MotoGP Pre2013 - Test

Sjukt att folk tar det på så stort allvar. :)

Om du med "folk" menar Cal så är det alldeles OTROLIGT litet! Att han BRYR sig! Hallå, här är man dollarmiljonärsåkare i MotoGP och så kommer en "nobody" (ursäkta Gustav:krama) och tycker något som man inte gillar OCH SÅ BRYR HAN SIG!!!!!!
Är han tre år eller?
 
P€RRA;5747884 skrev:
Gränsen mellan frustrerad och gnällspik ligger nog i betraktarens ögon. Jag upplever honom som frustrerad. Han har onekligen en jäkla talang och känner att han inte får chansen att bevisa det. När han fått köra fabriksmaterial vet vi vad han går för.
FAst han har så länge jag har följt honom ofta klagat på materialet, i WSBK var det ofta tjat om R1:an osv. Det är så klart frustrerande för honom att de inte har ngt nytt att testa men det är ju inte så att de kastar saker över fabrikshojarna heller.
 
Om du med "folk" menar Cal så är det alldeles OTROLIGT litet! Att han BRYR sig! Hallå, här är man dollarmiljonärsåkare i MotoGP och så kommer en "nobody" (ursäkta Gustav:krama) och tycker något som man inte gillar OCH SÅ BRYR HAN SIG!!!!!!
Är han tre år eller?
Klart han bryr sig om vad alla ni Yamaha-åkare tycker :-)
 
Du menar att Dovi som på 3 år med erkänt bra fabriksmaterial mäktade med en hel seger var mer värd en plats i Yamahas fabriksteam än Rossi?

Jorå, så att... :hihi

Har du undgått att hans karriär pekar utför :hihi, VR har inte lyckats vinna ett race sen Sepang 2010 och 3 pallplatser under speciella omständigheter senaste åren.

Dovis kurva har pekat uppåt och kom 3:a i totalen senaste året han körde fabriksmaterial, vart av med sin fabriksstyrning men bäste satellit förare 2012 på en M1.

Han borde fått den styrningen men istället får han "ärva" Rossis gamla lik:3freak. Den gamle borde lägga hjälmen på hyllan han har inget mer att bevisa.
 
Varför skulle Rossi lägga hjälmen på hyllan när han:
1. Har tempo för att kunna vara på pallen regelbundet och även kunna utmana om segrar.
2. Han tycker det är kul.
3. Han får bra betalt.
4. Han är världens genom tiderna, och fortfarande, mest populära och framgångsrika förare.
5. Han är hel och frisk och har inga som helst sviter av sin racing.
6. Är endast 34 bast.

Helt barockt att påstå att det är dags för honom att sluta för att han kört Ducati i två år och det inte funkade alls.
 
Last edited:
Har du undgått att hans karriär pekar utför :hihi, VR har inte lyckats vinna ett race sen Sepang 2010 och 3 pallplatser under speciella omständigheter senaste åren.
Resonerade du likadant angående Stoner efter säsongen 2010? Då hade det gått utför sen vinsten 2007.

Finns väl egentligen bara en förare i klassen som borde lägga hjälmen på hyllan och det är Edwards.
 
Jag gillar Cal Crutschjilowe.
Har inget emot Gustav O heller för den delen :D

Men var tog han den andre, förutom Yonny H, som skulle köra för Paul B motorsport vägen?
Eller har jag missat honom i listan på träningstider?:va
 
P€RRA;5747540 skrev:
...man kan se vissa tendenser redan nu.

Rossi ser ut att få det svårt med DP, JL och MM. Det funkar inte att vara en halvsekund efter.
Det funkar. På Le Mans 2012 var Lorenzo en halvsekund efter på kvalet. Han vann racet. Han vann mästerskapet.

:fakta

En tydligare ”tendens” som du glömde bort är att Spies, som var så nöjd med att lämna Yamahas elaka fabriksteam, sannolikt bittert ångrar att han inte valde Superbike-VM istället för en helvetessäsong i Ducatis ”juniorteam”. Fjortondeplats! Långsammare än en CRT-hoj. Grabben från Texas som har fått allt serverat på silverfat trodde att förra året på en fabriks-Yamaha var tufft. Han kommer längta efter mamma, AMA och Texas varenda helg i år.

:lol
 

Bifogat

  • 6.jpg
    6.jpg
    72 KB · Visningar: 393
Last edited:
Jag gillar Cal Crutschjilowe.
Har inget emot Gustav O heller för den delen :D

Men var tog han den andre, förutom Yonny H, som skulle köra för Paul B motorsport vägen?
Eller har jag missat honom i listan på träningstider?:va
Michael Laverty ska köra teamets egen hoj på detta test och den var inte riktigt klar så han kom inte ut alls.
 
Last edited:
Det funkar. På Le Mans 2012 var Lorenzo en halvsekund efter på kvalet. Han vann racet. Han vann mästerskapet.

:fakta
Fast det var väldigt olika förhållanden mellan kval och race på Le Mans så den jämförelsen haltar, varvtiderna i racet var dryga tio sekunder långsammare än på kvalet.
Det är dock så att race är race och test är test. Vi vet inte ännu mer än att Rossi själv säger att han inte kan hänga med Lorenzo över 20 varv i samma tempo. Talar han sanning eller mörkar han? Det får vi inte veta förrän det är racedags.

En tydligare ”tendens” som du glömde bort är att Spies, som var så nöjd med att lämna Yamahas elaka fabriksteam, sannolikt bittert ångrar att han inte valde Superbike-VM istället för en helvetessäsong i Ducatis ”juniorteam”. Fjortondeplats! Långsammare än en CRT-hoj. Grabben från Texas som har fått allt serverat på silverfat trodde att förra året på en fabriks-Yamaha var tufft. Han kommer längta efter mamma, AMA och Texas varenda helg i år.

:lol
Man får dock ge honom lite mer tid tycker jag. Han dras fortfarande med en axelskada som hindrade honom från att köra hojen på Valencia förra säsongen och som hindrar honom nu också men det är nog inte så kul att köra Ducati trots allt.
 
...Rossi själv säger att han inte kan hänga med Lorenzo över 20 varv i samma tempo. Talar han sanning eller mörkar han? Det får vi inte veta förrän det är racedags.
Man kan fråga sig vad han skulle tjäna på att vara ärlig. Jag tror han mörkar som bara den. Om någon av de här herrarna säger något som låter som ödmjukhet, då kan man börja treva efter sitt motsatslexikon och uppslagsboken för metaforer.
 

Bifogat

  • tumblr_lu67hmZcjf1qhwftlo1_500.jpg
    tumblr_lu67hmZcjf1qhwftlo1_500.jpg
    146.3 KB · Visningar: 88
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top