Eller så visar testerna att Hondas förare är något vassare än Yamahas förare....denna säsongs tester visar att Hondan är något vassare än Yamahan.
Hittade detta clip på Markisen från Moto2, längtar tills man får se han bråka med Lor, Ped och Ros
http://www.youtube.com/watch?v=b8mqbCC--b8
Bra bild, men visst finns det en skillnad på däckets lutning att döma av Din bild (redan diskuterat i annan tråd).Jämför med Doohan för 20 år sedan: det nya är inte nedläggningsvinkeln, utan kroppens placering.
F'låt Låt oss då glädja oss åt att Kallio verkar morgonpigg idagHar ni inte redan en tråd där ni kan "tjafsa" om lutningsvinklar nu och för 20 år sedan?...
På Mugello körde man på kvalet drygt 5 sekunder fortare 2012 (RC212V) än 2001 (NSR500).Även tidsdifferensen mellan epokerna är ju i praktiken måttliga, dagens ekipage - både förare och maskiner – är något mer raffinerade men utan några dramatiska skillnader.
...Fast skillnaderna på Sepang verkar mycket vara större:
1.46,8 (Pedrosa, 2012)
2.04,4 (Barros, 2002)
15,6 sekunder
1 sekund per kurva
Hmm, hur hänger det ihop?
Visst hade du rätt. 1.46 var fel. Har rättat till det i mitt tidigare inlägg nu. Så precis som du skriver är förbättringen efter tio år ca 0,3 sekunder i varje kurva på både Mugello och Sepang.Må Perra förlåta mig... - men har Du inte fel tid på Pedrosa? Stoner var väl den första under 2 min ifjol (1.59.6), enligt Wiki är Pedrosas officiella rekord fortfarande 2.00.1. Så Du ligger på ca 0.3s/kurva även där. Njae, vi talar nog om förfining nära fysikens gränser nu - Det är svårt att ta större tekniksprång med endast två hjul i backen och utan hjälpmedel som kjolar etc (som dramatiskt förändrar förutsättningarna)...
Aldrig! Du har tagit flera sekunder av mitt liv. Hoppas du är bannad till kvällen!Må Perra förlåta mig...
Kanske intressant för nån, tyvärr inte hittat större eller vanligare språk.
View attachment 378644
På engelska.
View attachment 378646
Ja han är ju verkligen ett sanningsvittne i den frågan.
Klart han säger det. Yamahan började bäst men slutet av säsongen och början av denna säsongs tester visar att Hondan är något vassare än Yamahan.
I MotoGP kan man inte ha ett år gamla citat som fakta. Alla som såg säsongen 2012 såg att HRC kröp närmare och till slut förbi Yamahan som totalpaket förra året. Försäsongen 2012 är historia.Uttalandet gjordes i samband med försäsongstesterna 2012 och visade att han hade rätt i slutändan.
Försprånget Yamaha M1 byggde upp räckte för att bärga titeln, Jlo behövde inte vinna i slutet för att ta hem titeln.
"Il rapporto" (som i Gustavs bild är översatt till "the report") blir mer begripligt om det översätts till "the relationship", som google translate säger.
Det verkar handla om förhållandet mellan avstånden framaxel-svingaxel / bakaxel-svingaxel. Ducatin har längre ram / kortare sving.
Om Honda: "with a very short frame the rider has more control"
Om Ducati: "the frame is very long therefore rider has less control".
Vad menas? jag ser inte sambandet. Vad åsyftas med "control" i det här sammanhanget?
Angående svingaxeln så har vinkeln mellan bakhjulets tangeringspunkt med marken och svingaxeln med bakdelens "anti rise" att göra, enligt Foale. Kortare sving ger mer "anti rise".
I MotoGP kan man inte ha ett år gamla citat som fakta. Alla som såg säsongen 2012 såg att HRC kröp närmare och till slut förbi Yamahan som totalpaket förra året. Försäsongen 2012 är historia.
Hur menar du att han ”fick rätt”?Du ifrågasatte sanningsvärdet i hans uttalande 2012 och jag förklarade att han fick rätt så då måste sanningshalten i det han sa varit hög.
Jag påstår att Rossi erbjudits ett vinnarmaterial inför 2013 eller sannolikt det bösta material där han har störst möjligheten att bli mest framgångsrik och därför kommer det bli intressant.
Varför tjafsa om det?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |