MotoGP Pre2013 - Test

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Dina länkar funkar inte och är dessutom helt överflödiga. Sammanfatta innehållet om det är något som är värt att veta.
Länkarna fungerar utmärkt.

Men jag kan sammanfatta dem för dig: Under säsongen 2012 hade en Honda den högsta toppfarten under ett race 9 gånger, Ducati 5 gånger och Yamaha 4 gånger.

Ditt påstående

Men Hondorna når ju inte högre fart på rakorna. :va

var alltså felaktigt

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5731478 skrev:
Under säsongen 2012 hade en Honda den högsta toppfarten under ett race 9 gånger, Ducati 5 gånger och Yamaha 4 gånger.

Ditt påstående var alltså felaktigt
Det är fel att Hondorna aldrig var snabbast på rakorna. I hälften av racen hade en Honda något högre toppfart än de andra.

Så hur bidrar detta faktum till ett svar på frågan, tycker du?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är fel att Hondorna aldrig var snabbast på rakorna. I hälften av racen hade en Honda något högre toppfart än de andra.

Så hur bidrar detta faktum till ett svar på frågan, tycker du?
Jag gav dig svart på vitt att ditt påstående om att Honda inte hade högre toppfart än Yamaha var felaktigt. Hondan var snabbare i mer än dubbelt så många race som Yamahan. Vad mer begär du?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Att ni orkar.... Samtidigt är det tur att ni finns, hade inte du Perra och Radare skrivit hade det varit tunt på racingforumet...
TACK! Fast jag läser iofs inte vad ni skriver....

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Att ni orkar.... Samtidigt är det tur att ni finns, hade inte du Perra och Radare skrivit hade det varit tunt på racingforumet...

Va? Är det någon annan som skrivit nåt här? Jag har lagt in ett spam-filter i min hjärna, så jag missar mycket i de här trådarna tror jag. Det jag INTE missar är att testerna hittills varit roligare än förra säsongen. Go 2013!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Förnuftet säger en enda sak: svara inte. Det är positivt förstärkande att få svar på sina inlägg, vilket ökar sannolikheten för att inläggen fortsätter. Oförnuftet säger något annat: dumheter kan inte få stå oemotsagda, vilket är en långsiktigt hopplös strategi eftersom det finns oändligt mycket dumheter både här och i världen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det jag INTE missar är att testerna hittills varit roligare än förra säsongen. Go 2013!
Håller med, men har inte det roliga helt och hållet att göra med Rossis kris/återkomst? För bortsett att Marquez har ersatt Stoner är väl det mesta annars som förra säsongen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Förnuftet säger en enda sak: svara inte. Det är positivt förstärkande att få svar på sina inlägg, vilket ökar sannolikheten för att inläggen fortsätter. Oförnuftet säger något annat: dumheter kan inte få stå oemotsagda, vilket är en långsiktigt hopplös strategi eftersom det finns oändligt mycket dumheter både här och i världen.
Fast i 99% av fallen så handlar det inte om dumheter utan mer feltolkningar - medvetna eller omedvetna låter jag vara osagt. Detta kombinerat med en ovilja att lyssna, ta till sig och acceptera en annan åsikt så har man oändliga trådar med tjafs.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fast i 99% av fallen så handlar det inte om dumheter utan mer feltolkningar - medvetna eller omedvetna låter jag vara osagt. Detta kombinerat med en ovilja att lyssna, ta till sig och acceptera en annan åsikt så har man oändliga trådar med tjafs.

:fakta:hej

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hoppas det är OK med PRE-season-nyheter för Moto2/Moto3 här.
3/ Maverick är 1 sek före tvåan som är Khairuddin.
2/ Redding, som gått ut med att det skall stå mellan honom, Luthi och Espargaro, är nästan 7 sek efter. :3freak

Blir nog ändå att se fram emot gruvligt täta race i Moto2/3 i år också! :fakta

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5732392 skrev:
Det beror på vilken fråga du menar?
Kan ju vara bra att veta när man ger sig in i en diskussion: vilken fråga som diskuteras och om man vet något som kan besvara den.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hoppas det är OK med PRE-season-nyheter för Moto2/Moto3 här.
3/ Maverick är 1 sek före tvåan som är Khairuddin.
2/ Redding, som gått ut med att det skall stå mellan honom, Luthi och Espargaro, är nästan 7 sek efter. :3freak

Blir nog ändå att se fram emot gruvligt täta race i Moto2/3 i år också! :fakta
Två killar som jag vill se som mästare 2013: Maverick och Pol
Tycker verkligen de visat att de har kapaciteten.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping