När tappade du hakan senast?

Är mc-tillverkarna tillräckligt innovativa?

• Antal röstningar
    0

Ozzi

Guest
När jag såg Stellans Harrier fick jag en sådan teknik-orgasm som jag aldrig någonsin förut fått! :p

Totalt outside the box!

1-stellan-england-harrier.jpg

Älskar den!

Ähh, det är ju två bakdelar som blivit kära i varandra...:tummenupp:D

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Denna modell skulle jag köpa omgående, grym!!

Bifogat

• DSC_5659.jpg
    DSC_5659.jpg
    235.4 KB · Visningar: 81

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag såg Stellans Harrier fick jag en sådan teknik-orgasm som jag aldrig någonsin förut fått! :p

Totalt outside the box!

Det är helt klart en jävla massa hårt arbete av en oerhört skicklig yrkesman bakom, men jag tycker bara att den är jävligt plottrig.

Det tycker jag IOFS om en massa streetfighters också som eftersträvar den hårda teknikstilen.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Dessa hojar har gjort störst intryck på mig genom åren:

Fireblade -92
R1 -98
R1 -04
SXV 550 -06
KTM 990 Superduke R
KTM 990 Supermoto R

Dom fyra sista får det fortfarande att vattnas i munnen...... :bow

***Edit***

Kom precis på att jag inte ägt en enda av dessa hojar, trots att jag är inne på min 13:e eller 14:e hoj på 10år. Ganska konstigt egentligen :va

Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Dessa hojar har gjort störst intryck på mig genom åren:

Fireblade -92
R1 -98
R1 -04
SXV 550 -06
KTM 990 Superduke R
KTM 990 Supermoto R

Dom fyra sista får det fortfarande att vattnas i munnen...... :bow

***Edit***

Kom precis på att jag inte ägt en enda av dessa hojar, trots att jag är inne på min 13:e eller 14:e hoj på 10år. Ganska konstigt egentligen :va

haha du har bra smak du! Superduke är speciell.. om ja skulle köpa en "äldre" r1a så är 04an som gäller.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag såg en hoj för några år sen som skulle göras i typp 100-300 ex, den hade drygt 300hk, sugmotor va de, varken turbo/kompressor.

Har bilden i huvet hur den såg ut när jag såg den för första gången, hela hojen va bygd på motorn. skulle kosta runt 300 000- 500 000 eller vad de stog då. nästan allt på hojen va i kofiber, 200kg vägde hojen eller om de va strax under 200a.

Ska leta o se om jag finner bilder. den va rå/snygg/sporthoj/

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Eller som när dom själva blir världsmästare i "fotboll" år efter år, ni vet det där som spelas med händerna till största delen :hihi

När det redan fanns en annan sorts fotboll i resten av världen, samt rugby då om man nödvändigtvis vill springa omkring och bära på en boll.

Eller som när dom tycker att dom blir världsmästare i hockey, dock på pygmerink, när resten av världen gör upp på riktig rink.

Eller som....

Nu är jag sannerligen ingen vän av USA.s halvdemokrati och utrikespolitiken efter Kennedy. Men just de exempel du nämner tycker jag är för frestande.

Varför skulle jänkarna vilja spela fotboll på europeiskt vis, att ligga och whiina i 30 min inför domarna när man brutit en nagel. Allt inför en kriminell våldsförhärligande slödderklack som brölar homofoba, rasistiska och könsdiskriminerande läten.

Men i hocky förekommer ju ändå ett visst utbyte: de vassaste europeiska spelarna platsar ibland i NHL :D

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
RD 500 när den kom,samma med RGn.
Första R1an och dammsugarkawwan.
Första falken och zx12r.

Annars har det varit ont om riktigt häftiga hojar,rsv4an är väl närmast nu.

Henrik

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför skulle jänkarna vilja spela fotboll på europeiskt vis, att ligga och whiina i 30 min inför domarna när man brutit en nagel. Allt inför en kriminell våldsförhärligande slödderklack som brölar homofoba, rasistiska och könsdiskriminerande läten.

Jag tycker inte heller om fotboll, men det var den rådande värdsstandarden för sporter med namnet fotboll man hade att rätta sig efter, men dom gjorde som vanligt och uppfan någon egen jävla variant som ingen annan spelar för att kunna skryta över att "Dallas Cowboys är världsmästare i fotboll".

Det är inte lika häftigt att tala om att USA kom på 374 plats i "soccer" VM

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Om man som jag kör H-D så blir man sällan överaskad av vad The Factory släpper ut som nyheter. Men nedläggningen av Buell var oväntad,

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu har jag förvisso festat hela natten och är kanske lite packad. Men jag tycker ändå att den här är bra.En 70-åring och hans fru garagestartar upp gubbens kompressormatade Nitro-Harley-KnuckleHead-dragbike för partypubliken. Frugan duschar in bensin i kompressorn med smörjkanna och håller i styrkrokan när gubben ruppar upp monstret. :D

Det syns att det här paret har gjort detta på strippen förut. Märk hur han känner att bakre burken fått upp tempen innan han ruppar för snorisarna och hur han på nitromanéer dödar motorn genom att magra ur på bränslet.
Cool gubbe och gumma

:D
Munro....

[YOUTUBE-ID]zrvVl899Zyk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Spontant påkommna haktappningar i kronologisk ordning

-86 GSX-R 1100
-92 Fireblade
-94 Ducati 916
-98 Yamaha R1
-03? Moto Guzzi MGS-01 Corsa
-04 BMW K1200S
-05 KTM Super Duke 990
-07 Ducati 1098
-09 BMW S1000RR

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
-94 916
-96 GSXR 750
-98 R1
-04 ZX10R
-05 GSXR 1000
-08 RC8

Saknar dock ny teknik på nya mc, tex vare sej RSV4 eller 1000R (eller vad BMW kallar sin mc?) är speciellt revolutionerande. På senare tid har dem fått mer hk, snygga såklart men saknar tex hybrider mm. Mer nyheter än TC och ABS. Mindre kubik + 2xturbo, diesel, hybrid, energi vid bromsning mm, något intressant! Roligare/mer intressant att följa bilarnas utveckling nu. (tom en hjullastare från volvo har mer intressant teknik.. suck.)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Saknar dock ny teknik på nya mc, tex vare sej RSV4 eller 1000R (eller vad BMW kallar sin mc?) är speciellt revolutionerande. På senare tid har dem fått mer hk, snygga såklart men saknar tex hybrider mm. Mer nyheter än TC och ABS. Mindre kubik + 2xturbo, diesel, hybrid, energi vid bromsning mm, något intressant! Roligare/mer intressant att följa bilarnas utveckling nu.
Vad tror ni? Kommer japanerna snart med något som får både oss och BMW att tappa hakan?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Känns som att det blir mera haktapp inom Fighter-området. Mera utsvängningar och fantasi, och inte lika viktigt med aerodynamik och sånt. RR-området är nog ganska så välgenomtänkt, så att förändringar kanske bara skulle ge sämre prestanda. Så tror jag att det är i alla fall. :va

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
När jag för nån vecka sedan fick syn på Ducati Streetfighter på Claessons Motor! FAN vilken hoj:yoparty

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA