TRoos
Systemutvecklare
novecento skrev:2238295mycket snack, liten verkstad i denna tråd!!!
en kille pajjar motorn på en ducce och vips kommer alla duccophober krypandes.
om jag förstått rätt så har killen inte ens tittat efter om remmarna orsakat skadan. tar ungefär +- 5 min att göra det. seriöst arbetat.
istället för att kontakta en kompetent verkstad så startar man en spekulationstråd.
hoppas killen fått den hjälp han behöver i denna tråd. undrar hur motiverande det är för ducati att hjälpa den där killen.
undrar om varje motorskada på en japs skulle orsaka sådana trådar. let me believe!!!
Jag har aldrig kastat paj på ducati, så gnäll inte mot mig är du väldigt snäll. Angående om remmarna har skadat eller INBTE bör väl ändå inte vara våran uppgift utan snarare verkstaden som har motorcykeln hos sig.. Och dem har inte uttalat sig om det är remmen eller vad det är som gjorde det. Dom har bara konstaterat att den är helt trasig.
Och igen, den STÅR hos en ducati försäljare/verkstad, om det nu inte är kompetent nog för dina klagomål.
EDIT: Och sen förövrigt tycker jag att ducati är väldigt fina cyklar. Jag hade en innan monster 600 tills vevaxellagret gick efter 4000 mil. Inget illa om det men så var det, och jag kan inte säga att min rad 4 kommer hålla längre. Och meningen med tråden var inte att jämnföra HELLER, utan fråga om vi kunde kräva något i huvudtaget eller ifall man bara ska köpa allting som försäkringsbolaget och ducati verkstaden säger.
INGET HAR MED PAJKASTNING ATT GÖRA, MEN du borde också förstå att man blir ganska ledsen att ha en maskin för ca 100' som går sönder efter sådan kort tid eller hur ?
Tyvärr var den inreggad 030325.stronzo skrev:2232042Rent mikroskopiskt skulle det kunna täckas av maskinskadeförsäkring, men det
är en hel jävla massa paragrafer som måste uppfyllas.
Nu talar jag om Folksam, sitter med den vita bibeln med villkor i MC-försäkringen
i handen och följande punkter är ett absolut måste. Har han kollat med sitt
bolag vad som gäller?
Hos Folksam:
- Hojen ska vara svensksåld (import ersätts ej av maskinskadeförsäkring)
- Den ska vara max 3 år gammal räknat från första registreringsdag.
Uppfylles detta så kan det vara lönt att gå vidare och undersöka resten av
de 39827 villkoren som rapas upp.
Last edited: