MotoGP - Silly season 2014.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
sorry .. jag tänkte superbike som superbike, samma lika .. Jag vet att det var WSBK Spies körde i.

Jag inser vilken bedrift Spies var kapabel till och det var just därför jag tog honom som exempel. Någon som har varit utomordentligt bra i WSBK, men som får nöja sig med att va i mellanfältet i MotoGP.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hayden ska tydligen ha kört under gällande varvrekord för WSBK när han testade Panigalen på Mugello.

Ju mer jag tänker på det ju mer vill jag att Hayden ska köra WSBK. Då kanske intresset för den slumrande serien kan öka.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Intressant! Vill ändå se Hayden nått år på konkurrenskraftigare cykel i MGP innan WSBK. Känns som han skulle ha farten i behåll för att röra om i den grytan och en bra dag även blanda sig i pallplatser! Även om Du har rätt i att den serien (WSBK) snarast behöver ruskas om rejält!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Intressant! Vill ändå se Hayden nått år på konkurrenskraftigare cykel i MGP innan WSBK. Känns som han skulle ha farten i behåll för att röra om i den grytan och en bra dag även blanda sig i pallplatser! Även om Du har rätt i att den serien (WSBK) snarast behöver ruskas om rejält!
Ja, förstår jag det rätt är Hayden en av de mest engagerade och besjälade förarna i MGP-depån, som äter, sover och andas rejsing 24/7. Jag tänker att det vore roligt att se honom på något annat material än karriärdödaren #1 innan han går vidare, om inte annat så för att göra sig själv rättvisa!

Å andra sidan ligger det mer än lite bakom de som poängterar att han är en av få som har chansen att dubblera som mästare i både MGP och WSBK. Hur som haver blir det intressant att följa Nicky vad än han väljer :)
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Enligt David Emmett på Motomatters.com är uppgifterna väldigt trovärdiga...
Hoppas det stämmer och att vi snart får se Trick Daddy med sitt breda leende och tummen upp på en Panigale. Han lär väl vinna en rättså övertygande WSBK-titel, eller? Nog är Hayden vassare än Checa?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2013-09-09 kl. 23.14.12.jpg
    Skärmavbild 2013-09-09 kl. 23.14.12.jpg
    23.4 KB · Visningar: 102

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Checa fyller snart 41, tyvärr tror jag den coole El Toro har bränt sitt bästa krut nu. :gnissla
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hoppas det stämmer och att vi snart får se Trick Daddy med sitt breda leende och tummen upp på en Panigale. Han lär väl vinna en rättså övertygande WSBK-titel, eller? Nog är Hayden vassare än Checa?

Vad jag har förstått och sett av årets WSBK så är Panigale en av dom sämre cyklarna i det fältet. Att gå från en mindre bra hoj till en dito i en annan serie verkar inte så smart men det gör han klart som han vill. Kan ju ändras från ena året till det andra med.
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Om det var en sann beskrivning av Panigale 1199, hade Hayden slagit Bayliss varvrekord på Mugello – på första försöket?

I den artikel jag läste stod det att han slog DUCATIS varvrekord. Det verkar stå olika på olika ställen. Är det bara ett felcitat? Är det någon som vet tiden Bayliss hade?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hoppas det stämmer och att vi snart får se Trick Daddy med sitt breda leende och tummen upp på en Panigale. Han lär väl vinna en rättså övertygande WSBK-titel, eller? Nog är Hayden vassare än Checa?

Det är inte i första hand Checa att slå om en eventuell WSBK titel. Kawasaki, BMW och Aprilia förarna som iår står i en klass för sig är troligen en mer större uppgift även 2014.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är inte i första hand Checa att slå om en eventuell WSBK titel. Kawasaki, BMW och Aprilia förarna som iår står i en klass för sig är troligen en mer större uppgift även 2014.

Skulle inte Checa gå till Kawasaki nästa år? Därför Hayden ryktas dit då Ducati saknar förare.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skulle inte Checa gå till Kawasaki nästa år? Därför Hayden ryktas dit då Ducati saknar förare.

Intressant! Inte sett/hört nått mer än ryktesvägen länge nu ang Checa! Vart lämnar det iså fall Sykes? MGP !!! Yeah .. :) Gode Checa som glatt oss å många gånger har onekligen sin ålder mot sig. Det skulle även förvåna en smula om man hos Kawasaki ser en ny Sykes i 41 årige Checa !! Om det händer blir d om inte annat kul att följa den "utvecklingen".
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Lustigt hur det svänger snabbt.
Checa vann 2011.
Va defenitivt med i toppen i början/mitten på 2012.
Helt chanslös 2013

Edit: Hayden blir definitivt en toppförare i WSBK på en vettig hoj
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
P€RRA;5886446 skrev:
Hayden ska tydligen ha kört under gällande varvrekord för WSBK när han testade Panigalen på Mugello.

Ju mer jag tänker på det ju mer vill jag att Hayden ska köra WSBK. Då kanske intresset för den slumrande serien kan öka.

Ja, även om det hade varit intressant att se vad Hayden kan göra på t.ex. Hondas produktionsracer så tror jag att han skulle tända till i betydligt högre grad om han gick över till WSBK. Panigalen förefaller dock inte vara det säkraste kortet just nu, så man kan bara hoppas att han isf hamnar på konkurrenskraftigt material. Enstaka varvrekord/snabba varv är ju såvitt jag förstått inte en indikator på en konkurrenskraftig maskin.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Intressant! Inte sett/hört nått mer än ryktesvägen länge nu ang Checa! Vart lämnar det iså fall Sykes? MGP !!! Yeah .. :) Gode Checa som glatt oss å många gånger har onekligen sin ålder mot sig. Det skulle även förvåna en smula om man hos Kawasaki ser en ny Sykes i 41 årige Checa !! Om det händer blir d om inte annat kul att följa den "utvecklingen".
Det senaste jag läste var att Checa skulle bli teamkompis med Sykes.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ja, även om det hade varit intressant att se vad Hayden kan göra på t.ex. Hondas produktionsracer så tror jag att han skulle tända till i betydligt högre grad om han gick över till WSBK. Panigalen förefaller dock inte vara det säkraste kortet just nu, så man kan bara hoppas att han isf hamnar på konkurrenskraftigt material. Enstaka varvrekord/snabba varv är ju såvitt jag förstått inte en indikator på en konkurrenskraftig maskin.
Nej, Panigalen verkar inte vara så het för tillfället men de dras väl med restriktioner beroende på den större cylindervolymen?

Nästa år ändras reglerna så att varje förare bara får använda 8 motorer vilket kanske kan få ner farten på Aprilia, Kawasaki, BMW och vara till Ducatis fördel.
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Tror ändå inte Hayden lämnar motogp, vilken förare från USA som kan prestera bra har motogp kvar då? Edwards är ju rätt gammal och kommer inte bli en toppförare igen och spies kan inte ha mycket förtroende kvar... Tror Hayden kommer komma in på nån intressant hoj i motogp till nästa år
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top