Motormännen vill stoppa fyrhjulingar

Leksaker

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Hoj 2008
Ja, ca 10 gånger fler dog alltså på MC men hur många motorcyklar rullar på våra vägar? Och hur många fyrhjulingar?

Snarare minst 100 gånger fler va? Gå och kamma dig!

Hur många av dessa hjulingar var reggade? Hur många var behöriga att köra? Om du läst på lite så har dom flesta olyckor hänt med oreggade, och tyvärr med såna som inte ska köra överhuvudtaget! Så ta och kamma dig innan du kammar oss!

Bra, det har du gjort, då kan du dra nu!

Barn..

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tycker det ska vara upp till var och en hur man vill ta livet av sig,förbud är bara sååå sovjet!

Henrik

Leksaker

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
Hoj 2008
Om ditt intresse är fyrhjulingar, varför regar du dig på ett forum för tvåhjulingar och börjar klaga på tvåhjulingar.

Jag regar mig inte på fyrhjuling.com och klagar på fyrhjulingar, jag klagar på dom här istället.

Men det är ju just där dubbelmoralen faller in! Du klagar över nått du inte vet någonting om! Och forum är just för att diskutera och reda ut saker.. Ser många som skriver bra saker, men dessa som bara drar alla över samma kam kritiserar jag för att det bara är nonsens dessa skriver!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men det är ju just där dubbelmoralen faller in! Du klagar över nått du inte vet någonting om! Och forum är just för att diskutera och reda ut saker.. Ser många som skriver bra saker, men dessa som bara drar alla över samma kam kritiserar jag för att det bara är nonsens dessa skriver!

Jag har kört flera hundra mil med fyrhjuling, jag vet vad jag pratar om!

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Förbjud skiten på allmän väg.Dessa saker är leksaker och ska bara vara
där dom hör hemma.Tex: i jordbruket eller i skogen eller på
en crossbana.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
:va Finns det 30 tusen fyrhjulingar i Sverige?
Så här stod det i artikeln:
Inte ens Vägverket vet hur många fyrhjulingar det finns i Sverige, eftersom det är svårt att särskilja dem inom registren för varje fordonsslag. Men antalet har ökat på senare år, och bedöms vara minst 30 000 fordon.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Varför förbjuda? har väldigt svårt med förbud, jäklvar vad många surgubbar det var på detta forum. Fan vi mc-åkare är inte populära bland vissa människor, vad skulle ni säga ifall de ville förbjuda våran hobby utan att vara insatt eller ta hänsyn till varför saker och ting är som det är?

Jag säger förbjud förbjudarna :p

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tja min kina "ful"hjuling hade jag j*vligt skoj med idag och har inte tippat en enda gång fast man åker ställ i 50+ i kurvorna med all denna roliga snö :yoparty va gjorde ni som ställt av era hojar då :arsele

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Förbjud skiten :mad:

Här i Fjollträsk-Stockholm är det livsfarligt med 4-hjulingar i trafiken, och så är dom i vägen på E4an eftersom dom knappt kommer upp i 110km/h.

Varför över huvudtaget sitta och tramsa runt på en 4-hjuling i trafiken? Dom går långsammaren än en bil, dom kommer inte fram mellan köer m.m. som en mc, man kan inte åka från Harry Haffa ifall man kör lite fort och får jag :gnissla , vad är vitsen? Att man inte orkade ta A-kort men vill så gärna ha något som kan liknas med mc?

/Nitrous

ÄRLIGT?! Är du sann eller?

Men det skall vara tillåtet att köra en motorcykel som kommer upp i dryga 300 km/h och har mer hästkrafter än vad 80% vad alla bilar har?

Tänkt er för lite för fan...

Om man nu lyckas få igenom en lag som förbjuder fyrhjulingar därför att de har skett mycket olyckor med fyrhjulingar inblandade...
Tänk då på vad de kan leda till för oss som kör sporthojar, då kan man lika gärna få egentom en lag som förbjuder motorcyklar med mer än 100 hk. (typ) Därför att statestik visar att dessa är inblandade i flest olyckor samt att dessa (övriga hästar, utöver 100) 100+ är helt onödiga.

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Hjälp de som kör fyrhjuling... tänk längre än vad näsan räcker.:mattias

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
ÄRLIGT?! Är du sann eller?

Men det skall vara tillåtet att köra en motorcykel som kommer upp i dryga 300 km/h och har mer hästkrafter än vad 80% vad alla bilar har?

Tänkt er för lite för fan...

Om man nu lyckas få igenom en lag som förbjuder fyrhjulingar därför att de har skett mycket olyckor med fyrhjulingar inblandade...
Tänk då på vad de kan leda till för oss som kör sporthojar, då kan man lika gärna få egentom en lag som förbjuder motorcyklar med mer än 100 hk. (typ) Därför att statestik visar att dessa är inblandade i flest olyckor samt att dessa (övriga hästar, utöver 100) 100+ är helt onödiga.

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Hjälp de som kör fyrhjuling... tänk längre än vad näsan räcker.:mattias

:fakta

Jag undrar hur de andra resonerar... :va

DojDoj

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
Honda CR500AL
Men det var ju just det jag menade med attityder till nya fordon:
Det stora problemet med EU-moppar är ju att kreti och pleti-ungar mha plastkortsförsedd förälder kan hämta ut en av moppehandlaren färdigtrimmad/ostrypy moppe, som gör 70 ärliga med skjuts, backe upp och backe ned i tex sthlms innerstad.

Nu när det dött så många ungar så har alltås föräldragenerationen och övriga aktörer/omgivning fått en mer mogen syn på farkosterna. De tycker plötsigt inte att Eu-mopparna är små oskyldiga trendaccessoarer som minner om den senaste solsemestern på kontinenten. De kommer inte längre tycka att det är självklart att deras 15-åring ska ha en ostrypt eu-moppe. Till skillnad från tidigare.

Vet du hur många 15 åringar har dött dom senaste åren?
Om man tar dom senaste 7 åren så är 15 åringen med eu körkort en av få trafik grupper som klarar nollvisionen, 0.875st dör i snitt varje år på en eu moped det tycker jag är en förbannat bra siffra. 0.0011 skadas allvarligt detta är oxå en förbannat bra siffra. Tro inte på allt ni läser i tidningarna dom får sin information oftast från NTF som vill ha bort både eu mopeden och motorcyklarna från vägarna..

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...