Bsb stryper elektroniken till denna säsongen!
Alla kör med motec ECU
Ingen tc,ingen,anti wheeli, Ingen launch control
Jag gillar inte TC i MotoGP men förstår varför den används.Till alla er som inte är direkt förtjusta i TC:n.
Vad skulle ni välja till er själva, en S1000RR alt. 1199 Panigale, med eller utan TC?
Tror alla / de flesta väljer TC såklart. Och alla eller de flesta vet ju varför de har TC i gp, inte något konstigt med det. Men tror du inte racen skulle blir mer spännande utan TC ? (sen blir de naturligtvis på bekostnad av fler olyckor och de vill vi givetvis inte ha)Till alla er som inte är direkt förtjusta i TC:n.
Vad skulle ni välja till er själva, en S1000RR alt. 1199 Panigale, med eller utan TC?
Nja det är väl snarare så att man flyttar gränserna med TC, det går att köra snabbare men skiten kör inte sig själv trots TC.Den förbättrade säkerheten som elektroniska styrsystem har bidragit till är en välspridd myt som behöver avlivas med jämna mellanrum.
Precis, skiten kör sig aldrig själv, oavsett teknikutvecklingen.Nja det är väl snarare så att man flyttar gränserna med TC, det går att köra snabbare men skiten kör inte sig själv trots TC.
Däckslitage, highsiders och annat oönskat kan minimeras med TC men mycket hänger ändå på förarna.
Till alla er som inte är direkt förtjusta i TC:n.
Vad skulle ni välja till er själva, en S1000RR alt. 1199 Panigale, med eller utan TC?
TC:n kanske bidrar till andra olyckor pga att de går snabbare ? de skulle ja inte säga emot. Men den som påstår att de sker lika många highsiders nu som innan TC:n blev så utvecklad får nog ge sig, eller komma till insikt själv med att kolla lite historia. Stoner highside:a sin hynda 198 ggr första året i GP... sen dess har han inte lyckats en enda gång vad jag vet.(okej överdrift men ett exempel)Den förbättrade säkerheten som elektroniska styrsystem har bidragit till är en välspridd myt som behöver avlivas med jämna mellanrum.
Ja, och han lyckades senare också ´2010 eller 2011 på regn..Lorenzo var duktig på att hajsajda 2008 (se Nazzuros avatar) och även om jag inte ville se honom skada sig var det lite kul med tanke på hur kaxig han var efter sina första tester på M1:an.
- Bara att krana fullt ut ur kurvorna så fixar elektroniken resten!
Jora, så att...
Underbart! Känns oerhört uppfriskande, det måste man bara se.
Riktigt, motorcykeln kör inte sig själv....det går att köra snabbare men skiten kör inte sig själv trots TC.
Också riktigt, mycket hänger på föraren....mycket hänger ändå på förarna.
Vad innebär det att vara renlärlig? Denna tråd handlar väl bara om en massa olika åsikter, att sedan vara för eller emot Ny-teknik är upp till var och en.Men personligen tycker jag ju att det finns större skäl här än i kulturdebatten att vara renlärig om man är utövare/entusiast.
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |