Någon med erfaranhet från FC-Moto.de?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Tycker det verkar som en schysst sida. Sökte lite här på forumet och läste att några här har beställt grejer därifrån så det blev ett Berik ställ :tummenupp
Är det några fler som har erfarenheter därifrån?. Jag beställde i måndags och undrar lite över hur lång tid det brukar ta att få hem grejerna och ja, allmänt om ni haft några problem med att beställa därifrån. Skulle det vara en skitsida så är jag för sent ute och fråga men jag har ju bara migsjälv att skylla. :hihi
 

LTM

Snart så...
Gick med
17 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR 600f
jag beställde en tz1 jacka och sp2 handskar därifrån, tog cirka 1½ vecka och leverans skedde direkt till dörren

betalningen funkade smidigt med kort eller internetbank via nån sida på nätet, jag tycker det var helt okej och kommer nog beställa fler gånger därifrån :tummenupp om man har tid o vänta 1½-2 veckor på grejerna vill säga :rolleyes:
 

Socrates

Guest
philsson skrev:
Tycker det verkar som en schysst sida. Sökte lite här på forumet och läste att några här har beställt grejer därifrån så det blev ett Berik ställ :tummenupp
Är det några fler som har erfarenheter därifrån?. Jag beställde i måndags och undrar lite över hur lång tid det brukar ta att få hem grejerna och ja, allmänt om ni haft några problem med att beställa därifrån. Skulle det vara en skitsida så är jag för sent ute och fråga men jag har ju bara migsjälv att skylla. :hihi


Jag beställde en jacka och lås därifrån, jacka fanns tydligen inte i lager...men det var inget dom meddelade, så efter 4 veckor så ringde jag då de inte svarade på mail. Bytte färg på jackan så de kunde skicka på en gång, paket kom 1 vecka senare...dock så hade de inte skickat med låset.

Antagligen min vanliga otur
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Verkar som vanligt vara lite blandat här på hur ivida affärer går bra eller dåligt från butiker utomlands. Fanns ingen lagerstatus på hemsidan tyvär så nu vet man ju inte om det blir till att vänta 5 veckor som du gjorde. När bör man ringa tros om de skulle vara väldigt sena. :va Å andra sidan är det vinter nu och behovet av skinnställ är inte så stort utan hoj.
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Philsson: Fan va synd att du hade beställt redan. Ser att du kommer ifrån sävsjö det är ju i mina trakter! Säg till om du ska ha något annat så kanske jag skulle va med å beställa....
 

skalman77

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 600 Hornet
Funkat kanon för mig

Beställde TZ1 2 delat i somras. Beställde på fredagen och onsdagen veckan därpå hade jag grejorna. Betalade till budet så slapp ligga ute med pengar innan man fick varorna! Kommer troligen beställa därifrån igen! :tungan
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Zeshar skrev:
Philsson: Fan va synd att du hade beställt redan. Ser att du kommer ifrån sävsjö det är ju i mina trakter! Säg till om du ska ha något annat så kanske jag skulle va med å beställa....
Var bor du själv föresten?.. säg inte att du bor i sävsjö och att vi aldrig sammåkt :7peta :huvet
Föresten kostade mig frakten bara 140kr så det är inte döden att beställa själv.
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Det är knappt jag vill säga vart jag bor..... Börjar på S och slutar på ryd! Har precis tagit tungt mc kort, och har inte köpt mc än. Till våren ska jag dock till Tyskland och hämta en styck Ninja 600 av typ -00. Kör nu runt lite på en grön ninja som jag har lånat. Jaha det var ingen dyr frakt, behöver hela kittet, har ett gammalt skinnställ som är döfult just nu!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Zeshar skrev:
Det är knappt jag vill säga vart jag bor..... Börjar på S och slutar på ryd! Har precis tagit tungt mc kort, och har inte köpt mc än. Till våren ska jag dock till Tyskland och hämta en styck Ninja 600 av typ -00. Kör nu runt lite på en grön ninja som jag har lånat. Jaha det var ingen dyr frakt, behöver hela kittet, har ett gammalt skinnställ som är döfult just nu!
Stockaryd?.. :skrämd :rofl
Jag beställer stövlar och handskar till våren. Kanske rätt snart det beror på vilken hoj jag köper nu se om pengarna räcker sen blir de ut och köra till våren.. :yoparty Vi är några st i sävsjö som kör sporthoj men nu vet jag inte vad det blir som sagt. spekulerar på en husa för tillfället.
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Jajemen stockaryd va det!
De är klart du ska köpa sporthoj, va fan finns det några andra :confused: Jag såg att Alpinestar gp plus handskarna va billiga på fc-moto nu fan kanske skulle ha dem. Japp våren är solklar, då ska det brännas! Kanske tittar upp i hålan då och ser om det är något drag i er... Sista dagen i da som jag kan köra mcn jag lånat ställs av 1okt. Ska faktikt upp till morsan i sävsjö i da!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Zeshar skrev:
Jajemen stockaryd va det!
De är klart du ska köpa sporthoj, va fan finns det några andra :confused: Jag såg att Alpinestar gp plus handskarna va billiga på fc-moto nu fan kanske skulle ha dem. Japp våren är solklar, då ska det brännas! Kanske tittar upp i hålan då och ser om det är något drag i er... Sista dagen i da som jag kan köra mcn jag lånat ställs av 1okt. Ska faktikt upp till morsan i sävsjö i da!
Jaha vad trevligt.. tyvär kan vi ju inte samåka när jag saknar hoj men vill du bara dra ett snack så visst. 1 mil till stockaryd ju de tar du på 2 minuter. :tungan
Valet av sporthoj är inte lika självklart när jag genomgått 3 vintrar utan hoj. Du anar inte hur de känns och hur lång vintern är när de står en sporthoj i garaget :huvet
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Fick stället idag.. tog en och en halv vecka. Riktigt bra faktiskt. Fint paketerat och allt. De glömde bara höra av sig innan de kom med stället så det blev lite strul med pengar men de löste sig. Helt klart så rekommenderar jag FC moto hedanefter!. :tummenupp
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
philsson skrev:
Fick stället idag.. tog en och en halv vecka. Riktigt bra faktiskt. Fint paketerat och allt. De glömde bara höra av sig innan de kom med stället så det blev lite strul med pengar men de löste sig. Helt klart så rekommenderar jag FC moto hedanefter!. :tummenupp


Hur sitter stället? Funderar på att byta ut mitt 2delade till helställ till sommaren och har kollat på ett berikställ, Vad har du för storlek förhållande till längd / vikt ?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Aratron skrev:
Hur sitter stället? Funderar på att byta ut mitt 2delade till helställ till sommaren och har kollat på ett berikställ, Vad har du för storlek förhållande till längd / vikt ?
Beriks storlekar är lite mindre än andra märken så jag fick köpa mig ett st 52 för att få plats. Jag är 182cm och väger 75 pannor. Hur nöjd somhällst med mitt ställ och har inget att invända över huvudtaget på det. Sitter som ett smäck på mig förutom att det är lite över vid ryggen men när man har ryggplatta på sig så försvinner detdär lilla slappa som finns över. Provade ett i Nässjö st 52 för att sedan beställa från FC-Moto men det jag fick hem var gnuttan större än det jag provade i butik trots samma storlek på papperet, kan hända att jag inbillar mig ifs. Mycket fina ställ. Köp!. :tummenupp
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
hmmm.. Hoppas jag också får bra erfarenheter.. Beställde precis ett Berik ställ. Beställde ett 50 och jag är 181 och väger 71 :galen
 
Last edited:

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
philsson skrev:
kommer inte passa.

..jodå provade ett 50 igår. Menade mest att 52 måste va bra fladdrigt. Dessutom är Berik "luftigare" i passformen än t.ex alpinestars eller arlen ness som sitter stenhårt runt midjan. :D :) Sen brukar ju ställ töja sig c:a en storlek också
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Kenya skrev:
..jodå provade ett 50 igår. Menade mest att 52 måste va bra fladdrigt. Dessutom är Berik "luftigare" i passformen än t.ex alpinestars eller arlen ness som sitter stenhårt runt midjan. :D :) Sen brukar ju ställ töja sig c:a en storlek också
Jo visst är det så men jag fick inte ens på mig ett 50 och jag är nästan lika stor som dig. 182 och 75kg. :gnissla Provade 52 sedan i butik och det satt som ett smäck. :tummenupp så jag beställde ett 52 men det satt inte lika tight som det 52 jag provat här i sverige.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
philsson skrev:
Jo visst är det så men jag fick inte ens på mig ett 50 och jag är nästan lika stor som dig. 182 och 75kg. :gnissla Provade 52 sedan i butik och det satt som ett smäck. :tummenupp så jag beställde ett 52 men det satt inte lika tight som det 52 jag provat här i sverige.


hmm tror du det var en tillfällighet eller? Måste väll va meningen att det ska vara samma. Skumt brukar det skilja från ställ till ställ? :va
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Kenya skrev:
hmm tror du det var en tillfällighet eller? Måste väll va meningen att det ska vara samma. Skumt brukar det skilja från ställ till ställ? :va
alltså det kan vara en tillfällighet, en inbillning eller så har jag gått ner i vikt men märkbart var det åtminstonde. Folk kanske är tjockare i tyskland. :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top