploadfromtaptalk1378157516700.jpg
    74.1 KB · Visningar: 120

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
"Inte utgöra nån fara" har du ju hittat på själv. Så fort de sätter sig på hojen är de en potentiell fara för alla i dess närhet.

Och faktum är att han bromsar fastän han inte ser flaggan. Han kunde mycket väl ha kört omkull vid inbromsningen även om han sett den.

Är det oavsiktligt, vilket åtminstone jag tycker att det skulle kunna vara, ska man vara återhållsam med straffen.

Hittat på, du har ett ansvar för det du gör.
Läs nåt av Perras inlägg så står det klart och tydligt att du ska sakta ner och tom även kunna stanna vid behov.
Det om nåt är väl ett ansvar?
Tycker du en pilot som kraschar ett plan för att han flirtar med en flygvärdinna isf att flyga är oskyldig för att han inte var uppmärksam på det han borde vara?

Det låter som TL inte riktigt hade koll i ditt fall.
Straff för snabbaste varv under gulflagg, det har jag aldrig hört talas om. Det måste vara handlingen inte farten som ska bedömas.

Men krascha under gulflagga på det stället där annan förare gått omkull så har man svårt att snacka bort såvida det inte är vätskor på banan. Så var det på den gamla goda tiden i varje fall.

De har haft det många år i vårt reglemente, fast det slår fel ibland.
Finns folk som passerat en kurva som de vurpat i efter han/hon passerat men lagt sitt snabbaste varv då och sen blivit diskad från kvalet.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
När "Kungen av MotoGP" och hans team klipper sig efter en vinst vet man att de är illa ute...

Jag skulle säga som vi säger på jobbet: vågar fira framgång!

Dom är tillbaka som nr1 efter en tuff tid av skador och en osedvanligt glad, käck och helt jävla galen spanjor framför i resultatlistorna. Frågor på det? ;)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag skulle säga som vi säger på jobbet: vågar fira framgång! Dom är tillbaka som nr1 efter en tuff tid av skador och en osedvanligt glad, käck och helt jävla galen spanjor framför i resultatlistorna. Frågor på det? ;)
Tillbaka som nummer 1? De har vunnit ett (1) race av de 6 senaste :hihi

Vinner de ett race till så skaffar de väl likadana tatueringar...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5883097 skrev:
Tillbaka som nummer 1? De har vunnit ett (1) race av de 6 senaste :hihi

Vinner de ett race till så skaffar de väl likadana tatueringar...

Exakt fyra gånger så många vinster som din favorit. ;)

Smagatusk

Guest
Jag skulle säga som vi säger på jobbet: vågar fira framgång!

Dom är tillbaka som nr1 efter en tuff tid av skador och en osedvanligt glad, käck och helt jävla galen spanjor framför i resultatlistorna. Frågor på det? ;)

Ehh... Jag har en.

När Rossi blev tvåa i regn på sin Ducati var han löjlig (enligt vissa), som firade genom att hoppa i famnen på sitt team för att toppförarna blev omkörda efter ett race under ej optimala förutsättningar. När han blev tvåa igen var han tramsig för att varken Stoner eller Pedrosa slutförde racen och diskussionen var ett faktum.

Varför är det då ok för Lorenzo att fira en vinst över Marquez när Marquez hade slagit axeln ur led på morgonens warm up?

För att klargöra så menar jag inte att du var en av dem som klankade ner på Rossis andraplatser, men du undrade om det fanns frågor och det hade jag. :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Varför är det då ok för Lorenzo att fira en vinst över Marquez när Marquez hade slagit axeln ur led på morgonens warm up?
För att Lorenzo-fansen är desperata. Det är en ny kille som gjort entré och han kör skjortan av "Kungen av MotoGP" under sin första säsong. Att han var skadad saknar då helt betydelse, det spelar bara roll när Rossi vinner, som på Assen :hihi

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår