MotoGP Silly Season 2013.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Men han ger rejäl indirekt pungspark till Carmelo Ezpeleta angående enhets ECU som han inte tror på.
En spark han kanske inte borde dela ut med tanke på att han uppenbarligen inte verkar kunna så mycket om motorer och vad en enhets-ECU kan och inte kan.

Motomatters:
There is one question I would really like answered, which I don't have enough of an engineering background to answer. People say that the difficulty with a standard ECU for everyone is the different engine configurations.

MotoGP Director Of Technology, Corrado Cecchinelli:
That's not true. That's an argument for the people who don't want a single ECU for other reasons. The ECUs and their relevant software are made to work exactly the same for every engine configuration. This is their design starting point. So this is an argument invented by those who are against it.

http://www.motomatters.com/interview/2012/07/24/motogp_director_of_technology_corrado_ce.html
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Från motogp.com

Casey Stoner was quick to clarify statements in the press about comments he supposedly made about Rossi’s switch this week: "I want to clarify that. That was a lot of context taken out. It was the whole last year and a half. I never did the interview and never said anything like that last week. I still stand by what I said, but it's been over the last year and a half that it was put together."

Tyckte att det lät väldigt bittert om det varit en intervju.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Verkar som Vale tar med sig sitt team till Yamma.
Bra eller dåligt? Är det killarna som inte fått fart på Duccen lr bara mekarna? :va
Bra att han ser en framtid förbi 2014 om det går bra! :tummenupp
Rossi also confirmed that he will be taking his crew with him, and that he may even stay beyond 2014 should his move pan out well: "So I think my crew will come with me. More or less the same guys that came with me from Yamaha to Ducati. But is still not decided 100 per cent. And about my future, it will depend a lot on the result of the next two seasons. Because I want to remain more than two seasons in MotoGP but that depends how strong I am and if I'm fast with the M1."

http://www.motogp.com/en/news/2012/indianapolis+press+conference
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är inte bitter ett dåligt ordval oavsett? Han har ju inget att vara bitter över regerande mästare som han är, skadeglad kanske passar bättre i så fall? Själv tycker jag bara han gav svar på tal helt enkelt.
Jag, och flera med mig, tycker som bekant att bitter är ett alldeles utmärkt ord för att beskriva Stoners uttalanden i många sammanhang. Han verkar superbitter för att han inte fått det erkännande han tycker sig förtjäna för sin tid hos Ducati (rätt eller fel är ovänstligt). För mig är det lite av en gåta hur man inte kan se det när man läser vad han säger :va

Som exempel kan nämnas hur Lorenzo svarar på frågor angående att få Rossi som teamkamrat. De var inte direkt bästa vänner 2010 men Lorenzo framstår som väldigt professionell och ödmjuk när han svarar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Från motogp.com

Casey Stoner was quick to clarify statements in the press about comments he supposedly made about Rossi’s switch this week: "I want to clarify that. That was a lot of context taken out. It was the whole last year and a half. I never did the interview and never said anything like that last week. I still stand by what I said, but it's been over the last year and a half that it was put together."

Tyckte att det lät väldigt bittert om det varit en intervju.

Vilket tillbakavisas av Mathew Birt som skrev artikeln.

@PaddockChatter
Stoner says his comments regarding VR and Ducati came from an interview last year and were used out of context.
‏@birtymotogp
@PaddockChatter AAP in Australia printed quotes before MCN and they said he spoke on Wednesday

@birtymotogp
one small quote was from earlier this year and we should have pointed that out, but 98% was done in Laguna

@birtymotogp
70 words were from earlier in season. we should have pointed that out. Rest was from Laguna


Vidare säger ju Stoner att "I still stand by what I said" så att då påstå att det är taget ur sin kontext blir konstigt. Han hävdar att det är taskigt av journalisten men också att han fortfarande menar det han sagt. :va
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Vidare säger ju Stoner att "I still stand by what I said" så att då påstå att det är taget ur sin kontext blir konstigt. Han hävdar att det är taskigt av journalisten men också att han fortfarande menar det han sagt. :va

Och från intervjun igår säger han att han förstår Rossis val att byta tillbaka till Yamaha, vilket känns lite motsägelsefullt mot tidigare uttalanden...:3freak
 

MC Doktorn

Guest
Är inte bitter ett dåligt ordval oavsett? Han har ju inget att vara bitter över regerande mästare som han är, skadeglad kanske passar bättre i så fall? Själv tycker jag bara han gav svar på tal helt enkelt.

