Någon med erfaranhet från FC-Moto.de?

Nemo83

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2005
Ort
lerum
Hoj
Gsxr 750
Hej

Jag har också kikat lite på fc-moto. Är det någon som vet om man får någon rabatt där om man beställer ett gäng med grejer?
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Tyvärr så har jag nu fått dålig erfarenhet ifrån denna firma! Beställde ett gäng med skinnställ, jackor och stövlar. När paket kom så saknades en jacka! Har hållt på att kontakta dem genom en tysk som jag känner, och jag vet inte hur de kommer att gå. Just nu så har vi faxat ner kvittot men någon jacka har vi inte fått än. ( de har gått ca 4v nu). Du som frågade om rabatt, ja det fick jag i alla fall ca 7%, men välj cash on delivery och öppna paketet innan du betalar!!
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
Mr R skrev:
Jag är 188 och pendlar mellan 80-85 kg (lång och smal) provade storlek 52 satt bra över kroppen dock för kort för mig, jag valde en 54 men du behöver nog även en 56 pga längden...

ett riktmått, men prova stället i Sverige först



Drog hem ett hos den lokala handlaren och provade. 54 får det bli, satt som slickat på kroppen, dock lite kort men de går att leva med. Nu är iaf ett 54 påväg hem från Tyskland :tummenupp
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Jag mailade dem om sakerna jag ville ha, och frågade om vilken rabatt de kunde ge. Fick ett bra erbjudande och mailade då att jag tog de! Men som sagt, har inte fått den saknade jackan än!!
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Fick ett orderleverans meddelande från UPS i dag! De har nu skickat den jackan som fattades i paketet! Fan va gott,trodde att de aldrig skulle tro på mig när jag sa att en jacka som jag betalat för inte va me..... Men nu är det ordnat.
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
sweet, funderar också på att inhandla ett nytt skinnställ därifrån. Om man tar "cash on delivery" så kommer de alltså direkt till dörren med grejorna??

Hur ska man veta när de kommer? så man inte är borta när de anländer
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
thompson46 skrev:
sweet, funderar också på att inhandla ett nytt skinnställ därifrån. Om man tar "cash on delivery" så kommer de alltså direkt till dörren med grejorna??

Hur ska man veta när de kommer? så man inte är borta när de anländer

UPS som alla andra leveransföretag ringer och ni kommer överens om en tid då båda kan...
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
Mr R skrev:
UPS som alla andra leveransföretag ringer och ni kommer överens om en tid då båda kan...


UPS är konstiga. Ringde dom idag för att fråga hur just "hem till dörren fungerade". Till svar får jag att dom har som regel att inte ringa, istället åker dom ut till adressen 3 vardagar i följd för att försöka lämna det. Tyckte dom va konstiga och frågade om det inte var lättare att ringa så dom slapp åka i onödan? Men han jag pratade med sa att dom inte ringde iaf.

Tror och hoppas att han drack ur fel flaska till frukost.
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
hehe...okej. Om man betalar över internet med typ e-kort, kommer UPS till dörren med grejorna då också eller?
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
thompson46 skrev:
hehe...okej. Om man betalar över internet med typ e-kort, kommer UPS till dörren med grejorna då också eller?

De anlitar UPS för alla försändelser.

Steinmeister skrev:
UPS är konstiga. Ringde dom idag för att fråga hur just "hem till dörren fungerade". Till svar får jag att dom har som regel att inte ringa, istället åker dom ut till adressen 3 vardagar i följd för att försöka lämna det. Tyckte dom va konstiga och frågade om det inte var lättare att ringa så dom slapp åka i onödan? Men han jag pratade med sa att dom inte ringde iaf.

Tror och hoppas att han drack ur fel flaska till frukost.

UPS har alltid ringt dagen innan eller liknande så har vi kommit överens om en tid för utleverans
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
UPS har alltid ringt dagen innan eller liknande så har vi kommit överens om en tid för utleverans[/QUOTE]



Lugn lugn, jag citerade bara han jag pratade med. :tomten
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
UPS har ALDRIG ringt mig, de kommer som sagt tre dagar i rad och knackar på dörren. Får också ett email där man kan följa leveransen och där står även beräknad ankomstdag som faktiskt stämmer!
 

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Apache city
Hoj
Honda CBR 600 -89
Kenya skrev:
Vad har du för storlek på midjan på jeans? 28-32 så passar ett arlen ness 52 bäst (smala i midjan). Om du har midja 32-34/36 passar nog berik 52 bättre. Jag har 33 i midjan och berikstället sitter som ett smeck! :tummenupp Arlen ness stället är lite vidare för låren än berik och på överdelan har jag upplevt dom ganska lika.

Då kan man fråga sig vad som skulle kunna passa mig? Jag är 178 och vikten ligger nånstans runt 80-85 (ungefär 33-34" i midjestorlek alltså). Så det låter bra, problemet är att jag har "fotbollslår" och där skulle alltså Arlen Ness passa bättre än Berik? Finns det inga ställ som är vida i midjan _och_ lår? :confused: :va

Ja, jag vet att frågan är av typen "hur långt är ett snöre", men när man saknar bil så vill man helst undvika att åka buss/spårvagn som en jäkla jojo 242 varv runt stan för att kunna testa "alla märken". Hur är t.ex. Alpinestars och Dainese i storlekarna? Men det låter iaf lite som att jag ska försöka få tag på en försäljare av åtminstone Berik-ställ här i stan.
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
mesh skrev:
Då kan man fråga sig vad som skulle kunna passa mig? Jag är 178 och vikten ligger nånstans runt 80-85 (ungefär 33-34" i midjestorlek alltså). Så det låter bra, problemet är att jag har "fotbollslår" och där skulle alltså Arlen Ness passa bättre än Berik? Finns det inga ställ som är vida i midjan _och_ lår? :confused: :va

Ja, jag vet att frågan är av typen "hur långt är ett snöre", men när man saknar bil så vill man helst undvika att åka buss/spårvagn som en jäkla jojo 242 varv runt stan för att kunna testa "alla märken". Hur är t.ex. Alpinestars och Dainese i storlekarna? Men det låter iaf lite som att jag ska försöka få tag på en försäljare av åtminstone Berik-ställ här i stan.

Jag råder dig att åka och prova ställ INNAN du beställer från internet.
Jag provade ett gäng ställ innan jag hittade ett som fungerade, man kan inte chansa och riskera att få ett ställ där skydden kan flytta på sig då fyller det ju ingen funktion längre.
Jag är för övrigt 180 lång 85kg hyffsat tränad och har storlek 50 på mitt Dainese haku hade jag lyssnat på folk här på forumet hade jag aldrig trott att jag skulle köpa storlek 50, då hade jag tagit storlek 52 och det hade det blivit katastrof.
 

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Apache city
Hoj
Honda CBR 600 -89
79Andreas skrev:
Jag råder dig att åka och prova ställ INNAN du beställer från internet.

Ja, det är ju självklart! Jag var nog lite OT eftersom jag undrade över _hur_ storlekarna är. Att jag ska prova är ju helt givet.

79Andreas skrev:
Jag provade ett gäng ställ innan jag hittade ett som fungerade, man kan inte chansa och riskera att få ett ställ där skydden kan flytta på sig då fyller det ju ingen funktion längre.
Jag är för övrigt 180 lång 85kg hyffsat tränad och har storlek 50 på mitt Dainese haku hade jag lyssnat på folk här på forumet hade jag aldrig trott att jag skulle köpa storlek 50, då hade jag tagit storlek 52 och det hade det blivit katastrof.

Tack för infon, för det där hade nämligen inte jag heller trott! Vilket innebär att även Dainese verkar kunna tillverka storlekar för oss som inte är anorektiker. :hihi

Nu gäller det bara att hitta återförsäljare av Berik och Dainese här i Gbg. :tummenupp
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Fick ni som beställde någon bekräftelse från fc-moto när paketet gick iväg eller ringde UPS helt plötsligt upp och sa att ett paket väntade?

Sitter själv med en order och börjar tro att de glömt bort den. Dags för ett telefonsamtal kanske.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Sandstrom skrev:
2045101 Fick ni som beställde någon bekräftelse från fc-moto när paketet gick iväg eller ringde UPS helt plötsligt upp och sa att ett paket väntade?

Sitter själv med en order och börjar tro att de glömt bort den. Dags för ett telefonsamtal kanske.
Du får ett mail (orderbekräftelse) samt ett mail när orden är skickad där får du även med ett kollinummer så du kan spåra försändelsen. :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top