MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
P€RRA;5883367 skrev:
Med tanke på hur mycket skador de varit i år, känns det som iaf, kan man ju undra hur stor nytta deras airbags gör?

Tja, om nu telemetrin stämmer så dämpade den nog smällen en del.
Det kan ju ha varit mycket värre i alla vurpor utan airbag.
Vore kul att höra från någon förare som klotat både med och utan vad skillnaden egentligen är. :)
Om man nu kan få ett sånt ofärgat svar från en icke ställ-knuten förare. :rolleyes:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
P€RRA;5883367 skrev:
Med tanke på hur mycket skador de varit i år, känns det som iaf, kan man ju undra hur stor nytta deras airbags gör?

Samma nytta som airbagen i bilen efter krock, det svider i ögonen, men du kan kliva ur bilen själv, med alla tänder i behåll.

Jag "tror" att Marques "troligtvis" inte startat racet, utan legat nerbäddad med mycket smärtstillande.

Men det får vi, och vill vi nog inte att han ska prova på att ta reda på genom att göra samma resa utan airbag i skinnstället.

Eller vad tror du?

/KentW

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
P€RRA;5883366 skrev:
För att Lorenzo-fansen är desperata. Det är en ny kille som gjort entré och han kör skjortan av "Kungen av MotoGP" under sin första säsong. Att han var skadad saknar då helt betydelse, det spelar bara roll när Rossi vinner, som på Assen :hihi

Om Lorenzo har blivit av med skjortan vad blir då grabben som kommer 5-10 sekunder efter Lorenzo av med?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Om Lorenzo har blivit av med skjortan vad blir då grabben som kommer 5-10 sekunder efter Lorenzo av med?

Inte mycket med tanke på den killens ålder och vad han åstakommit genom åren. Att vara topp 4 i världens bästa motorcykeltävling vid 34 års ålder kan inte vara annat än en bedrift. Kommer Lorenzo vara lika bra om 8 år? Kommer MM vara lika bra om 14 år? (!)
Att Lorenzo dessutom är första förare och Rossi andra innebär större press på lorre än på Rossi i min värld.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Inte mycket med tanke på den killens ålder och vad han åstakommit genom åren. Att vara topp 4 i världens bästa motorcykeltävling vid 34 års ålder kan inte vara annat än en bedrift. Kommer Lorenzo vara lika bra om 8 år? Kommer MM vara lika bra om 14 år? (!)
Att Lorenzo dessutom är första förare och Rossi andra innebär större press på lorre än på Rossi i min värld.
Förlåt, glömde att dom senaste 3 åren inte räknas. :rodnar

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tja, om nu telemetrin stämmer så dämpade den nog smällen en del.
Det kan ju ha varit mycket värre i alla vurpor utan airbag. Vore kul att höra från någon förare som klotat både med och utan vad skillnaden egentligen är. :) Om man nu kan få ett sånt ofärgat svar från en icke ställ-knuten förare. :rolleyes:
Vi får väl be Marquez att göra om kraschen utan airbag. Vi vill ju veta :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är uppenbart för alla som kan lite om racing.

Det vore snarare pinsamt för Lorenzo, som försteförare, om han låg efter Rossi på den hoj han utvecklat i snart 3 år.

Men säg inte det högt, han är ju "Kungen av MotoGP".

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
P€RRA;5883448 skrev:
Vi får väl be Marquez att göra om kraschen utan airbag. Vi vill ju veta :)

Inte förrän han vunnit bucklan! ;)

Borde ju finnas någon som klotat både med och utan. :rodnar

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Jag tror nog, tyvärr, att Rossi är av med lite självkänsla. :(
Han hade nog förväntat sig att vara mer konkurrenskraftig än vad som är fallet.
Han är ju definitivt en kille som inte nöjer sig med att kriga om fjärdeplatser. :)

[OBS! att ovan inlägg backas upp helt utan vetenskapliga bevis!]

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag tror nog, tyvärr, att Rossi är av med lite självkänsla. :(
Han hade nog förväntat sig att vara mer konkurrenskraftig än vad som är fallet.
Han är ju definitivt en kille som inte nöjer sig med att kriga om fjärdeplatser. :)

[OBS! att ovan inlägg backas upp helt utan vetenskapliga bevis!]