Dom som tolkar Stoner som bitter vill bara odla nidbilden av en nedstämd hatisk person.

Om man istället ser sakligt på det hela har CS visat vilken stor förare han är, slagit både Rossi och Lorenzo. Dessutom levererat titlar upprepade pallplatser på Ducati vilket aldrig Rossi klarade, jämförelsen dom emellan är därför pinsamt uppenbar om att VR övervärderade sin förmåga och underskattade Stoner.

Så dom som vill få Stoner att låta som bitter är nog bittra själva för att den verkligheten känns jobbig :hihi

Vet inte om Rossi är bitter, men han låter lite nedstämd.

It's a great pity. I'm very sad because in Ducati I found a lot of good people...

Fast man tolka det som han är ledsen också :)

En spark han kanske inte borde dela ut med tanke på att han uppenbarligen inte verkar kunna så mycket om motorer och vad en enhets-ECU kan och inte kan.

Motomatters:
There is one question I would really like answered, which I don't have enough of an engineering background to answer. People say that the difficulty with a standard ECU for everyone is the different engine configurations.

MotoGP Director Of Technology, Corrado Cecchinelli:
That's not true. That's an argument for the people who don't want a single ECU for other reasons. The ECUs and their relevant software are made to work exactly the same for every engine configuration. This is their design starting point. So this is an argument invented by those who are against it.

http://www.motomatters.com/interview/2012/07/24/motogp_director_of_technology_corrado_ce.html

Vad är det som är så uppenbart om att han inte kan mycket om motorer och enhets ECU?

Han beskriver varför han tycker så.
How to use an ECU at all the different engines? Someone would have an advantage from the start. I do not believe it and do not see how this works.
Hur vet du att det är fel?
Jag tolkar Colin Edwards som en av de förare som har mest erfarenhet i kombination med att han är erkänd som en förare som är mycket duktig på att utveckla och analysera det han håller på med.
Kanske därför han är så tydligt negativ för att han just vet ?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Han är nog bara bitter...

Lite bitter låter han nog...
Med Dovi framför i tabellen var det nog inte lätt att få "the red one".

Den som får till Duccen (om det nu går) kommer ju att få kult-status!
Som Dovi säger:
Dovi skrev:
It would be a good challenge, fascinating and risky at the same time

Ni som är bättre på att bedömma stilar: Rossi och Hayden kör väl rätt olika?
Är det bara Casey's stil som passar på Duccen lr har nån annan levererat på den också? :va
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Lite bitter låter han nog...
Med Dovi framför i tabellen var det nog inte lätt att få "the red one".

Den som får till Duccen (om det nu går) kommer ju att få kult-status!
Som Cal säger:


Ni som är bättre på att bedömma stilar: Rossi och Hayden kör väl rätt olika?
Är det bara Casey's stil som passar på Duccen lr har nån annan levererat på den också? :va


Jo men flera med mig tycker han inte är bitter så det är en tokningsfråga och vad man lägger för betydelse i bitterhet.

Rossi är bittrare än bittrast för det gick inget bra med Ducati skulle man då kunna säga.
Hur bitter ska han inte bli om Dovi på Ducati är före honom på M1n.

Stoner är ärlig och kritisk med all respekt, han vågar ta saken och ifrågasätter öppet det han tycker är fel.
Han gnäller som f.n men han tar sitt jobb på fullaste allvar och ger alltid allt för att vinna.

Vissa tänker mycket men säger inget, tror man inte VR har klagat på teknikerna i Ducati?

