MotoGP - Silly season 2014.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
John Hopkins, som presenterades som det stora framtidshoppet i filmen Faster 2003, bestämde för ett år sedan att ta ett sabbatsår för att läka sin ganska sargade kropp. Han säger nu att han är grymt sugen på att köra och hoppas få plats hos Suzuki:

”If there is nothing like that in MotoGP, then I'll try for WSB and if not then try clinch the title in BSB.”

Vad säger ni? Skulle han kunna utmana Bradl, Bautista och även Rossi eller är han way past due?
 

Bifogat

  • John-Hopkins-Miller-Motorsports-Park-WSBK-Scott-Jones.jpg
    John-Hopkins-Miller-Motorsports-Park-WSBK-Scott-Jones.jpg
    39.9 KB · Visningar: 57
  • Hopkins_Top.jpg
    Hopkins_Top.jpg
    87.1 KB · Visningar: 49

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Med massor av unga hungriga talanger som presterar varje race, varför skulle man satsa på en halvgammal (nykter) alkoholist som inte presterat på år och dar?
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Gillar JH skarpt, men tror tyvär han inte skulle tillföra mycket vid ev. MotoGp styrning
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Med massor av unga hungriga talanger som presterar varje race, varför skulle man satsa på en halvgammal (nykter) alkoholist som inte presterat på år och dar?

Öhh. Det var mer info än jag hört. Varför menar du att han är alkoholist?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Öhh. Det var mer info än jag hört. Varför menar du att han är alkoholist?
Han har haft problem med spriten, tyvärr.

From the start of the Stiggy Honda WSBK ride, Hopkins knew it was a mistake. “I probably should’ve never been on a bike,” he said. “My personal life was bad. I was drinking all the time. I had no control over alcohol.” He’d drink all night, then train all day on long bicycle rides “and think you were sweating it out when you’re just wearing your body down and not recovering.”
 
Last edited:

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
P€RRA;5884739 skrev:
Han har haft problem med spriten, tyvärr.

Jag googlade och läste.
Men jag såg också att han gjorde att skapligt inhopp för Suzuki 2011 och slutade 10:a (flera år efter han försvann från GP).
Jag skulle vilja se vad han kan prestera utan skador. Spännande ju.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Starts Wins Podiums Poles F. laps Points
23 5 16 3 2 645

detta 2011.. någon pratar i nattmössan
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skulle mer än gärna se Hopper och Rdp på nästa MGP Sukka. Två gamla racerävar som vet vad som krävs och kan vrida fullt från dag ett.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fast frågan är om deras "fullt" ens kommer i närheten av hojens "fullt" numera.

Det kan Du visst ha rätt i :tummenupp

Tänkte mer på att de inte nödvändigtvis måste köra in sig på MGP cykeln vilket en dito förare från moto2 eller liknande skulle behöva etc etc
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ändå rekryterar man där lite då och då - som Spies (ifs vi såg hur det gick för honom). Jag kan tycka att det kan vara rätt trevligt att slänga in en hopkins som kan slåss lite i mellanleden, det kommer att göra fältet lite mer intressant. Självklart kommer han inte att kunna slåss om pallplatser med tanke på nivån där framme, men lite show skadar inte
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
ändå rekryterar man där lite då och då - som Spies (ifs vi såg hur det gick för honom). Jag kan tycka att det kan vara rätt trevligt att slänga in en hopkins som kan slåss lite i mellanleden, det kommer att göra fältet lite mer intressant. Självklart kommer han inte att kunna slåss om pallplatser med tanke på nivån där framme, men lite show skadar inte

Med risk för att vara lite petig: Spies har aldrig kört BSB, han körde AMA. AMA -> WSBK -> MotoGP.
Sen är det kanske lite dumt att ha honom som måttstock, då han inte direkt följer normen. Lite som att jämföra alla rookies med Marquez. Visst, det har gått rejält nerför för Spies på sistone, men man kan inte glömma vad han lyckades med i WSBK - tog titeln under sitt rookie-år, satte ett flertal pole-rekord (flest i rad, flest på en säsong, m.fl.).
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top