Vilket trams, nä, nu är det dags för nya klasser:Jahapp. Cirkusen fortsätter - Nu är factory 2 den nya klassen som av allt att döma Ducati placeras i direkt, utan bedövning och med nya reglementet med 22.5 liter soppa och nio motorer gällande från och med Sepang och därmed utan villkor om första-tredjeplatser innan begränsningarna i f t open börjar gälla. Tydligen ska beslutet klubbas imorgon, kanske tur då de väl hinner ändra på spelreglerna ytterligare ett par ggr annars...
http://www.crash.net/motogp/news/201007/1/ducati-not-happy-with-factory-2-development.html
Eller hur otroligt uppfinningsrik Gigi Dall'Igna är. Man sitter ju och ler när man läser det.Grymt intressant artikel om Dornas förehavanden: http://www.motorcycle-usa.com/926/1...ss.aspx?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Grymt intressant artikel om Dornas förehavanden: http://www.motorcycle-usa.com/926/1...ss.aspx?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Eller hur otroligt uppfinningsrik Gigi Dall'Igna är. Man sitter ju och ler när man läser det.
Det blir lite Peter Dalle över det hela "Tänkte inte på det..."
Är det bara Ducati som placeras i open 2?
Rimligtvis så borde ju forward hamna där också med tanke på att dom kör en ren prototyp bortsett från kåpor och tank.
Är det bara Ducati som placeras i open 2?
Rimligtvis så borde ju forward hamna där också med tanke på att dom kör en ren prototyp bortsett från kåpor och tank.
Clipon och fotpinneplattorna är gjorda av FTR på Forwards Yamaha. Så då får dom en annan klass att köra i..![]()
Är det bara Ducati som placeras i open 2?
Rimligtvis så borde ju forward hamna där också med tanke på att dom kör en ren prototyp bortsett från kåpor och tank.
Factory 2 är korrekt.
Ok, slutsatsen är alltså att man får köra i factory 2 om man har såpass hög kompetens inom teamet på datasidan så man kan utnyttja avancerad TC.
Har inget med fabriksbackning och budget i övrigt att göra.
Min fråga är:
Vad skiljer Forward och Pramac egentligen?
Det enda jag kan se är att det ena teamet har datakunskap, det andra inte.
En får köra i factory 2 och den andra i Open.
sparkar Pramac sina datasnubbar, får dom köra i Open med 24 liter då?
Kul att spekulera lite...
View attachment 401289
För gott när man 2014-03 går in på www.motogp.com och ser tex. Nicky Hayden i Ducati-outfit.
Samma kille som skriver om reglerna dag för dag som uppdaterar hemsidan. Det gäller att prioritera...Ja, det var inte många rätt där inte, men det är ju klart dyrt och jobbigt att uppdatera sidan.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |