Hoppas nu att Sepang blir regnfritt...
Håller med. Även om jag tror att Colin Edwards är/var roligare att hänga med privat
Edwards ja, verkar kul!!! Ok: kul=Edwards, Hayden=trevlig!
P€RRA;5678951 skrev:Electronics, Marquez emphasized, were a bad thing: they cut power you could be using to your advantage, and made you go slower.
Hade det inte varit fantastiskt intressant att låta en toppförare, tex Pedrosa eller Lorenzo, kör ett par varv som vanligt och sedan lika många till helt utan elektroniska hjälpmedel? Tror ni att det skulle fortare eller långsammare?
Kolla Alatalos inlägg en bit uppNär testar dom nästa gång?
Ja, tyvärr. Att konservera däcken under ett race är inte riktigt samma sak nuförtiden som det var för 10-15 år sedan.Men anledningen till att de använder elektroniken är väl att den höjer marginalerna till en krasch och sparar soppa och däck.
Hade det inte varit fantastiskt intressant att låta en toppförare, tex Pedrosa eller Lorenzo, kör ett par varv som vanligt och sedan lika många till helt utan elektroniska hjälpmedel? Tror ni att det skulle fortare eller långsammare?
Nu har du viftat med det röda skynket framför Gustav. Jag bänkar mig för hans försvarstal av JorgeMin högst lekmannamässiga bedömning är Lorenzo skulle få det betydligt svårare att hänga med om det inte vore för just elektroniken.
Låter som det omväxlande vädret i Singapore Jag sätter inte emot, i alla fall inte denna gång...Jag sätter en vit GSX-R 1000 på att det kommer att spöregna klockan tre varje dag men i övrigt vara torrt och trettiofem grader varmt. En av fördelarna med Sepang - man vet verkligen vilket väder man får. Test av nya delar fram till regnet, en timme kaffe eller fria aktiviteter, sedan två-tre outingar regnsetup innan det blir mörkt. Och "time attack" klockan 10.02 på den sista testdagen...
Honda har privat test med Marquez och egna testförare i slutet av november. Ducati har privat test på Jerez i slutet av november. Sedan testförbud fram till första "officiella" Sepangtesten i början av februari.
När testar dom nästa gång?
Jag tror också Lorenzo förlitar sig mycket på traction controlen. Vet att jag för ett par år sedan när de då och då hade ombordkamera som filmade gas/bromshanden lade märke till Jorges väldigt brutala gaspådrag gentemot tex Stoner.
jämfört med de gamla rävarna. tror rossi, capirossi m.m. gnällde på det å nämnde just casy stoner som ett ex.
Honda har egen test i Sepang om två veckor. Endast Marquez och fabrikens testförare. Samtidigt har Ducati egen test i Jerez. Alla racers utom Ben Spies, men med Battaini och Pirro (som ju är deras nye testförare). Tror inte att du kommer att hitta några tider från dessa tester, om inte någon journalist ligger och trycker i busken...Efter det är det Sepang-test för "alla", en gång under första veckan i februari och en till tre veckor senare...
Har Stoner någonsin hyllat Rossi för något?Jag har för mig att Rossi vid något tillfälle hyllade just Stoner för han körde med så lite TC och hade ett så otroligt mjukt gaspåslag och känsla (telemetrin visade detta) som inte många andra kom i närheten av.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |