Satte 200 spänn på dovi som vinnare av vm. Skulle ge en avkastning på 12k sköna odds hoppas soppan o mjuka däck gör att duccen flyger fram
Fast blir de verkligen av med det? Var inte reglerna så skumt skrivna att det bygger på resultaten från förra året?
motomatters.com skrev:The above concessions will be reduced under the following circumstances:
Should any rider, or combination of riders nominated by the same Manufacturer, participating under the conditions of described in clause 2 above, achieve a race win, two second places or three podium places in dry conditions during the 2014 season then for that Manufacturer the fuel tank capacity will be reduced to 22 litres. Furthermore, should the same Manufacturer achieve three race wins in the 2014 season the manufacturer would also lose the right to use the soft tyres available to Open category entries.
In each case the reduced concessions will apply to the remaining events of the 2014 season and the whole of the 2015 season.
Hur menar du? Senast jag kollade så stod det Cal Crutchlow - Ducati Factory Team.
Skulle vilja vända på steken och undra vad alla som under vintern har hackat på honom, pga att han skrev på för Ducati säger nu?
Dom kör under samma regler som Yamaha och Honda men med 4 liter mer i tanken och ännu mjukare bakdäck.
Skulle hävda att hans chanser att ta en seger eller tom titeln är betydligt större än om han hade stannat hos tech 3.
Tror det var mig du menade?
Han kör ju i open, inte "factoryklassen".
Han har ju sin besatthet av fabrikshoj!!!
Kan man hitta dokumentären någon annanstans? Streamad eller så..?
Fast, Ducce är ju även de i factory nu... Även om reglerna blev lite ändrade.
I vilket fall så är han ju ändå förare i ett fabriksstall oavsett vad klassen de tävlar i heter.
nja kör du i open så är du f*n inte fabrikare!!!
nja kör du i open så är du f*n inte fabrikare!!!
Men de kör inte i open.
Suzuki MotoGP test team manager Davide Brivio talks about chances of a 2014 wild-card and his thoughts on riders for 2015.
"It is a little bit complicated because you need to have a good bike to stimulate a top rider to join. But without a top rider you cannot demonstrate you have a good bike! So it is a very complicated business," says Brivio.
"It's nice to be nice but in this sport you need to attack if you want to win! Our target is to get the best riders possible. The top three or four riders I imagine will stay where they are, but we will try..."
Vilka tror ni kör för Suzuki 2015?
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |