Menar du att det börjar bli bråttom nu
Läste att du hade en budget på 33000sek, är det x2 snart?
nja bråttom och bråttom. Man vill ju komma ut någon gång med den. Mitt mål var ju innan v.29 men nu köpte ja ju en ny hoj för att rädda mc-semestern. Jag vill inte stressa och göra något tok heller, sen är det inte kul att ha bråttom i garaget utan där vill jag ta det lugnt.
Nej så mycket har det inte kostat men jag räknar inte. Min budget i början var ju bara ett bollplank för idén. Sen tog det ju en vändning när jag gick ifrån eftermarknadssprutet. Men det bästa hade kanske varit att nöjt mig med den Powercommander 5 som sitter på hojen och större spridare för enkelheten och ekonomins skull. Men jag tror alla småprylar är dom som blir stora pengar till slut. Idag handlade jag krafs på Biltema för 600kr typ kabelskor och stripes och lite sånna saker.
Summerade lite förra veckan. Inte så mycket saker ändå.
Motor:
Turbo Td04-19t med på-byggd returoljelåda
Mekanisk oljereturpump
BTR: Malpassi 1:1 (med kompensering för överladd) (fast fel nu då)
Bränslepump: Walbro 255
Kamtiming (Lob-center) 105/106
Kompression 8,8:1 (sänkt med cylfotspackning)
Grenrör (Hemmabyggt)
Avgassystem 2,5” (inte klart)
Specialbyggt plenum
Bosch dumpventil
4st extraspridare som sprutar rakt ned i insugningskanalen (Bosch blåa)
Borttagna sekundära spjäll
Borttagen avgasrening i ventilkåpa
Intercooler 200x350mm
Vevhusventilation flyttad till bakdelen
Elektronik:
Powercommander 5
Original ECU
McXpress ECU
Laddstyrning
Loggning (6h)
Bredbandslambda
Förarmiljö:
Höjt styre
Fatbarstyre (Renthal 996)
Display (Lambda, laddtryck m.m.)
Repad tank