MotoGP Pre2013 - Test

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...du begrep väl att han inte menade själva tillverkningen...
Han förklarade arbetsfördelningen mellan förare och tekniker. Vem som ger input och vem som utvecklar nya delar, som om någon svävade i okunskap om denna arbetsfördelning och hade bett att få den förklarad; vilket är som att beskriva vattnets betydelse för sjöfarten – en självklarhet.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Lorre kommer att äga Rossi, men de gånger som Rossi ändå kankse vinner så kommer publiken att jubla och tro/hoppas att nu är Vale tillbaka i sin dominerande toppform. Dock så kommer Lorenzo redan racet efter visa vem som är försteförare i teamet.
#Jorge världsmästare 2013

Sobat46+Rossi.jpgPA1278254.jpg
valentino-rossi-nei-test-a-sepang-2013-motogp-9.jpg634957713342722016_rossi_120205_gi.jpg

1360236818_extras_mosaico_noticia_1_1.jpgj44de003.jpg
_65754518_160796897.jpgpiloto-espanol-Dani-Pedrosa-AFP_ECMIMA20130207_0101_4.jpg

MC Doktorn

Guest
Tror Pedrosa har ett vinnarläge 2013 om han inte klantar till det, tolkar senare delen av 2012 resultat så var Pedrosa den starkare.
Rossi vill nog gärna visa att han kan vara före JLo och han kommer få det betydligt tuffare intern konkurrans.

Markisen :) kommer nog krascha lite för ofta tror jag men kommer vara med på allvar i slutet på säsongen .

Så jag slänger in en femhundring på #26 :tummenupp

Tror jag.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ska man se test som ett kvicksilver på MGP utgången 2013 så visst! Fast jag är av en annan syn på MGP 2013 där inget visar att Dani skulle ha ett övertag eller vinnarläge på de övriga 2013!

Rossi är tillbaka på ett vinnarmaterial och älskar att trycka dit spanjorer och HRC förare.

Lorenzo och Marquez äger båda den där avgörande galenskapen som #26 alltid har saknat för att vinna den stora pokalen.

2013 blir Inget undantag även om Honda som vanligt givit pojken ett först klassiskt material så räcker det inte att typ Stoner slutat etc etc ..

Galenskapen Dani, galenskapen .. plocka fram den och Du har den finast pokalen av dem alla :tummenupp

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kul att Crutchlow är hyfsat med toppförarna. Har tech3 fabriksstöd? Hoppas att han håller sig på banan mera detta året! Skön kille!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Lorenzo och Marquez äger båda den där avgörande galenskapen som #26 alltid har saknat för att vinna den stora pokalen.
Snack! Pedrosa har blivit mycket mer aggressiv. Kolla antalet segrar och pallplatser förra året jämfört med de två föregående.

Ökning av segrar, 2011–2012: 130%
Ökning av poles, 2011–2012: 150%
Ökning av pallplatser, 2011–2012: 66%

Pedrosa saknar ingenting. Och om det är något som Lorenzo inte har så är det väl just ”galenskap”. Ingen kör mer kontrollerat och odramatiskt.

Bifogat

• Skärmavbild 2013-02-08 kl. 17.38.23.png
    Skärmavbild 2013-02-08 kl. 17.38.23.png
    21.5 KB · Visningar: 70
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tror också att Lorre tar det i år. Kändes mest som materialet som gjorde att pedrosa vann mest i slutet förra säsongen. Om yamma får lite mer fart på rakorna med den där nya växellådan så kommer han dominera som vanligt. Marquez lär vinna några race men kommer klota för mycket.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
I MGP en VM pokal :tummenupp
Jo det förstås:) Men Pedrosa upplever nog en sjusärdeles press att äntligen bärga den där pokalen i år. Marquez, bröderna Espargaro, kanske Bradl m fl, en ny generation är på väg som kanske kan lyfta nivån ännu ett snäpp. Timglaset innehåller inte obegränsat med sand ens för en spanjor med Repsol och Puig bakom sig...

Därför tror jag absolut inte att Pedrosa ska underskattas i år, inträngd i hörnet och med ryggen mot väggen biter nog även han ifrån så mycket som han förmår.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Kändes mest som materialet som gjorde att pedrosa vann mest i slutet förra säsongen. Om yamma får lite mer fart på rakorna med den där nya växellådan så kommer han dominera som vanligt.
Så då skulle materialet vinna åt Lorenzo också?

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Jag säger som Nakamoto, antingen vinner Pedrosa i år (och troligtvis flera år), eller så blir det inget. Håller han sig fri från skador tror jag att de andra behöver göra något enastående för att slå honom.

Själv tycker jag att det är tråkigt att en sådan förstklassig åkare har blivit dissad i alla år bland anglo-saxer pga vad som hände i Estoril 2006.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Jag håller med om att Pedrosa visade sig vara mycket stark förra säsongen, men jag tror att Lorenzo safeade en hel del. Dessutom, hur ser Pedrosas skadestatistik ut, hur många race per säsong i MotoGP har han stått över? Han blir ju inte yngre liksom. Lorenzo tar bucklan, Pedrosa tvåa, Rossi och Marques slåss om tredjeplatsen i tabellen.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Tror inte man ska räkna bort Rossi än. 0,4 är inte långt efter. Rossi har inte alltid kvalat bra men ändå kört upp sig till seger. Det är en ny hoj än så länge . Dessutom tror jag han är extremt revanschsugen. Han kommer att göra allt han kan för att nå åtta titlar i stora klassen.

För första gången på två år, förutom något enstaka race i år när man hoppades på Dani så ska det bli kul med MotoGP igen.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Så då skulle materialet vinna åt Lorenzo också?

Eftersom vi inte själva provar hojarna utan endast kan utgå från en känsla, vilken hoj upplevde du gick bäst förra säsongen? Tyckte det ofta var många honda och en ensam yamma på toppen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Eftersom vi inte själva provar hojarna utan endast kan utgå från en känsla, vilken hoj upplevde du gick bäst förra säsongen? Tyckte det ofta var många honda och en ensam yamma på toppen.
Som sagt, en Yamaha vann. Överlägset material, skulle man kunna hävda.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping