MotoGP - Silly season 2014.

Satte 200 spänn på dovi som vinnare av vm. Skulle ge en avkastning på 12k sköna odds :) hoppas soppan o mjuka däck gör att duccen flyger fram
 
Satte 200 spänn på dovi som vinnare av vm. Skulle ge en avkastning på 12k sköna odds :) hoppas soppan o mjuka däck gör att duccen flyger fram

Så vad händer då, efter att ditt potentiella scenario slår igenom och han har vunnit de tre första racen och blir av med däcken och 3 liter soppa? :) Men det kanske kan generera lite kaos i toppen och det hade varit trevligt.
 
Fast blir de verkligen av med det? Var inte reglerna så skumt skrivna att det bygger på resultaten från förra året?
 
Fast blir de verkligen av med det? Var inte reglerna så skumt skrivna att det bygger på resultaten från förra året?

Nej, efter en vinst, 2 andraplatser eller 3 podiumplatser i torrt så blir man av med soppa. Efter tre vinster ryker däcket också.

motomatters.com skrev:
The above concessions will be reduced under the following circumstances:
Should any rider, or combination of riders nominated by the same Manufacturer, participating under the conditions of described in clause 2 above, achieve a race win, two second places or three podium places in dry conditions during the 2014 season then for that Manufacturer the fuel tank capacity will be reduced to 22 litres. Furthermore, should the same Manufacturer achieve three race wins in the 2014 season the manufacturer would also lose the right to use the soft tyres available to Open category entries.

In each case the reduced concessions will apply to the remaining events of the 2014 season and the whole of the 2015 season.

http://www.motomatters.com/news/2014/03/18/factory_2_rules_adopted_for_2014_spec_so.html
 
Hur menar du? Senast jag kollade så stod det Cal Crutchlow - Ducati Factory Team.
Skulle vilja vända på steken och undra vad alla som under vintern har hackat på honom, pga att han skrev på för Ducati säger nu?
Dom kör under samma regler som Yamaha och Honda men med 4 liter mer i tanken och ännu mjukare bakdäck.
Skulle hävda att hans chanser att ta en seger eller tom titeln är betydligt större än om han hade stannat hos tech 3.

Tror det var mig du menade?

Han kör ju i open, inte "factoryklassen".
Han har ju sin besatthet av fabrikshoj!!!
 
Tror det var mig du menade?

Han kör ju i open, inte "factoryklassen".
Han har ju sin besatthet av fabrikshoj!!!

Fast, Ducce är ju även de i factory nu... Även om reglerna blev lite ändrade.
I vilket fall så är han ju ändå förare i ett fabriksstall oavsett vad klassen de tävlar i heter.
 
Grabbarna som varit och testat på Losail är snabbast direkt. Förvånande? Njae...

Imponerande av Ianonne att vara så mycket snabbare än sina "Factory-mates" :)
 
Fast dom har ju alla fördelar som fabrikarna har + alla fördelar från open.
Klart dom är fabriks team då.. Kanske tom fabriks deluxe.

Ps. Ja det var dig jag menade.
 
Suzuki MotoGP test team manager Davide Brivio talks about chances of a 2014 wild-card and his thoughts on riders for 2015.

"It is a little bit complicated because you need to have a good bike to stimulate a top rider to join. But without a top rider you cannot demonstrate you have a good bike! So it is a very complicated business," says Brivio.

"It's nice to be nice but in this sport you need to attack if you want to win! Our target is to get the best riders possible. The top three or four riders I imagine will stay where they are, but we will try..."

Vilka tror ni kör för Suzuki 2015?
 
Suzuki MotoGP test team manager Davide Brivio talks about chances of a 2014 wild-card and his thoughts on riders for 2015.

"It is a little bit complicated because you need to have a good bike to stimulate a top rider to join. But without a top rider you cannot demonstrate you have a good bike! So it is a very complicated business," says Brivio.

"It's nice to be nice but in this sport you need to attack if you want to win! Our target is to get the best riders possible. The top three or four riders I imagine will stay where they are, but we will try..."

Vilka tror ni kör för Suzuki 2015?

Bradl kommer nog få en förfrågan iaf.
 
Aleix Espargaro är väl iofs redan bokad för 2015, men han borde ju kunna vara en intressant pilot för dem. Hade ju varit extra skoj om de lyckades plocka MM, men det tvivlar jag på. :hihi
Dovi kanske? Fast om nu ducati får fart på sin maskin kanske han stannar kvar där istället.
Hayden borde ju också vara sugen på en bättre hoj, men även han är väl redan tingad eller skrev han bara på för ett år?
 
Kanske Bradley Smith kan vara ett alternativ till Suzukin. Lite beroende på hur säsongen utvecklar sig, men jag tycker att killen har gjort stora framsteg över tiden han spenderat i stora klassen. Klart i paritet med vad Crutchlow gjorde, om inte bättre. Svårt att jämföra på sätt och vis med tanke på att alla cyklar var fabrikare och sateliter när CC började, men ändå.
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top