Jag upplever att Stoner är klart mer anpassningsbar än Rossi vilket inte minst åren med Ducati visat tydligt!
När Rossi inte hade ett materiellt övertag så falerade han vilket inte Stoner gjorde.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
...bitter är ett alldeles utmärkt ord för att beskriva Stoners uttalanden i många sammanhang. Han verkar superbitter för att han inte fått det erkännande han tycker sig förtjäna för sin tid hos Ducati (rätt eller fel är ovänstligt).
Så om det skulle vara bitterhet då? Är den så skämmig, och regelbrottet att inte prata om den så tabu, att man måste ta avstånd från Stoner med tillmälen som ”bitterfitta” för att inte riskera att skammen ska smitta? I skenet av reaktionen på ordet ”hen” framträder riktigt unkna stereotyper om hur män ska bete sig. Men samtidigt precis vad som enligt konventionen är förväntat i miljöer där män samlas och pratar om traditionellt manliga intressen, som till exempel motorsport. Men inte speciellt utvecklande, inspirerande eller utmanande om någon mot förmodan vore intresserad av själslig utveckling/utmaning. Det väl också skämmigt, fjolligt och ett tecken på ”bitterhet”?

För mig är det lite av en gåta hur man inte kan se det när man läser vad han säger :va
Ärvda förmågor och skilda livserfarenheter ger olika förutsättningar att tolka omvärlden. Det är varken mystiskt eller gåtfullt. Eller som det heter på traditionellt ”manlig” prosa: smaken är som baken.

...Lorenzo...professionell och ödmjuk när han svarar.
Tror du verkligen att ödmjukhet är ett genuint och framträdande karaktärsdrag hos en ung man som vid drygt 20 års ålder är rik som ett troll, reser jorden runt och ständigt möts av beundrande och inställsamma människor? Kanske. Eller så har han lärt sig hur man framstår som ödmjuk och märkt att det får omgivingen att bli ännu mer beundrande och välvilligt inställd.

Jag tror inte för en sekund att Lorenzo uppskattar Rossi eller tvärt om. De inser båda två att de kan matta glansen i varandras spegelpolerade självbilder.
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
..bara jag som tror att Tech3 kommer vara bättre än Ducati även nästa år?
Jag tror att Doviziosos byte från Tech 3 till Ducati kommer att ändra på den saken. Cals teamkompis lär inte ta lika många poäng som Dovizioso. Tror att Audi/Ducati/Dovizioso kommer vara mer framgångsrika än Ducati/Rossi. Och Hayden kommer också växa med Audis inblandning, tror jag.
 
Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Som Cal säger:

Cal skrev:
It would be a good challenge, fascinating and risky at the same time

Fast det var Dovi som sa det:
"It's true that we have become really close with Ducati lately, there have been important meetings. The project is nice and interesting. It would be a good challenge, fascinating and risky at the same time," Dovizioso told Gazzetta dello Sport.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror att Doviziosos byte från Tech 3 till Ducati kommer att ändra på den saken. Cals teamkompis lär inte ta lika många poäng som Dovizioso. Tror att Audi/Ducati/Dovizioso kommer vara mer framgångsrika än Ducati/Rossi. Och Hayden kommer också växa med Audis inblandning, tror jag.
Mycket troende här och som du själv brukar efterlysa så ser jag gärna lite mer underbyggda åsikter.
Varför skulle Dovi/Ducati funka bättre än Rossi/Ducati?
Varför kommer Hayden växa med Audis inblandning?
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Tror du verkligen att ödmjukhet är ett genuint och framträdande karaktärsdrag hos en ung man som vid drygt 20 års ålder är rik som ett troll, reser jorden runt och ständigt möts av beundrande och inställsamma människor? Kanske. Eller så har han lärt sig hur man framstår som ödmjuk och märkt att det får omgivingen att bli ännu mer beundrande och välvilligt inställd.

Jag tror inte för en sekund att Lorenzo uppskattar Rossi eller tvärt om. De inser båda två att de kan matta glansen i varandras spegelpolerade självbilder.

Håller fullständigt med, kanske man kan kalla det professionell ödmjukhet :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror du verkligen att ödmjukhet är ett genuint och framträdande karaktärsdrag hos en ung man som vid drygt 20 års ålder är rik som ett troll, reser jorden runt och ständigt möts av beundrande och inställsamma människor? Kanske. Eller så har han lärt sig hur man framstår som ödmjuk och märkt att det får omgivingen att bli ännu mer beundrande och välvilligt inställd.

Jag tror inte för en sekund att Lorenzo uppskattar Rossi eller tvärt om. De inser båda två att de kan matta glansen i varandras spegelpolerade självbilder.
Vad har du för belägg för att Lorenzo inte skulle vara ödmjuk?
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top