MotoGP Sachsenring.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2310385 Nej, vad är väl snabbast på alla fria träningar, pole position och ledning från start till mål och utklassning av övriga fältet? Klent.
Det var ett bra race men knappast så att "mopedisterna" är rädda för att åka till Laguna Seca. 2,3 sekunder före Rossi som aldrig kört banan innan tex.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Vingmutter förklarar dagens resultat att han var så okoncentrerad,
pga att han har allt focus på Laguna Seca.

Synd för honom att Checa säger att LS är hans favoritbana :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
2310542 Vingmutter förklarar dagens resultat att han var så okoncentrerad,

Hopkins verkar vara de dåliga ursäkternas okrönte mästare. Efter den ohotade Skägget, givetvis.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
pvcraketen skrev:
2308946 Aj aj aj, den segern bjöd De Angelis på.
Lite gjorde han ju det men Takahashi körde oerhört aggresivt på slutet. :tummenupp

P@trik skrev:
2310314 Hade fullständigt glömt bort att det var race idag tills en kompis ringde och påminde mig.
Tur det för vilket grymt spännande motogp race.
250 racet var också riktigt bra och 125 verkar ha varit lika spännande, missade det pga barnkalas tyvärr. Många som missar mycket bra racing pga att de bara tittar på MotoGP.

gthyni skrev:
2310542 Vingmutter förklarar dagens resultat att han var så okoncentrerad,

Ganska oproffsigt måste jag säga. Checa ser stark ut och kraschkungstiteln har ju Stoner tagit över.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Gustav O skrev:
2310577

250 racet var också riktigt bra och 125 verkar ha varit lika spännande, missade det pga barnkalas tyvärr. Många som missar mycket bra racing pga att de bara tittar på MotoGP.

Brukar normalt se alla racen, den här gången hann jag bara hem till motogp tyvärr.
Men är man halvt senil får man väl skylla sig själv.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P@trik skrev:
2310624 Brukar normalt se alla racen, den här gången hann jag bara hem till motogp tyvärr.
Men är man halvt senil får man väl skylla sig själv.
Det där med senil känner jag igen, tror jag.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Suck vad långt man är ifrån fjunisarna i GP... :mad: Under MotoGP stod jag bredvid funkisarna 6 meter från asfalten vid vänstern där det börjar gå uppåt igan (efter det knixiga partiet), och varv efter varv kommer de in med framhjulssläpp som de sen fixar genom att vrida på rullen! :3freak

Helgens Lassie är att jag stod 1 meter bredvid Rossi vid starten i 250, bodde granne med Pasini, och medans jag väntade på att kunna komma ut ur depån med husbilen så lärde jag Esteve Rabat att wheela med moppe! :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
2311093 Suck vad långt man är ifrån fjunisarna i GP... :mad: Under MotoGP stod jag bredvid funkisarna 6 meter från asfalten vid vänstern där det börjar gå uppåt igan (efter det knixiga partiet), och varv efter varv kommer de in med framhjulssläpp som de sen fixar genom att vrida på rullen! :3freak
Ja det är en annan planet av körning det där, ungefär som det känns för mig i 250 SM. :hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2309139 Ja, för Hayden hade ju aldrig kommit förbi ändå. Såg du när han klippte både Pedrosa och Roberts och gick upp i ledning...
Det var grymt. Synd bara att han inte har för vana att köra så. Och att han aldrig ger sig in i tuff närkamp. Till och med Butter är ju mer benägen att "köra fult". Hur han satte upp framdäcket mot Haydens axel var ju störtskönt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2310280Synd på Tamada och Roberts men frågan är om de haft något med slutstriden att göra.
Skojar du? Jag hade helt tappat intresset för Tamada efter förra säsongen. Men efter några varv i söndags var det ju alldeles uppenbart att han det var något med hans nya Honda som gör att han kan köra som 2004 då han vann två race. Han tog sig om Melandri och låg tvåa ett tag. Synd som attan att han inte fick vara med till slutet. Räknar iskallt med att han kommer tillhöra täten på Laguna Seca.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2311205 Skojar du? Jag hade helt tappat intresset för Tamada efter förra säsongen. Men efter några varv i söndags var det ju alldeles uppenbart att han det var något med hans nya Honda som gör att han kan köra som 2004 då han vann två race. Han tog sig om Melandri och låg tvåa ett tag. Synd som attan att han inte fick vara med till slutet. Räknar iskallt med att han kommer tillhöra täten på Laguna Seca.
Jag är inte lika övertygad, kul om han kan vara med men han har visat briljans förut för att ni nästa race vara tolva.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Webspy skrev:
2309785Personligen skiter jag i vad folk har presterat och vad dom förväntas prestera...

Det jag tycker är intressant är vad folk presterar just nu...
Men allt tänkande innebär ju att jämföra med tidigare erfarenheter och händelser. Om man inte vet eller bryr sig om vad som har hänt kan man ju inte värdera det som händer eller bedöma vad som kommer att hända. Att bara bry sig om nuet är att inte tänka. Hur kul är det att bara konstatera fakta?

Gustav O skrev:
2310312 Nja, han ligger trots allt sjua i VM trots problemen de har haft och för bara tre race sedan var han dominant på Assen och lite gräskörning från en seger men visst hade nog Yamaha hoppats på lite mer av Colin.
Hans ambition var att bli mästare i MotoGP men han har i själva verket inte vunnit ett enda race.

:rolleyes:

oscar skrev:
2311093 Suck vad långt man är ifrån fjunisarna i GP...
Tänkte du tidigare på dig själv som jämlik Schwantz, Rainey, Doohan, Biaggi, Rossi, Pedrosa & Co.

:va

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2311357 Jag tror de flesta som kör i ett VM siktar på att vinna.
Säkert innan de stiftat närmare bekantskap med verkligheten. Ingen som körde 500 1995-1999 (bortsett Doohan) hade allvarligt menade ambitioner att ta titeln. Och när Rossi körde MotoGP för Honda var förstås alla andra förare ytterst medvetna om att de inte hade en chans.

Edwards var väldigt självsäker efter sina WSBK-titlar och trodde verkligen att han skulle skaka om i MotoGP. Facit är noll segrar.

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Vad hände med mårtensson och cajback? Jag såg bara i resultatlistan att bägge var dnf. Vet någon nått?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
2311317 Tänkte du tidigare på dig själv som jämlik Schwantz, Rainey, Doohan, Biaggi, Rossi, Pedrosa & Co.
:va
Du få inte glömma en smiley efter ett sådant inlägg, annars kanske någon tror att du menar allvar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RS250RR skrev:
2311429 Vad hände med mårtensson och cajback? Jag såg bara i resultatlistan att bägge var dnf. Vet någon nått?
Andreas kraschade på varv nio och Nicklas fick bryta med tekniska fel, tändstift som pajat.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
2311536 Ligger något i det. Men jag är osäker på om Oscar var uppriktigt överraskad över skillnaden mellan sig själv och Melandri.
Varför inte? Jag upphör aldrig att förvånas av mycket jag upplever.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...