Myterna FRIHET och BRUDAR

Str3 R

Guest
Ha ha ha, den var bra skriven! :tummenupp
Fast… Riktigt *alla* tjejer är nog inte så där, i alla fall inte jag. Jag låter min man ha sina hobbys ifred, då kan jag komma med önskningar som ”Älskling, jag har sett ett par riktigt bra crosstövlar, de heter Alpinestars Tech 3 och hittas i den och den butiken, och i den tredje butiken där borta så är de billigast” och så får jag såna i julklapp. :)
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Jävla bra skrivet!! :)

Men slår detta in för någon.. Släng ut bruden och grow a pair!! ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
~Öjje~,
Det finns i alla fall en het. (Elzo) Om det nu är hon själv på profilbilden..?

Och att hon inte lyckats hitta en kille som har A-kort är mycket märkligt!

Elzo,
Det finns två kategorier killar. De som har och de som önskar att de hade. Kort och hoj alltså. :)
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
sen finns det ju dom tjejerna (tex undertecknad) som har mc kort men inte lyckats hitta en kille som HAR det ;) när jag skulle ta kortet var reaktionerna från tjejkompisarna "wow coolt kör hårt gumman" och från killarna (notera ingen av dem har mc kort) "vafan va onödigt, ska du inte skaffa B-kort först? farligt med mc.. bekvämare med bil bla bla"
:p

skulle de inte lösa sig inom ett år av hängade här på SH så har jag ett rum ledigt i Malmö :tungan
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Den här storyn är fortfarande kung!!!!

O jag är så fett där nu :(
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Den här storyn är fortfarande kung!!!!

O jag är så fett där nu :(

Du måste sätta gränser från början :

My way or the highway

alt

Gillar du inte min livsstil - där är dörren, vaja con dios.

Det viktigaste är att under INGA omständigheter släppa kontrollen över ens ekonomi på minsta sätt. När skiten hamnar i fläkten visar folk sitt rätta jag och då blir det all bets are off.

Det är lite som med hundar, man måste visa vem som bestämmer i ens eget hem, sätta gränser och inte låta tjejen ta över :tummenupp. Viktigt att redan från början göra klart för henne vad som gäller i ens liv så att hon får en chans att dra sig ur om hon inte gillar upplägget. Jag har svårt att se vad en tjej kan erbjuda som är värt så mycket att man kompromissar med ens livsstil.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
som skrivet, fortfarande helt sjukt kung. Ni kan ju förresten titta på vad jag har för "hoj" nu....
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Du måste sätta gränser från början :

My way or the highway

alt

Gillar du inte min livsstil - där är dörren, vaja con dios.

Det viktigaste är att under INGA omständigheter släppa kontrollen över ens ekonomi på minsta sätt. När skiten hamnar i fläkten visar folk sitt rätta jag och då blir det all bets are off.

Det är lite som med hundar, man måste visa vem som bestämmer i ens eget hem, sätta gränser och inte låta tjejen ta över :tummenupp. Viktigt att redan från början göra klart för henne vad som gäller i ens liv så att hon får en chans att dra sig ur om hon inte gillar upplägget. Jag har svårt att se vad en tjej kan erbjuda som är värt så mycket att man kompromissar med ens livsstil.

tik på engelska är ju bitch så de passar ju in va du menar ;)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Du måste sätta gränser från början :

My way or the highway.....


Helt rätt, garanterat enda sättet för att få det o funka. Gjorde precis så med min tjej när vi träffades för snart 8år sedan, idag har vi hus, kombi och en liten tjej på 7mån. Jag har en Fireblade -04 i garaget och köpte en Suzuki RM 250 -03 för två veckor sedan.....

Ingen av oss har högavlönade jobb, eftersom tjejen är hemma och föräldraledig blir ekonomin väldigt delad vare sig man vill det eller inte. Trots det kan jag ha kvar min passion för hojar, har ju i ett tidigt stadie lagt korten på bordet och förklarat hur det ligger till:

Tvinga mig inte att välja mellan dig och hojen, du skulle inte gilla utfallet.....

Nu är det väll inte alla som hittar en lika förstående tjej som jag gjort (hon har hojkort själv men sålde motorcykeln när hon blev gravid), men man lär stå på sig ändå. Annars får man fan skylla sig själv när man sitter där i sin sura V70 och tittar avundsjukt på alla som åker hoj :fakta
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Tjaa..grejen är ju att man som snubbe får skylla sig själv lite..dels för att man inte klargjort bortom all tvivel vad det är som gäller direkt när man träffats och dels för att man för en piece of ass gör avsteg från sina principer och börjar fippla med sin livsstil och livsåskådning utan att egentligen, innerst inne vilja det. Det är ju rätt mycket piece of ass det handlar om under de första säg 2 åren (innan man roterar tillbaks till riktiga världen, ruset lagt sig och vardagens prosaiska lunk trätt in..). Man kan lätt bli förvirrad, speciellt när man som ung kille inte har den sunda dos av cynism, skepsis, misstro och nykter realism som vi veteraner ändå har och som skyddar oss från att tappa huvudet som en linspole under ett grottdyk...och aldrig mer hitta tbx. Håller man inte koll kommer lilla huvudet att ställa till med bestående men i ens tillvaro för att det lyckas att övertyga det egentliga tankeorganet om att den där festen kommer att pågå i 100 år och att man inte behöver någon eller något annat än den där tjejen...och sen sitter man där med slak dase och trött på henne egentligen, men då har man trasslat in sig i en massa grejor som håller en ihop med henne starkt som en delad stomipåse. Förhandlingsläget blir då lika bra som det generalen för Tyska 9:e arme hade utanför Berlin under krigets sista dagar.
 

LannY

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2010
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF 600R
Underbart skrivet!
Sålde hojjen när lilltösen skulle komma men när hon var ca 1 månad blev det en ny hoj :p Skönt att man har en tös som förstår ens behov :p
 

Gabor

Guest
Kompromisser inom rimliga gränser åt båda hållen är ett sätt att få förhållanden att hålla oavsett olika intressen.
Min fru leker med hästar , det tar både tid å engageman, jag sysslar med mina hojar eller vad jag vill göra.

Sen har man förhoppningsvis gemensamma intressen åxå, då gör man dessa tillsammans...vad är annars vitsen att vara ett par ??

Provade nyligen raktionen med att "" kanske dags att sälja hojarna nu "" svaret blev bara ett rungande NEJ, aldrig....det gillar jag :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top