Tror bara inte han kör med "livet till låns" hela racet längre men det gör de i toppen, han märker att han inte säkert tar sig till flagg i det tempo dom håller i toppen och låter dom åka.
Sen, på slutet när det är ett fåtal varv kvar så satsar han om han kan ta/försvara en plats, ålder........

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det kan man tycka, men Rossis tydligt uttalade målsättning är inte hederssamma fjärdeplatser.
Han sitter på samma material som regerande mästaren och han ser sig knappast som andreförare med tanke på ovan nämnda målsättning.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Tror bara inte han kör med "livet till låns" hela racet längre men det gör de i toppen, han märker att han inte säkert tar sig till flagg i det tempo dom håller i toppen och låter dom åka.
Sen, på slutet när det är ett fåtal varv kvar så satsar han om han kan ta/försvara en plats, ålder........

Ja, det stämmer nog.
Men som jag ser det har ingen på ett tag kört med livet på lån.
Men nu har Marquez, som gör det, också fått igång Lorenzo som gjorde det sist iaf. :)
Man blir kanske lite "bekvämare" med åren och behöver en väckarklocka från nån ungtupp. :smasha

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Faktum kvarstår: Rossi försöker vinna titeln utan att ha en chans.

Förutom de tre (två nu?) aliens försöker väl alla andra vinna utan att ha en chans? :va
Sen har man väl olika bra förutsättningar (skador, hoj osv) för att göra det.
Rossi har ju bättre förutsättningar än de flesta, och är nog själv inte helt nöjd med säsongen. :(

Som jag ser det finns bara två nu som har en realistisk chans att vinna av egen kraft.
De andra får hoppas på skador och olyckor i Spies-nivå :3freak för att kunna ro hem det.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det kan man tycka, men Rossis tydligt uttalade målsättning är inte hederssamma fjärdeplatser.
Han sitter på samma material som regerande mästaren och han ser sig knappast som andreförare med tanke på ovan nämnda målsättning.

Njae, är det verkligen så (i världen utanför våra forumtrådar)? Att Rossis målsättning inte är hederssamma fjärdeplatser denna säsong är vi eniga kring, han vill vara en regelbunden podiepristagare enligt de intervjuer jag kommer ihåg. Men min minnesbild är att Rossi inför denna säsong var tydlig med att han var införstådd med rollen som andreförare i teamet och att han inte vågade tro på en titelutmaning redan 2013.

Sedan kanske det gäller något annat inom depåboxens väggar, men jag kan inte påminna mig att Rossi officiellt sagt något som indikerat en förändring från den inställningen?

Rätta mig gärna om jag har fel :)

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Njae, är det verkligen så (i världen utanför våra forumtrådar)? Att Rossis målsättning inte är hederssamma fjärdeplatser denna säsong är vi eniga kring, han vill vara en regelbunden podiepristagare enligt de intervjuer jag kommer ihåg. Men min minnesbild är att Rossi inför denna säsong var tydlig med att han var införstådd med rollen som andreförare i teamet och att han inte vågade tro på en titelutmaning redan 2013.

Sedan kanske det gäller något annat inom depåboxens väggar, men jag kan inte påminna mig att Rossi officiellt sagt något som indikerat en förändring från den inställningen?

Rätta mig gärna om jag har fel :)

Plus att det uppenbart är något med hojen som inte passar honom helt eftersom har blir snabbare på slutet. Om han kunde hålla samma tempo i början som har har mot slutet borde han inte vara fullt lika långt bakom (troligtvis fortfarande bakom dock).

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Faktum kvarstår att det är Marquez år. Pedrosa är den som skulle kunna utmana fast killen är som vanligt onekligen inte tillräckligt bra när det gäller. Allt pekar idag på att Marquez kommer vinna MGP titeln på "Pedrosas cykel" vilket bör vara det mest ömmande såret i Pedrosas karriär! Att ens blanda in Rossis namn i en titelstrid nu när allt rinner Marquez och Repsol Hondas väg samtidigt Rossi kämpar med cykeln känns inte särskilt intressant eller trovärdigt.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Förutom de tre (två nu?) aliens försöker väl alla andra vinna utan att ha en chans? :va
Det finns en väsentlig skillnaden mellan alla andra och Rossi: VR46 försöker bli mästare. Alla andra försöker komma i mål eller komma på pallen.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!